tisdag 25 januari 2011

Tack Kojiki du har gjort det igen.Du är en ängel

Först vill jag tacka dig Kojiki för du har gjort fint hos mig igen,jag tyckte det blev snyggt när det blev färdigt,hoppas att jag inte orsakat dig problem.Bakgrunden vid koppen tycker jag är mild för ögat så det var snyggt tycker jag.Tack kära vän för allt du gör för mig.Får se om jag kan finna ut hur jag ska kunna
tacka dig nog./"Kaksmulan"

Idag har jag varit på primiär på City Gross i Skara som ligge vägg i vägg med Jula,så nu har jag ävenb självscannat även där,det går ju så fort att komma ut igen det är faktiskt inte många som scannar sina varor i butiken,visserligen har man bara ett kort som man drar för scannern sen betala man med rena penga eller Visakort jag tog det första hade ju inte så många varor.Många varor var de mycket builligare än ICA men jag såg att någon vara var dyrare,men de kan ju inte ha bara billigt i allt eller hur?
Ja det har varit en lång dag,men vi passade på att dricka kaffe i Skara också på Blombacka,så i dag blev det en semla igen och en kopp kaffe.Nu är det dags för sängen så jag säger godnatt till er,sov gott och många sköna drömar,från "Kaksmulan"/Agath

56 kommentarer:

  1. Jätte fint och så mycket Agath tycker jag, det är alltid trevligt att besöka din blogg, den är så hemtrevlig!

    Gillar city gross för de har så fin och bra köttdisk även fiskdisken är suverän, och jag håller med dig vissa saker är dyrare men andra är helt klart mer prisvärda.
    De har lagt ner Ica butiken här i byn där jag bor och nu är det willies och coop och jag kan inte med någon av butikerna för att storhandla på så jag och sambon försöker åka var 14:e dag och storhandla och då blir det på city gross!

    Önskar dig en trevlig och härlig tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig Agath!

    Hoppas allt är bra med dig också förstås.

    Fortsätter pausa lite till faktiskt och kommer tillbaka när lusten faller på. Blir bäst så.

    Kram från Ninacian

    SvaraRadera
  3. Hejsan de var ett tag sen vill bara titta in och säga att jag bloggar igen.....vilken fin blogg du har kram...

    SvaraRadera
  4. Godkväller!
    Har pysslat med hästen idag och så har jag gymmat och försökt mig på den ädla sporten att skjuta båge. Gjorde en BINGO idag med fel båge. Det var kul och vi skrattade för efter det gick det inte att skjuta. Korreresultatet ligger kvar på skrivbordet på 'Rosvalla och jag kan inte tänka mig att det ska vara över 200p så illa som det gick. Sämsta rundan fick jag bara 13p (5,4,4) Det är under min värdighet att bara skjuta svart,så jag var inte nöjd. Får göra ett nytt försök på torsdag.
    Det där receptet med banan tror jag att jag måste prova även om jag inte gillar kokos.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  5. Så kul! Det är något visst med svenska stormarknader.

    Minns när en liknande affär öppnade bara
    något kvarter från där vi bodde i Sverige. Eftersom min man reste väldigt mycket och jag själv inte körde bil var det en gudagåva. Hundmaten var väldigt tung :)

    *kramis*

    SvaraRadera
  6. Hej Witch!
    Många timmar senare,ja det blev väldigt fint tycker jag,färgerna är så mjuka och behagliga
    inte sant?Det är Kojikis förtjänst att jag har
    det så fint.

    Jag gillade City Gross så ny har jag ett koret därifrån också som jag klan dra för scannern.Det
    går så snabbt och smidigt samt har man kontroll på det man handlar också.
    Ja vissa varor var dyrare men i det hela som jag såg det var det mycket billigare och köttet
    så bra ut,jag har bara hört lovord om dem innan
    så jag visste ju att det var en hyfsad affär, men det blir ju inte så ofta vi handlar där för det är ju trots allt 4-5 mil dit,så det får man väl ta när man ändå har vägarna förbi.
    Fiskdisken såg jag inte till men jag var lite stressad för jag var själv inne ville inte att sambon skulle vänta för länge på mig.Tror duy inte jag glömde mjölken när jag var där,så vi var tvungen ut i dag också,jag kommer att besöka det så fort jag kan,för ICA här hos oss har inte så stort utbud.
    I morgon ska sambon till sjukgymnasten.
    Vädret har inte varit något vidare här idag och vägarna var hala.
    Hoppas du haft en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Ninasol!
    Du gör mig lika glad när du kommer,hoppas du
    snart är tillbaka på banan igen.

