måndag 31 januari 2011

Idag har jag skaffat en ny kudde och får se om min sömn blir bättre

Hoppas jag ska kunna sova gott,för kudden kostade mig 215 kronor så jag får väl sova med andakt.

Kommer ni ihåg min Amaryllis jag hade i fjol?Den som var så vacker och blommade flera gånger jag har den någonstans i ett inlägg,sen skedde det där med rökutvecklingen så den är ett minne blott.Nu fick jag tag på denna Amaryllis,men det är inte samma sort,men jag hoppas den ska stå lika vackert och länge det är en önskan jag har.Men vi får väl se,kanske kommer jag att prata om den mera vi får väl se....I morgon kommer hantverkare hit om de är en eller 2 det återstår att se.Nu önskar jag er alla en god natts sömn.Kram från "Kaksmulan"//Agath
  

52 kommentarer:

  1. God tisdag Agath!
    Jag hoppas du fått en god natts sömn på din nya kudde. Var det någon typ speciell kudde eller?

    Tror minsann du kickade grå vädret som du nämnde i kommentaren till mig idag för idag är det riktigt trist gråaktigt ute!

    Men jag ska väl inte klaga när man snart om ca 2 veckor ska fara till värmen och skämma bort sig! :)
    Hoppas du får en härlig och solig dag idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Jag skrattade till när jag fick se din kudde, för det står Värnamo Sängkläder på den och jag är född i Värnamo! Jag önskar att du ska sova gott på den, riktigt gott. En kudde kan göra stor skillnad, faktiskt.

    Jag minns din amaryllis från bloggen mycket väl. Den här ser ut att vara ett livskraftigt exemplar, tycker jag.

    CityGross ligger bakom Ryhovs sjukhus en liten bit från A6 Köpcenter i Jönköping. Jag får kika in där någon gång, jag vet inte varför det inte blir av. Jag är väl som en ko som går till sitt gamla bås; Ica Maxi! ;)

    Jag har precis ätit rester från helgen; hjortstek, inte varje dag man äter sånt. ;) Gott var det! :)

    Ha en bra dag!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Witch!
    Jag tyckte kudden var en aning hög med det ger väl sig så småningom eller var jag för van vid den andra.
    Nja det tror jag inte för det grå vädret sitter fortfarande kvar,men vi får hoppas vi får en bra
    vår inte sant?
    Så du åker en tur ut i år också,samma ställe eller nytt mål?
    Kom du ihåg när du visade oss på passagen var ditt rum låg ja det är några år sen nu.
    Hoppas du haft en bra bra trots det gråa vädret.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Anna-Karin!
    Jo den är från Värnbamo,mot den andra kudden jag hade var denna en aning för hög.Men jag vänjer väl mig.
    Ja vi får väl se om du har rätt,den amaryllisen jag hade är ju ett minne blott.
    Jasså City Gross och A6 ligger så nära varann då blir det kanske konkurens?
    Jag vet ju det att de har b ra köttvaror,jag som köpte
    4över disk för tyckte det var bra och jag har inte vant mig än vid det som är paketerat,
    Oh så du ska ha hjortstek det var ett antal år sedan jag hade det och vad gott det var.
    Själva ska vi har ugnstekta revben,det luktar gott i hela huset.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej hoppas du får sova gott på din fina kudde ha en bra Tisdags kväll....kram

    SvaraRadera
  6. Godkväller!
    Bounty är på bättringsväg!!!! Nu tyckte jag mig även höra på veterinär och hovslagarn att Bounty kommer att bli bra så småningom...Han är verkad ialla hovarna idag, men ingen röntgen för hovslagarn ville hålla mig på sträckbänken i 10 veckor till innan jag får veta hur det är inne i hoven. Jag bad ändå om att röntga men de gjorde inte det. Bounty har fått nya boots att ha på sig när han är ute, men inne ska ha stå med hoven som vanligt. Han har inget gips på heller längre och jag lipper ge honom mera medicin. Jag ska börja gå små rundor med honom på mjukt underlag så jag får väl gå inne i ridhuset. Ja du får läsa mera på bloggen om vad som hände. Men jag är jätteglad att allt är på väg tillbaka igen med Vildmannen.
    Nu ska jag snar koja för jag är dyngtrött efter allt körande och jag får hoppas att Bounty inte är allt för trött efter resan så att han kliver upp i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Hej Agath (Provar igen!!!)
    Hoppas verkligen att du fick bra sömn med fina kudden ;D
    Vem vet, kanske du lyckas lika bra med den nya amaryllisen. Skönt att äntligen få ordning av hantverkarna. Har dom mycket kvar att göra?
    Sv. Jaa, visst är hon söt.

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Ewa!
    Den kändes lite för hög mot den vad den andra
    kudden var sen prasslade den så in i nordens
    så jag kunde inte somna för det.
    Hoppas du haft en bra dAG.
    Nu är det dags för sängen.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Det förstår jag inte varför de inte kunde rönbtga trots de sa att han var på
    bättringsvägen,det hade ju gjort att du blivit lugnare också
    visserligen har Bounty visat tedens till att vara
    hur frisk som helst med sitt nafsandes och så.
    Visa glädje alltid när du kommer,det ser jag som ett friskhetstecken.
    Klart du är trött efter resan idag vi höres i morgon när du har tid för det.
    Så du har ju haft en bra dag både ned att körea och hos veterinären.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Nej riktigt så bra sömn fick jag inte kudden var lite för hög mot det jag varit van vid nu en tid,nu har sambon fått den att ha sin fot på*ler*Sen så prasslade den så in i nordens.

    Det är fyra blommor i Amaryllisen och sambon sa det kommer fler vi får väl se hur det blir.

    Ja det är elektrikern och snickaren som ska hit med en skena för det var fel skena han hade med sig.Men nu ska du få höra han kom tidigt i morse så sambon fick stå med ficklampa och lysa när snickaren jobbade,sjukt inte sant?Bara för elektrikern inte får tummarna ur arslet.

    Ja Meya är så bedårande sådant leende får ens hjärta att smälta inte sant.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  11. God morgon!
    Jag vill gärna ha platta och mjuka kuddar, har tre stycken men jag bäddar och puffar dem så man får rätt höjd och ligger bekvämt. Avskyr hårda och tjocka kuddar.
    Sambon har en sån där hård kudde som ska vara bra för nacken eller något, jag fixar den inte alls!
    Mjukt och gott ska det vara!

    Jo, vi åker till samma land, men nytt ställe länkar dig till hotellet så kan du se... ska bli spännande att se om det är lika bra där som vi vart tidigare.
    http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/phuket/bangtao-beach/hotell--lagenheter-allamanda-laguna-phuket/

    Ha en härlig och fin onsdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Witch!
    Jo det vill jag också,denna kudden är inte hård men den är hög,än så länge,det är ett tag sen jag köpte kudde så den andra hade nog tjänat ut sitt tror jag.haha
    Ja jag har en sådan kudde också en sådan som är som en liten upphöjning,den fungerar inte på mig så den har jag som sittkudde idag där fungerar den.*fniss*

    Så nu har fastnat för Thailand,när åker ni?
    Själv gillade jag Madeira,men det tror jag att
    jag talat om för dig.min son fyllde 3 år där nere och idag är han 36 år så du ser det är ganska många år sen jag var där.Men det finns inte en dag utan jag längtat tillbaka dit.

    Idag har vi haft elektrikern här och sotarn,ja
    ska det hända så går de slag i slag.

    I morgon ska jag till tandläkaren igen,hoppas nu att allt är klart allt hänger väl nu på tandteknikern,men du kan väl hålla tummarna.