    Jag mår lite si så där så det är därför jag inte är här så mycket.Jag sitter mest och spelar.Det får mig att stressa av lite.

    Ta du den tid du behöver för ibland måste man varva ner och olika skäl.

    Hoppas du har det någotså bär skapligt.
    Var rädd om dig.
    Hoppas du haft en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Ewa!
    Det var inte igår vi sågs av.
    Hoppas allt är bra med dig.

    Ja Kojiki har verkligen gjort blogen fin.
    Hoppas du haft en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Hur är det med Bounty då,för nu har du väl slutat ge honom medicin eller?

    Även om du inte var nöjd med skjyttet så hade du ju kul i alla fall det är väl huvudsaken,
    hur kan det vara att du tog fel Båge?Nåja sådant händer väl.Bättre lycka nästa gång.
    Att din Tisdag har varit bra ändå låter det som i alla fall.
    Uteslut Kokosen ta lite annat strössel på i stället det är väl inget som hindrar.
    Kramar
    som

    SvaraRadera
  10. Hej Ginger!
    Ja det är något visst med stormarkander,när
    jag var uppe i Stockholm i förfjol så kunde
    man köpa fisk över disk inne på deras Maxi.Ett
    jättestgort Maxi var det,där hade man kunnat ströva i flera timmar.
    Annars så har de inte fisk i butikerna utan det står vagn utanför.
    Oja hundmaten väger en del,det ser man bara man ser påsen.Det som jag tycker om är att det finns i stort sett allt man vill ha.
    Hoppas din Tisdag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. God Onsdag Agath!
    Det är jätte fint, Kojiki har verkligen öga för färg och ton och vad som passar bloggarna som gör att det blir deras egen touch!

    Har inte testat scanning på City Gross, bara på Maxi Ica och det är ju super praktiskt tycker jag!

    Hoppas du hade en bra dag igår trots det trista vädret.
    Här idag försöker molnen skingra sig och solen kika fram men än så har den inte lyckats helt!
    -7 grader har vi här idag och ännu halare eftersom det låg kring noll igår... så nu är man Bambi på hal is igen!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Kaksmulan!

    Tittar in och ser hur du har det! Underbart fin design som alltid utav Kojiki!

    Härligt med bilden på tulpanerna till höger. Köpte just en knippe med mig hem idag, lila underbara tulpaner!

    Kram
    från
    Nikks

    SvaraRadera
  13. Godkväll!
    Idag hade vi problem att få upp Bounty. Men om det har med att han inte får medicin eller inte vet jag heller inte. I går låg han tokigt och kom upp idag låg han bra och kom inte upp. funderar på om han har känningar av vädret?? Det är kallare nu igen.. (-14 gr just nu) Han blir kanske stelare då.. Jag vet inte, bara gissningar. Han kom upp till sist efter 2 timmar och våran hjälp. Men han har varit ute och han har varit som vanligt resten av dagen.
    Tjejen skulle komma och hämta sin sadel vid 14-tiden, hon kom halv 4, så nu orkade vi inte åka och handla som vi tänkt oss, det får bli en annan dag.
    Detta med att jag tog fel båge beror ju på att jag skjuter med recurvbågen på tisdagar och långbågen på torsdagar så egentligen tog jag inte fel. Men nu har jag bevisat att jag kan skjuta bingo både med långbågen och recurvbågen som jag dessutom skjuter på en mindre tavla än med långbågen. Ja, det var märkligt tycker jag..
    Ja, då får vi se vad som händer i morgon ifall Bounty kliver upp eller inte.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  14. Det är så fint här återigen i din blogg.

    Tar en slurk av kaffewt.
    Slurp.
    Har du nån god kaka till?

    Kram

    SvaraRadera
  15. *kaffewt??