    Vi har sol här idag det höll jag nästan på att glömma.Hoppas solen hittade tillbaka till dig.
    Jag önskar dig en Fin Onsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hua för tandläkaren, konstigt att man ska behöva betala för obehagliga saker..... Klart jag ska hålla tummarna för dig!! *lovar*

    Ok, kanske ska prova kudden som sitt kudde då :D eller kanske inte sambon får nog behålla den!!
    Du ligger nog ner kudden snart kan jag tro eller så får du väl sitta på den med så ska den nog platta till sig!!

    Passa på nu och njut av det härliga soliga vädret, jag ser fram emot min promenad hem från jobbet i solen!
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Hejsan!
    I dag har jag promenerat två gånger med Bounty runt i ridhuset. Det är lite trist att gå i ridhuset men det är ju så blankisigt överallt nu. Tror du inte att han skulle busa med mig och låtsas vara rädd för traktorn när den kom förbi. Han bryr sig inte annars. Det var några hinder inne i ridhuset också som han skulle kolla in och de bommar som låg på golvet dom gick vi över några gånger.
    Annars har det varit en fin solig dag här och vi satt utanför i solen och fikade. Men solen ställde till problem också. Ja hade backat upp mitt släp mellan två andra och det stod jättebra. När jag kommer och hämtar bilen för att gå hem så hade mitt släp kanat på den blanka isen ner mot det andra släpet. Nu har jag bara vridit på mitt släp lite så att de inte står ihop och lagt gruskokor under alla hjulen och hoppas att det står kvar. Så kan det gå ibland när det inte grusas tillräckligt. Jag ska skriva på bloggen senare, ska fika först.
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  15. Witch!
    Ja i norgon bär det av igen till Herrljunga
    Får väl se vad han hittar på då.Om lyckan stå mig bi så ska väl nästa gång vara den sista.
    Ja det begböver jag att du håller tummarna.
    Tackar på förhand.
    Här blev inget att komma i väg så länge solen var framme
    vi hade ju hantverkare här idag både sotyare och
    elektrikern var här nu är det bara snickaren och vvs för att byta höljet på en del rör på
    ackumulatortank.Men jag kände att vägarna börjar bli rätt så renar så det dröjer väl inte länge innan man kan ta den där promenaden.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Bonty är ju som en unghäst,helt fantastiskt.
    Kan inte låta bli att skratta att Bonty är så busig.Med andra ors så verkar han veldigt lekfull,trots att han har sina dåliga
    dagar ibland och inte kom mer upp själv.
    Vi hade sol här också men då var hantverkarna här så det blev inga kort tagna som jag trodde.
    Men det kommer väl fler dagar förhoppningsvis.
    Hoppas det gick bra med släpet och att det stod kvar efter fikapausen också.
    Jag hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hej Agath,
    215 kr är mycket pengar för en kudde.
    Men då är den säkert av bra kvalitet.
    Kvalitet får gärna kosta.
    En gång köpte jag en skjorta för 1000 spänn
    och den har jag nu haft i 10 år. Den är
    fortfarande som ny. Borde väl snart rama in den.

    SvaraRadera
  18. Godkväll!
    Din kudde skulle jag vilja ha, är den skön??
    Telefonen ringde i morse men efter ett tag rinde den igen och då hade Bounty stigit upp. Jag är jätte förkyld och har sovit dåligt i natt, vaknat ofta och kännt det som att jag inte fått luft. Har både promenerat med Bounty idag och han har varit ute i solen. Massa nyttiga vitaminer han får i pälsen. Han fäller också så man blir alldeles hårig när man nuddar honom. Var till bågskyttet och sköt Korre med recurven. Jag fick ihop 201p, lite mera än förra veckan. Hoppade över gymmet. Sköt även lite med långbågen. Kollad startlistan och vi är 5 tjejer i klassen på lördag. Usch, det blir en tidig lördagsmorgon. Vi ska åka 6.15 från Rosvalla. Ska till Uppsala så det är en bit också. Hoppas bara att jag inte blir sämre med förkylningen. Ska i säng nu! GOD NATT!!

    SvaraRadera
  19. Hej Bojen!
    Jag tyckte det var en saftigt pris,men ska man ligga skönt så ska man,men det tar nog lite tid och vänja sig tror jag.
    Ja då håller du vikt som för 10 år sen
    inte illa min garderob blir bara mindre haha
    Men jag har en 2 delad kjlänning som kostade mig 3000 köpte den en gång när jag skulle på teater.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hej Recurven!
    Än har jag inte legat in det så att säga,men med tiden blir den nogh skön jag kan i alla fall sova på den fast det tar lite tid.
    Har duy gått och blivit kall eftersom du blivit förkyld?

    Så Bounty stegb upp själv idag,utan du behövde visa dig,det var väl skönt.
    Så du har haft sol idag,tja det hade vi nog också när vi körde i väg,men inte blev det några korty tagna för det.
    Jag hoppas du haft en bra dag ändå trots du varit lite däven.
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Hej Agath,
    Har haft en bra dag, men den är inte över.
    Måste läsa lite grann i en bok innan kvälls-
    bestyren tar vid.
    Min lärare är mycket bra. Så nu går allt som
    på rälls. Det känns kanon.

    SvaraRadera
  22. Godkväll!
    Jag blir hemma i morgon. Följer inte med till Uppsala och tävlar, skulle inte orka med det för jag är så genomförkyld. Nu har hostan börjat också och näsan rinner. Har nog inte feber tror jag för jag känner mig inte så. Har nog blivit smittad för nästan alla här runt omkring mig i stallet och på bågskyttet är förkylda.
    I morse gick nog inte Bountys väckarklocka. Vi hjälpte honom upp vid nästan 9. Undrar om de tog lite mycket på hans fötter att han ömmar och att han inte kliver upp för det?? Men väl uppe är han som vanligt igen. "Den mystiska hästen". Idag började det snöa när jag var i stallet och det var stjärnklart när jag gick ner, undrar om Bounty kännde av snön så att han är väderkänslig ändå. Själv hade jag lite ont i kroppen, fast det kan ju även höra ihop med förkylningen, äh, jag vet inte jag spekulerar...
    Ska väl snart hoppa i koj för jag är verkligen däven som du skrev. Hörs vidare i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  23. Hoppas att du sovit bra på din nya kudde, jag släpar t.o.m. med mig min kudde när jag åker till Reykjavík, sover inte bra annars ;-).
    Din Amaryllis är verkligen vacker, kunde inte låta bli att le när jag såg alla dina videokassetter i bakgrunden, så ser det ut hemma hos mig också ;-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  24. Hoppas du sover gott just nu
    och jag önskar dig ett utvilat och
    trevligt veckoslut.

    *kramis*

    SvaraRadera
  25. Hej Bojen!
    Skönt att du och läraren kommer bra överens
    Hoppas det går bra med dina prover i fortsättningen.Ja läsa måste man oavsett
    man gör det för att lära in för läxan eller
    slappna av med en god bok för övrigt.
    Hoppas du får en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Hej Recurven!
    Nej varför anströnga dig nu när du inte mår 100
    Så stackarn ömmar i sina fötter sa veterinären att den kunde bli så,du fick ju inte se plåtarna det retar mig lite att de inte kunde visa dig så du visste hur Bounty mår i sina
    Ja här söande härom natten och likasdå i natt men jag tror det har hiunnit försvinna ändä för
    sden snön som kommer ligger ju inte så vä'rst länge så vida det inte blir massor förstås,Visserligen sa de att det skulle blio storm här men än har jag inte sett något.
    Jag önskar dig en god bättring på din förkylning
    och en bra Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Hej Doris!
    I natt vet jag inte hur jag sovit för jag hade så ont i nacken och ner jämns kappmuskeln om
    jag böjde på huvudet så sa det i från.
    Så du tar din kudde med dig när du reser.