    Nej.
    Kaffet skulle det va ju.

    SvaraRadera
  16. Hej Witch!
    Ja Kojiki har gjort det fint och är väldigt lyhörd för vad man kan önska sig.Jag är så tacksam för det hon gör för mig.

    Nu när jag kommit in med det här att scanna tycker jag det är så bra för man ser hur mycket
    man handlar för också.Här är det bara ett kort man tar scannern med och vid betalningstället
    annars betalar man med rena pengar eller Visakort.

    Ja i dagf har varit ettv trist väder,sambon har varit hos sjukgymnasten idag och det går frammåt.
    Sen hämtade han mig för jag mådde inte så bra när han skulle dit.Men det lugnade ner sig sen så vi var ute en sväng kolla TV och så och sen satt jag i sådan massagestol jag pratade om häromdagen.Men de går ju på ca: 3000 kronor.
    Det är så mycket man vill ha så det gäller att ta det viktigaste.Helst skulöle jag vilja ha en madrass i sängen som masserade hela ryggen,men det vet jag inte om det finns.
    Hoppas din dag har varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hej Nikks lilla!
    Ja Kojiki har gjort det fint,ja det är tulpaanernas tid nu
    jag såg de hade i affären men de står så dumt här så blommor är något jag ofta glömmer här.Jag köpte en Amaryllis hä'romdagen för den
    fina amaryllisen jag hade på kort i fjol den är
    ett minne blott,sambon hade tagit den till ovanvåningen när den skulle vila,så den tyckte nog inte om röken som var däruppe i augusti.
    Hoppas du och William haft en fin dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Hej Recurven!
    Stackars Bounty att han har det så besvärligt
    Är det benen som inte vill så han är för stel
    eller är det sopm du tror Kylan som gör en del.
    Hoppas han inte ska bli sjuk igen.
    -14 grader är rätt mycket och detb är ju ingen värme i stallet skulle jag tro så där blir väl väldans kallt.
    Jag tycker du skjuter bra i alla fall och sen fick du dig ett gott skratt,det heter ju så ett gott skratt förlänger livet och munnen.
    Hoppas du hade en bra dag trots tjejen kom så sent.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Hej Ninasol!
    Ja här är fint Kojiki har känsla för design.
    Ja ta du en slurk av kaffet,kom förbi vet ja
    så ska du få en kaka,en god sådan jag lovar*blink*
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Haha jodå jag förstod
    Du jag skriver mycket mer fel än du gör
    Kramar

    SvaraRadera
  21. God morgon Agath!
    En kylig morgon här med ca -15 grader, men solen är på väg upp och lyser på trädtopparna så det ser ut att kunna bli en riktigt fin men kall vinterdag här!
    Men sol gör en gladare och positivare!

    Håller med dig där om scanningen, det är smidigt och man får bättre koll förutom att det oftast går snabbare i kassorna oxå!
    Smart sätt faktiskt!

    Önskar dig en fin och härlig torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Hej Witch!
    Vi har -12 grader här i dag,ena stunden sken solen,men nu är den försvunnen bakom ett molntäcke,men den kommer väl fram så småningom.
    Kanske när jag sitter i tandläkarstolen

    Oh ja det förr när man handlade så visste man ju inte för hur mycket men det kan man följa
    med scannern,mycket bra grej.Sen är det inte så
    många i kön,om de inte kommit på det här med scannern eller det är ren maklighet vet jag inte.
    Jag önskar dig en fin Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  23. *Godkväll!*
    Bounty steg upp som vanligt i morse, jag fattar ingenting. Det är mysko, men även vi har ju vissa dagar som vi har det lite jobbigare och andra dagar som är lättare. Han var ute i solgasset ett tag idag när jag fixade allt därinne i stallet. Han var som vanligt... Jag hade varit vaken sedan 04.10, hundsovit mellanåt, när klockan var halv 7 och ingen telefon ringt tänkte jag att han kanske låg bra i boxen. När klockan var 7 och telefonen fortfarande var tyst funderade jag på om hon låtit Bounty ligga lite längre, men när klockan var 8.25 visste jag att hon börjat släppa ut de andra hästarna och då vågade jag vända mig om och sova för då anade jag att Bounty vaknat som han ska. Jag vaknade ingen vid 11.18
    Var till bågskyttet. Tänkte skjuta ett bättre resultat i dag så jag började på ett nytt protokoll. Hittade mitt från tisdagen. Efter jag skutit räknade jag poängen och det visade sig att jag skjutit samma både idag och i tisdags. Det var inte över 200p men nästan, 194p så det fick väl duga. Var in och gymma efter det. Känner mig trött nu och vill i säng snart. Så jag önskar GOD NATT!