    Nu börjar de första blommorna slokar på Amaryllisen men 2 av de fyra står ju fina sen håller knoppen att slå ut också.
    Jo mycket riktigt och tänk då att det är 2 rader i samma hylla*ler*Så massor av filmer är det.
    Jag önskar dig en trevlig Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Hej Ginger!
    Sovit gott har jag nog,men jag har legat kjonstigt på kudden,så jag är ön ner till kappmuskeln.Så böja huvudet i dag är lite
    plågsamt.
    Hoppas du får en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Hejsan svejsan!
    Fick sova i morse och det var hur skönt som helst. Bounty fick en x-tra morot av mig idag för det. Bad honom kliva upp i morgon också. Ja, du! Jag ångrar inte att jag stannade hemma idag. För nu efteråt med facit i hand kan jag bara säga att jag hade aldrig orkat tävla. Det var jobbigt att göra rent boxen till och med idag. Jag snörvlar och hostar om vart annat och det låter inget vidare. Men jag börjar tro att förkylningen kommer från stallet. Har nog blivit smittad där för nästan alla låter som jag och nu har även sambon blivit förkyld.
    Ska fortsätta med bågskytteklubbens hemsida lite nu tror jag. Måste få lite fason på den någon gång. Har skrivit ut kallelser till årsmötet och måste till stugan och hämta kuvert. Det är några som inte har mail som får snigelpost ännu.
    Ha det så bra!
    Ps: Jag tittar inte på melodifestivalen Ds.

    SvaraRadera
  30. Godkväller Recurven!
    Vad skönt du fick sova ut.Ge han en morot från mig också hade jag kumnnat ge han den skulle jag
    gjort det själv men du får vara ombud haha.
    Nej tacka du för det om du inte har känt dig kry
    då är man ju inte så allert precis.
    Ja det är väl smittetider just nu,jag har gubben som står här och hostar
    också och vi är ju inte precis ute bland fölk mer än när vi är och handlar.
    Hoppas det gick bra med bågskyttes hemsida.
    PS:Jag tittar inte på melodifestivalen heller så då är vi 2.DS:
    Kramar

    SvaraRadera
  31. Hejsan!
    Har haft en helt vanlig dag i stallet idag. Det var lättare att sköta rengöringen idag om man jämför med i går. Jag har "bäddat" rent i boxen som en i stallet yttryckte sig. Har lagt in nytt spån. Bounty har varitute i lilla hagen i flera timmar och har fått sol i pälsen. När han kom in käkade han upp gottiset och tog lite hö. Ställde sig i hörnet och vilade. Det verkar som att vårsolen tar på honom också. Även jag blir trött när jag kommit upp från stallet. I dag gjorde Bounty ett litet skutt ute igen och pep. Glädjen sprudlar i kroppen på honom och man märker på att han börjar känna sig piggare. Han steg upp även idag så han har fått x-tra morot för det och så en x-tra från dig på samma gång.
    Hemsidajobbet gick bra igår men det återstår en hel del, det görs inte på en kvart precis. Har kommit fram till att få in lite bilder.
    Gå in och kolla får du se vad jag gör.
    www.nbsk.se
    Ha en bra söndagskväll!!

    SvaraRadera
  32. God måndag Agath!
    Hoppas din helg vart bra, vi har haft riktigt kanon väder och man får lite vårkänslor trots att det är kyligt.

    Var ledig i fredags för att städa och röja i vår tvättstuga, då vi investerat i en ny... den gamla hade givit upp.... kändes bra att göra en sån där grovröjning!
    kram

    SvaraRadera
  33. Hej Agath!

    Tittar in för att titta till dig.

    Kul att sambon blivit bättre i foten så du kan få skjuts igen.

    Vi har ätit semlor 2 gånger i år. Så gott.Jag vill ha hetvägg.

    Vad är det för rökutveckling du skriver om? Missar en massa när jag inte är ute på internet så ofta.

    Kram

    SvaraRadera
  34. Hej Recurven!
    Du är nog mycket bättre,om du tyckte att det gickm lättare idag.Så ni har sol idag det är
    mer än jag kan skryta med.Men det var säker skönt för Bounty att han fick gå ute och
    njuta av solen.Vad bra att han steg upp själv idag också han lyssnade nog allt på dig ändå.
    Ja det blev allt måndag här.
    Hoppas du får en fortsatt bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  35. Hej Witch!
    Nja den gick väl något så när,igår var jag gräsänka här för sambon åkte hem till sin
    mamma.Hans dotter fyllde år,men jag stannade
    hemma.
    Vi hade inget bra väder bara grått grått.
    Ja när allt fungerar så är det bra,
    jag skulle vilja ha ett extra rum att tvätta i så slangen och vattentillförseln inte blir
    upptagna för att jag nbehöver diska eller laga mat.Men jag får väl hoppas med tiden.
    Ha en bra Måndag
    Kramar

    SvaraRadera
  36. Hej Suss!
    Oja det är så skönt att inte behöva ringa
    närtraffik,idag hjar vi fått hem våra möbler och det vi ska kassera.
    Han är inte så försiktig somm han bör vara
    ibland går han utan kryckor då får han ont i ryggen.

    Jasså du gillar semlar i hetväg,nja jag vill nog äta den vanligt jag.Jag fick den io hetväg
    en gång när jag låg på lasarettet.Nja den gillade jag inte.

    Jag får väl korrigera för sambon säger att det var brand,jag trodde bara det byrde så det var därför det var så mycket rök här,det är snart ett halvår sedan.Så 2 bokhyllor mitt datorbord alla mina pocketblöcker stickbeskrivningar.mm
    Men idag kom de med grejerna så de har burit upp det sen får vi väl kassera det som står på altanen.
    Det har inte varit något roligt halvår,du kan säkert hitta dert om du tittar på den 12 augusti där ska det finna.
    Ha en bra Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  37. Godkväller!
    Jisses så segt mitt internet blev nu när det började snöa?? Det tämligen vräker ner, stora flingor som dasslock..
    Bounty steg upp idag igen för 3dje dagen i rad, men jag har på känn att det inte blir i morgon för nu har ju vädret slagit om lite. Ska se om det inverkar?? Annars kanske det kommer till helgen då det ska bli kallare igen. Det måste ju finnas någon förklaring till varför han ibland stiger upp och ibland bara vägrar. Frågan är bara VAD???
    Har varit in till Rosvalla och fixat med div. ppapper till årsmötet. Har fixat klart dom kuveren och postat dom. Det är bara 12 st som inte har mail. Så pajade avgasröröet på bilen, men det hade vi på känn, har hört att något var på G, men det är över 1 mån till bilen ska besiktas som tur är. Tidigare idag som den gula var framme och Bounty har varit ute i nästan 4 timmar idag. Skönt för honom.
    Min hosta river i halsen och smbon bara gnäller och klagar, varför har inte Gud gjort så att karlar inte kan bli sjuka?
    Trött är jag och det ska bli skönt att komma i säng vad det lider.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  38. Hejsan!
    Var håller du hus nu igen då??
    I dag blev jag väckt av telefonen bara för att komma ner till stallet och se att Bountyhade stigit upp, men jag tittade till honom ändå och var glad för att han klivit upp.
    Har varit till en bilverkstad idag och får komma med min mullrande bil redan i morgon, det var bra, får låna en lite bil också så vi kan åka hem under tiden de fixar bilen.
    Bounty har varit ute i solgasset några timmar och det gillade han för han stod och solade såg det ut som.
    Har varit inne och skjutit lite båge också men jag hoppade över gymmet. Var visserligen inne och prata med tjejerna och de tyckte jag skulle avstå ett tag.
    Vad glashalt det var på vägen idag då. Fattade inte det först utan jag började tro att vi fått punka som det har varit vid ett flertalet tillfällen tidigare. Men det var inget fel på däcken. När vi gick över vägen från parkeringen vid Rosvalla kännde jag hur halt det var med foten. Det syntes inte men det var det..
    Nu är jag bra trött och jag ska väl snart koja.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  39. Hej igen!
    Fortfarande ingen Agath???Det verkar bara vara jag som är inne här nu. 3 inlägg på raken från mig. Men vad är fatt??
    Har fått min bil fixad idag ialla fall så nu brummar den inte längre och det är skönt.
    Bounty steg upp som han skulle så han fick en stor extra morot idag. i morgon ska jag ner till stallet tidigt för vi är bortbjudna på resturang inne i stan kl 13.30. Sambons bror bjussar för sambon fyller år på lördag. Efter det har vi bågskyttet oc hså avslutar vi dagen med ett styrelsemöte igen, sedan är det årsmöte den 1 mars. Tätt med möten nu vill jag lova.
    På fredag har kompisen anmält henne och mig till att prova på Sumba på gymmet och på söndag ska vi till Strängnäs och tävla igen. Denna gången måste jag följa med så jag kan ta hem alla juniorernas priser.
    HA DÈ