    SvaraRadera
  24. Hej Agath,
    Jag tror att det finns självscanning
    på IKEA vid Kungens kurva. Jag var
    där en gång och handlade vita stålhyllor.
    Det var verkligen effektivt och bra.
    Sen tror jag att det finns självscanning
    också på Konsum vid Odenplan. Ja allt detta
    moderna. Så var det inte när jag växte upp
    på 70-talet. Då var det reda kontanter som
    gällde och hade man inte kontanter, så fick
    det bli på krita och så skrev handlaren upp
    i en bok att man hade en skuld.

    SvaraRadera
  25. God fredag Agath!
    Kikar in och önskar dig en trevlig helg innan jag ska gå hem från jobbet, ja det dröjer någon timme än men snart så är det helg.
    Solen skiner och graderna har minskat till bara -3 så det är riktigt skönt ute.

    Fredagskramar

    SvaraRadera
  26. Hej Agath! Såg en repris och tänkte naturligtvis på dig.

    Tiderna har verkligen förändrats sedan jag gjorde mitt första IKEA-besök. Det var en utflykt till möbelvaruhuset vid kungens kurva år 1967. Har faktiskt kvar bestick jag köpte; en förpackning Genses "Ranka", som jag samlade på just då. När vi kom hem till Värmland igen, såg jag att knivarna inte hade det sk "balongskaftet" :).

    Önskar dig ett skönt veckoslut.

    *kramis*

    SvaraRadera
  27. Hej Recurven!
    Hade ingen lust att gå in här i går för jag hade så ont i tandköttet när bedövningen hade släppt,så vi var och fickade jag en kopp kaffe '
    och sambon kaffe med dopp,mitt dopp tog jag med hem så det ska jag strax ut och ta mig för i dag är jag själv hemma.

    Vad skönt att Bounty steg upp normalt.
    Kanske var det kylan ändå som gjorde
    att han var så stel så han intye kom upp.
    Då hade han det skönt när han var ute i solgasset.Jag ser hästarna går ute här uppe också men vad i herrans namn äter de för inte får de någon mat här i alla fall.

    Ja du får väl vara nöjd med ditt resultat strax under 200 p,jag tycker inte det är så illa ändå.
    Då ska du vet h
    ur illa jag skjuter när jag skuter de där små pilarna ja du vet vilka jag menar,en gång så
    ropade en kille ta hit förstoringsglaset för **** ser inte.haha det är många år sen men jag glömmer det aldrig.
    Ja n u är det Fredag hoppas den har varit bra för dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Hej Bojen!
    Ja det finnsa lite överallt numera och jag tycker det är ganska bra.
    På det viset har man komntroll på vad man handlat för.
    Jagb har öppnat självscanning både i Överby på ICA,COPP i Alingsås på ICA,I Skara På COOP och i Vara på ICA och nu på City Gross utanför Skara
    Så du ser jag har det lite var stans*ler*
    Ja den där tiden kommer jag också ihåg när man handlade på krita,själv har kjag aldrig gjort det men jag vet de som gjorde det.Sen var det en tid som man sparade alla kvitton på Konsum och räknade ihop för att lämna in jag tror man fick 0,5 procent på summan det kunde bli en rejäl slant när det var för ett helt år.
    Jag önskar dig en skön Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Hej Witch!
    Hoppas du får en skön helg nu och
    ta vara på solen,här är det molningt.
    Och jag är själv hemma idag.Vi har +-0
    här men det är inte klokt vad det har tagit
    på snön här,hur är det hos dig?
    Jag önskar dig en trevlig Fredag och helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Hej Ginger!
    Vilken repris då?
    Tänk vi hade ett IKEA i Älmhult det var
    inte ofta jag var där,men en och annan
    gång var jag där förstås,Min soffa i köket har
    jag köpt där och mina byrårer jag har,så
    något har jag allt köpt där och fika var ett
    måste när vi var där.
    Vid kungens Kurva fick vi motorstopp en gång det var när min son körde för när han gick högvakten hann inte jag och min lille son
    med att titta på Stockholm pga X 2000 tåget var 3 timmar försenat så vi kom ganska sent till stockholm så vi fick boka in dagen efter innan
    vi skulle titta på vaktavlösningen på slottet.
    Jag önskar dig en trevlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  31. Hej Agath,
    Tack för dina kommentarer.
    Ja nu är veckan snart över.
    Den här helgen är det min
    tur att fixa middag. Jag ska
    köpa tre måltider från thaikiosken.
    Det blir nog kycklingspett med jordnötssås.