    SvaraRadera
  40. Hej RecurvenQ
    Har inte kännt mig så allert efter det son händes i höstas,men jag kommer in då och då,
    du får ursäkta att det kan dröja,i går fick vi våra möbler här och jag känner mig lite slak efter allt som ska kassweras.Datorbordet kommer jag att sakna och löikaså mina bokhyllor och mina pocketböcker.Men det är väl att få tå
    nya tag.

    Så din hosta envisas med att stanna kvar.Att det är segt på internet vi är ju räött många som sitter här opöla eller vad man nu ska säga.
    Hoppas du blivit bättre nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  41. Recurven!
    Jag finns här men ändå intye här om du förstår.
    Vi får se när jag tar nya tag,men du har av mig då och då i alla fall,nej här är inte så många som skriver till mig.

    Skönt att Bounty stiger upp själv men det har väl inte varit så kallt heller så det är kanske det som påverkar.Ge han en motot från mig också.
    Kramar

    SvaraRadera
  42. Recurven igen!
    Jo jag finns härmen har inte synts ändå.
    Ja det verkar som det är bara du som tittar till mig.
    Så skönt att din bil är fixad man är ju ganska beroende av bil inte sant.
    Vad är sumba för något,men du brottning?
    Kramar

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Nehej! inte brottning... Sumba är någon form av dans till rytmisk musik. Har du inte sett reklamen på TV om Sumba Fitness?? Killen som skriker Let´s Sumba!!!
    Det verkar vara någon form av karneval musik. Jag får berätta mera när jag provat..
    Nu ska jag sova. Godnatten!!!

    SvaraRadera
  44. Kudden är jätteviktig för god sömn, själv så vill jag ha så lite som möjligt under huvudet, bara såpass att den går att knöla till lite i nacken, eller sidorna.

    SvaraRadera
  45. Godkväll!
    Det var rätt svårt att köra bil nu på kvällen och vägarna var oplogade. Vi hade tur som inte fastnade. Jo, jag gjorde det precis där jag skulle köra in till garaget och plogen kom från andra hållet. Jag satt där jag satt i snön. Men jag blev förb.. och ko lite bakåt och jag hann precis köra in bilen när plogen dundrade förbi bakom. Snön har drivat så himla dant därav mest problem.
    Var och käkade Grekiska grillspett med Zatziki och kyftpotatis och det var gott, blev supermätt. Var till bågskyttet men de flesta hade visst snöat inne för det var bara 2 som kom. Styrelsemötet hade vi också och det gick hyfsat fort idag.
    Jag är trött som vanligt och Bounty vaknade på rätt sida idag också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  46. Hej Recurven!
    Aha dans så kul,hoppas du tycker detsamma.
    Jag har nog gått misste om det tror jag,inget
    jag kan dra mig till minnes om.
    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  47. Hej Anne-Sofie!
    Jag undrar om inte kudden är något för hög
    för jag har fått ont i nacken förbaskat också.
    Men jag sobver på den i alla fall men när jag vaknar har jag så ont,tror du det kan bero på kudden att nacken kommer i fel läge?Trots jag drar i snibbarna.
    Jag önskar dig en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  48. Recurven!
    *Suck*Jag skrev och så försvann allt,
    tryckte väl på fel tanget skulle jag tro.
    Ja det blir ganskla hårda valla när plogbilen kommer,hoppas det gick bra att få väck snön där
    han hade kört upp en vall.
    Så du gillar Grekisk mat,starkt väl som sjutton.
    Ja nu börjar styrelsemöten droppa in årsmötet menar jag
    Ha det bra
    Kramar

    SvaraRadera
  49. Godkväll!
    Nu har jag provat Zumba! Jag har aldrig varit en såndan person som gillat dans och detta var nog inget för mig heller. Visst dansstegen var kanske inte så svåra men det skulle göras så fort och då kom jag av mig hela tiden. Jag håller mig nog till maskinerna som jag är van. Men nog känns det i kroppen att jag gjort något och svettig blev man och hosta fick jag göra. Det var en människa där med bacillskräck som tyckte att jag skulle sprita händerna när jag hostat i dom. Men jag använde inte maskinerna utan jag provade bara dansen.
    Bounty var på bushumör idag i blåsten ute i hagen, kul att se honom vara glad.
    Nu ska vi gå ner och ge hästarna kvällsmat...
    Den grekiska maten var inte så stark, den var god..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  50. Heeej Agath
    Förstår att det är mycket att göra. Tänkte på dig idag när maken kom hem med semlor, hihi. Men vet du vad, vi GLÖMDE äta dom. Va, hur kan man glömma semlor. Jag föreslog att vi skulle ta dom till frukust, haha.
    På söndag ska Meya döpas. Vad tiden går fort!
    Kramar från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  51. Hej Recurven!
    Jag har älskat att dansa innan min rygg och ben sa ifrån,men det kan spritta i benen när jag hör en go tryckare*ler*

    Så Bounty har varit ute,ja jag såg hästarna här var också ute och det blåste så snålt och bara en häst hade hästfilt på sig,orättvist tycker jag.Nu har vi -10 grader ute.Brr rena vintern igen när det var så juvligt för ett par dagar sen.
    Kramar

    SvaraRadera
  52. Hej Susanne!
    Ja det är mycket att göra nu,och idag hade vi en försäkringsansvarig för min sambo vill ha ett avslut på det hela nu.
    I morgon är det datguumet det hände och på torsdag blir det 6 månader så lång tid tog det för dem att komma till skott,mycket tror jag de utnyttjade sambons brutna vrist.
    Nu är det bara listen på trappkanten däruppe som ska göras också för det blev inte bra när snickaren var här,sen sa han att det är egentligen golvläggarens sak att göra det och det fattar jag inte att han inte gjorde när han var här.
    Haha Semlor ja det brukar sambon och jag också glömma tror att man är för nätt för att kränga en sådan bulle också så vi brukar ta den dagen efter.
    Oh så det blir dop på Söndag,då ska hon få ljus av prästen eller de har gått i från den seden?
    Förlåt så mycket att jag varit så lite här
    men jag tror samtidigt att du förstår att det
    varit jobbigt det här.
    Jag önskar dig en trevlig Lördag och framför allt Söndag hoppas ni får Solig dag.Hoppas du tar lite kort som vi får se.
    Kramar

    SvaraRadera