    SvaraRadera
  32. Hejsan!
    Bounty steg upp i morse igen?? Skönt för oss varje gång vi fär ligga kvar i bingen. Annrs har vi inte gjort något annat än det vanliga här.
    Någon har "snott" åt sig Bountys sjukhage jag gjort bara och jag blev ledsen över det för ingen frågar mig innan det görs något. Så nu vet ja inte om Bounty kan komma ut i morgon. Jag blir så less över när de gör så här. Men jag ska försöka att behärska mig för jag kanske får andra direktiv på tisdag när vi ska till Strömholm igen. Får vänta till dess..
    Var och hndlade och så har vi fodrat hästarna. Nu ska vi fodra oss själv lite inna vi ska sova.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  33. Bojen!
    Ska bli spännande och höra vad det blev för mat,
    själv hade jag köttfärssås och spagetti,men du kan tro jag fick väntra tills det svalnat lite.
    HJa nu en jätteskön helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  34. Recurven!
    Det måste ju vara sköänt
    ändå att han steg upp själv.Då släppte väl oron lite.Det tyckte jag var väldigt tråkigt att de inte kan fråga först om det är okey.Bounty behöver ju sjukhagen för egen del och de måste väl ändpå veta dina rutiner så sådant inte ska hända.Jag förstår om du blev ledsen för det är ju viktigt att allt fungera tills du ska till Strömsholm igen.
    Hoppas du haft en bra kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  35. Agath;

    Citygross det är en kanon affär när man vill handla kött, men som sagt det är en del varor som är mycket dyra. Brödet är kanon oxå för dom har eget bageri yammi. Grattis! Ser att den ser exakt ut som Kalmars på utsidan.


    Men vart är världen på väg? Muldavien? Hm det är lite som med oss vår Taxi växel är numera i Skåne? Så dom har inte en aning om vad man pratar om när man beställer taxi.

    Fy vad jobbigt det lät, inget blir som man tänkt sig när något sånt händer. Man blir lite lamslagen så du menar att det inte är färdigt i huset efter branden än?

    Hm ja jag har oxå varit lite dålig till och från, men det har med jobbet att göra man jobbar och jobbar..
    Kul att uppdatera sig iallafall:)
    Kram och hoppas det ordnar sig för sambon och foten och dig..måste varit jobbigt med jul utan din goda korv.

    Kram

    SvaraRadera
  36. Hej Mia!
    Ja nu var jag ju inte så lång stund inne på City Gross,men den tilltalade mig verkligen, synd att den ska ligga 4-5 mil härifrån.Köttet
    vet jag sen gammalt genom min son och hans sambo de gillar köttet där.
    Själv har vi på ICA så kort datum på färskt kött.Men nog fasiken är den lika dyr för det.

    Ja det sa taxigubben att man ska lägga på luren och försöka igen för de sitter i Muldavien,de har ju inte en aning om var vi har taxistationen för någon tågstation har vi inte här....

    Nej de är inke klara däruppe än eletrikern ska dit också,men efter samtalet med skaderegleraren hette det visst,så ringde han samma dag.Annars hade de tänkt avskriva oss här har du hört så knäppt.
    Något linneskåp har vi inte heller så lådorna står pårecis lika dant som innan fast där uppe i alla fall.

    Nej någon hemmalagad korv blev det inte i år,och
    något dopp blev jag utan,så det kände inte som jul precis,och skinkan det blev ingen värmlandsskinka,så spadet det kastade jag ut.
    Jaq det har varit en jobbig höst och jul.
    Och vi har bara mina datorer,för hans är i lådor än så länge.Och massor har vio som ligger i Skövde som ska upp däruppe sen.
    Jag önskar dig en trevlig Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  37. Du såg aldrig premiärprogrammet? Vad jag såg var en internetrepris på ett reportage om Ikeas grundare.
    Nu har de kanske tagit bort det. Jag har bara tur om jag hittar något som går att se :/.

    Om inte smickrande, var det i alla fall intressant, men jag tycker de glömde att nämna att företaget betalar skatt i landet där affären finns. Likaså betalar alla anställda i det landet skatt i sitt land. Så i samtliga länder där det finns en IKEA tjänar man pengar på grundaren, men Sverige enligt reportern vill tjäna mer, verkade budskapet i reportaget vara.

    Ju mer Ikea har vuxit utomlands, så har naturligtvis grundarens förmögenhet gjort det också. Han äger inte affärerna och fabrikerna, men får nämligen 3% i "royalty" på namnet. Musikartister får också "royalty". Om jag uppfattat rätt. Så vad är den stora frågan?

    Minns du Astrid Lindgrens version av sagan om Pomperipossa? Pomperipossa betalade 110% i skatt (på 80-talet). Det var väl i den vevan många företagsägare flyttade ut. 80-talspolitik.

    *kramis*

    SvaraRadera
  38. Det blev lite konstig svenska här och där :D,
    men jag hoppas du förstod ändå :)

    SvaraRadera
  39. Tjabba!
    I dag har jag mest gjort massa förberedelser inför morgondagen. Packat höpåsar till idag och även i morgon. Tjejen som brukar ta hand om Bounty när jag är iväg gör det även i morgon. Bounty kunde komma ut lite idag i lilla hagen, men det blåste kallt så jag lade på ett täcke ändå var det 3-4 gr varmt ute. Sambon går ner och ger honom gottis på eftermiddagen.
    Jag har gjort frallor, dricka och lagt ut bågen och pilarna i bilen. Så har jag förvarnat stallägaren om att jag ska åka bort i morgon så hon hör av sig i tid ifall Bounty inte vill gå upp i morgon, vilket jag hoppas han gör...
    Nu ska jag börja fixa mat till oss också. Det blir Raggarmunk med fläsk. Lingon till har vi också förstås.
    Ha en bra lördagskväll!

    SvaraRadera
  40. Hej Ginger!
    Nej jag såg inte det,Ingvar Kamprad ja han
    har gjort mycket gott för människorna tycker
    jag,då hann flyttade till Schweiz,då var det
    ett repotage om att hans far var nasist.om jag
    inte minns fel.Men jag tycker Invar har bara gjort gott för han fick lilla Älmhult att blomma upp.Många arbetade på IKEA och gör så
    än idag,själv jobbade jag där¨efter jag slutade skolan 1964 tror jag det var,då jag börjde som
    kaffefklicka*ler*Men idag tror jag huvudkontoret
    är i Danmark förr då han startade så var Älmhult huvudkontoret,det har blivit mäktat stort nu efter alla år.Vet du vad han började med?Eller det talade de om då du såg programet.
    Ja han har nog en stor slant på kistbotten skulle jag tro.

    Jag vet att det var något med Astrid Lindgren, men jag har förträngt det.Kanske var det Pomperipossa.

    Jag tycker du kan förmedla dig väldigt bra på svenska,skulle det vara något så går det ju att fråga.

    Jag vet också att på 80-talet så var det inte bara Kamprad utan även Björn Borg och Ingmar Stenmark som flyttade utomlands för att komma undan skatten.

    Detta har påverkat att vi Svenskar har fått mycket sämre sjukvård tandvård och åldinbgsvård mm.De vill privatisera allt,vilket skulle göra det omöjligt för mig att göra vid mina tänder om det blir så.Regeringen vill inte betala skatt och det påverklar oss alla.Alltså det är ingen solidaritet,hoppas du förstår hur jag menar?
    Jag önskar dig en trevlig Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  41. Tjenare Recurven!
    Så detv ör dags att åka iväg hgoppas du får lite stilpoäng i morgon så du blir glad.

    Så Bounty har varit i Lilla hagen idag,ja
    det var nog bra att du skylde honom med ett täcke.
    Ja det är massor du behöver tänka på att få med tills i morgon.Kommer du hem på kvällen igen?
    Jisse vad du gjorde mig sughen visserligen kom jag från matbordet vi hade gratäng och kassler.
    Ha en fortsatt bra Lördag
    och Lycka till i morgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  42. God kväll!
    Vi ska bara åka till Finspång och tävla. Det ligger ca 2 mil från Norrköping så det är inte så långt. Vi kommer hem framåt kvällen igen så jag skriver hur det gått.
    Hihihi.. Stilpoäng... Det förekommer tyvärr inte i bågskytte, men en rolig tanke..
    Det var gott med Raggarmunk och det funkade att lägga fläsket ovanpå och in i ugnen. Är proppmätt nu, åt nog lite förmycket men jag var hungrig.
    Hörs i morgon mot kvällningen!

    SvaraRadera
  43. Godkväll!
    Nu har Recurven "krattskytt" kommit hem igen. Jag har skjutit som en nedrans kratta idag och då vinner man inga tävlingar. Rejmyretjejen vann igen. Vi var bara 2 för 3:dje tjejen var hemma, sjuk. Korre resultatet som även var min första skjutomgång blev usel, 223p, men det får väl bli så. Inget stämde med skjutandet även i andra omgången så mitt slutresultat blev 438p. Men jag får väl glädas åt grabbarna vi hade med oss. De hade någon inbördes tävling och de slutade på samma poäng, 316p. Tjejkompisen var nöjd med sitt resultat och blev 2:a.
    Bounty steg upp även i morse till min glädje för jag hade sovit dåligt inatt och var och är ännu jättetrött.
    I går kväll (sent) kom nödslakten till stallet. Det var den andra sjuka hästen (Ramino) som fick komma i från jordelivet och betar nu på de evigt gröna ängarna. Jag såg allt från fönstret och det var väl inte så trevligt precis, men jag hade trott det skulle vara värre, men det gällde ju inte min häst. Det är nog skillnad då skulle jag tro.
    Nu ska jag gå ut och värma lite rester för hungrig blir man av bågskytte i alla fall.
    Ha det bra i kväll!

    SvaraRadera
  44. Hej Agath,
    Lite förnyelse ibland är bra att ha.
    Därför ändrade jag på min blogg.
    Middagen igår bestod av kycklingspett
    med jordnötssås. Det var jättegott.

    SvaraRadera
  45. Hej Recurven!
    Du var tidigt hemma ser jag vi har varit ute en
    sväng tog lite kaffe med oss men hade lika mycket med oss hem...haha

    Jaså du ha blivit en kratta ocklså,men ta det
    så att om du skulle vinna varje gång så hade du inte tyckt det var roligt tycker jag.
    Så det blev inga stilpoäng där inte haha.
    Jo men var det anhnat att vänta? jag menar är hon med
    så vet du att du har ett stort motstånd.

    Oj då så Ramino har vandrat in i djurhimeln där inga sjukdomar eller andra skador finns.
    Ja det hade nog varit annorlunda om det varit Bounty förstås.Det säger sig själv inte sant?
    Ja jag kom själv från matbordet för en stund sedan.
    Hoppas din dag har varit bra annars.
    Kramar

    SvaraRadera
  46. Hej Bojen!
    Ja det är trevligt med förnyelser.
    Så det bar gott det du hade.
    Kycklingspett med Jordnötssås har
    jag aldrig smakat,men det låter gott.
    Jag önskar dig en trevlig Söndagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  47. Verkligen snyggt !
    Menar du verkligen att ni fortfarande har hantverkare springandes !?
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  48. God måndag!
    Hoppas helgen vart bra för dig och att du får en härlig och fin start på denna vecka!

    Här hedrar solen oss med sin närvaro och graderna ligger kring ett par minus så en fin vinterdag kan man säga!

    Kram kram

    SvaraRadera
  49. Javisst Agath! Klart att S-partiets orimliga
    skatter fick folk att fly. Blev Astrid Lingren beskattad 110% blev hon skyldig 10% när de tagit 100%. Solidaritet? Lämnar ämnet politik, men den svenska regeringen på den tiden "band ris på sin egen rygg". Man kan inte sätta igång och "bestraffa" de som bringar ett land inkomster.

    Önskar dig en fin vecka.

    *kramis*

    SvaraRadera
  50. Hej Agath!

    Jag kikar förbi för att kolla hur du har det. Du har fått vårkänsla i din blogg, så vackra, mjuka pastellfärger. Och lavendelkakan på bilden skulle jag gärna vilja smaka på.

    Vi har fått CityGross i Jönköping också, men jag har faktiskt inte varit där och handlat än. Fast jag har blivit bjuden på en bakelse därifrån och den var så stor och god! :)

    Annars är det bra med mig, jag har börjat jobba så smått nu igen efter alla helgerna. Mjukstart har det blivit för mig och det känns bra.

    Jag önskar dig en fin vecka, Agath!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  51. Hej Doris!
    Ja jag är så nöjd med min blogg Kojiki har gjort
    den så personlig tycker jag sen har hon tagit mina smarriga bakverk och mat,för att inte tala om tulpanerna som Kojiki lagt in och så lille
    Angus Kock med sin vers till mig det gillar jag.

    De drog nytta av när sambon bröt benet så då kom de inte alls,det här blir en dyr historia tror jag i alla fall.
    Nu får vi se om bägge dycker upp eller det är barta snickaren.Den mäst pålitliga av dem.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  52. Godkväll!
    Har haft en helt vanlig dag här idag. Fick sova länge och det var skönt efter tävlingen. Bounty var bussig och steg upp som han skulle. Dengula visade sig ett tag och då släppte jag ut Bounty i lilla hagen. Gjorde rent i boxen och packade höpåsar. Kollade till hästtransporten inför morgondagen. Senare var vi in tillsstaden och tankade bilen, köpte resgodis och käka lite själva. Sedan var det bara hem och gå ner till stallet och ge hästarna kvällsmat. Har laddat mina batterier tills i morgon och lite till blir det när vi hoppar i säng senare. Jag skriver om våran lilla utflyktsresa i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  53. Hej Witch!
    Vi var uten en sväng om det var bägge dagarna eller bara ena allt bara flyger förbi.
    Sen är det ju den dagen som jag inte får äta
    på en stund,det är lite jobbigt.Måndagen alltså.
    I dag har vi haft en grå dag det påminner om då
    när vi hade svartvita kort,var inte en del hus gula,röda och mörkblå så hade man kunnat tro man hamnat på den svartvita tiden.Men vi har haft +2 grader så det var ganska milt.
    Hoppåas du haft en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  54. Hej Ginger!
    Men som vår regering vill ha idag så vill de sänka skatten,det kommer att bli så att det jag gör
    idag hos tandläkaren tex skulle jag inte haft råd med omn jag skulle betala allt själv.Och för att inte prata om sjukvården där gamla och glöms bort.Nu vet jag inte hur ni har det i USA men jag vet att ni får betala sjukvården själva,dit är vi också på väg med denna regering.

    Se bara på de människor som är så sjuka att de inte orkar jobba de möts med kalla handen av försäkringskassan.

    Jag blev sjukpensionär på rätt tid fast jag inte egentligen inte ville.Men det är mycket som är snett i Sverige idag.
    Jag önskar dig en bra Måndag
    Kramar

    SvaraRadera
  55. Hej Anna-Karin!
    Kul du tittade in,så du har börjat mjukstarta
    och jobba.Den kan väl vara skönt.

    Ja City Gross får du tala om hur du tycker det
    är vad ligger det någonstans ligger det vid der
    gamla regementet eller?
    Jag hoppas du haft en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  56. Hej Revcurven!
    Så Bounty har varit busiog igen,beror det på solen eller är han allmänt bussig*ler*
    Så det bär av i morgon då med Bounty,hoppas allt går bra med honom.
    Hoppas allt går bra och lycka till.
    Klappa Bounty från mig.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera