tisdag 23 november 2010

Sicken Måndag det blev....

Igår så skulle sambon gå och hämta posten och när han kom tillbaka så ropade han på mig att jag skulle komma,när jag kom ut i hallen satt han på min stol och säger jag har nog brutit ankeln,så jag fick ta och ringa 112 snabbt efter ambulans.Naturligtvis tog det en stund innan de kom så jag hann och logga ut mig skulle skrivit i går att jag skulle på mammografi i dag men fick ringa återbud i stället.Han hade halkat på en isfläck och fallit på benet,men visste inte hur omfattande det var men att det inte stod rätt till.Så detta hände runt 11,00 tiden så jag var med min sambo hela dagen,när han skulle på röntgen så gick och tog en fika för jag började få ont i huvudet av att druckit för lite kaffe,så när jag kom tillbaka hade han nyss kommit från röntgen,så vi väntade på läkaren och fick besked om hur omfattande det var.Jodå nog hade han brutit vristen på bägge sidorna om jag fattande läkaren rätt.Så de försökte dra benet något i rätt lägge och la på en gipsskena,för han skulle opereras senare på kvällen,så jag stannade tills han skulle iväg.Så skulle jag ha tag på en Taxi för att komma hem sköterskan hjälpte mig med det,sen ville han prata med mig också på Länstrafik så säger han att det ska komma en bil vid 19,20,han ville ha mitt mobilnummer men det har jag aldrig lärt mig så jag sa jag skulle vara på plats.Och mycket riktigt kom det en taxi 19,20 så när jag gick ut frågade taxichaffören om jag heter Marta Mogren nej sa jag och sa vad jag hette, så han stod och väntade en stund,sen sa han kan du inte heta Marta Morgren en timme jovisst då kommer jag härifrån men,det blev ju bara snack.Sen satt jag där i 1½ timme så var det en kille som hade sett mig innan och sa har du inte kommit iväg ännu?Nej de har nog glömt mig,ta och ring så det gjorde jag då ville prata med sköterskan så jag fick försöka ta mig tillnbaka till avdelningen.Och de sa samma sak har du inte kommit iväg ännu,nej de ville prata med sköterskan som skulle hjälpa mig.Ja då blev det så att det skulle komma en taxi 20,20 så jag stannade kvar på avdelningen.Så jag fick lite kaffe och smörgås av dem jag hade inte ätit sen 15,00 tiden.Så det tackade jag för,sen sa de att nu kommer det visst en taxi och det som är låst därnere.Jisses vad jag försökte skynda mig mycket riktigt stod det en taxi där men ingen chafför bara en patient som väntade på att få åka hem,sen dök chaffören upp döm om min förvåning det var han som frågade om jag inte ville hete Marta Mogren 1 timme.Summan av kademumman var att denna Marta Mogren skulle till min hemadress,alltså hade de givit honom fel namn.Ja det kan man väl ändå kalla en rysare.Men nu är jag hemma trött som attans är jag för klockan var nästan 23,00 när jag kom hem därav min frånvaro här på bloggen.En kram till den som vill ha från en trött Agath.

13 kommentarer:

  1. Det blir spännande att se i morgonbitti för oss då om min förbeställda taxi kommer som den ska. Man vet mu aldrig ...

    Sicken otur din gubbe hade.

    SvaraRadera
  2. Hej Ninasol!
    Hoppas du får taxi i tid,
    Jag sitter i valet och kvalet om jag ska
    be om en ny tid till mammografin,för sambon
    kommer inte att får köra bil på minst 6 veckor,
    så just nu håller han på att träna och hoppa
    på ett ben.Det dråpligaste är att han bröt sin
    höger och jag min vänster jag sa till honom vi
    får väl samsas om min kudde och byta plats i sängen.
    Ja detta var otur,
    När jag skulle gå ut efter posten så kunde jag
    knappast öppna dörren,ochj skyfflen som står vid
    garaget,det blir väl att plumsa dit i morgon så
    man kan röra sig ute.
    Telefonen har gått varm här idag kan du tro.
    Jag önskar dig en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jaha du, det där med Taxi vargod dröj det stämmer det. Det är så dråpligt med taxi så fy för den lede.
    Inte kul för din sambo att gå och bryta sig heller. Du får väl hälsa honom att krya på sig.
    Här har det snöat till och från hela dagen, det var inte så farligt att köra för jag tycker vägen var bra. Har ju vinterdäck på och då tycker jag det ska vara vinterväg också. Jobbigast var blåsten.
    Jag sköt med recurven idag och jag fick ihop 170p. Jag var nöjd med detta eftersom jag inte skjutit regelbundet med den. Nu har jag ett resultat att slå nästa vecka. På torsdag ska jag skjuta Korren med långbågen.
    Jag känner mig ganska trött i kväll, men det är väl detta med att vakna så tidigt varje morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Ojdå, stackars din gubbe. Nu blir det väl besvärligt för er att handla och så där?
    Sköt om dig så länge och försök att inte halka därute!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Leena!
    Jag har avsagt mig utmaningar sen jag började här.
    Men jag vet en som vill ha.
    Men tack ändå.
    Det är strax dags för sängen så jag säger Godnatt
    till dig med en kram och en uppskattning att du tänkte på mig.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Ja det var verkligen var god och dröj men vilket
    gott skratt mitt i bedrövelsern vi fick,han sa han
    skulle klaga på Västtrafik,för sådana mistag får
    man inte göra.

    Nej att det var riktigt så illa trodde jag inte,
    han får inte stödja på det på 6 veckor så det gäller
    för honom att hålla sig inomhus,så det där med att
    fira jul det kan man i stort sett glömma.

    Ja vi har väl fått ett par decimeter snö så jag fick
    pulsa ut till vägen när jag skulle hämta posten.

    I i morgon stöter jag på mer problem för jag måste på
    något vis ta mig in till Nossebro.Jag har ju ingen jag
    kan ringa så jag får väl försöka med komunen.
    Ja det ger väl sig.Det kan väl knappast bli dyrare än
    i går med Taxin.
    Grattis till dina poäng i recurven.
    Jag ska strax gå till sängs jag också.Jag är ganska slak
    idag efter gårdagens strappatser.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Lia!
    Ja det blir besvärligt en tid,6 veckor
    närmare bestämt,som han ska hoppa på
    kryckor han får bara hoppa på ett
    ben,men vi har haft det tuft när jag
    opererade mig för 4 år sen när jag inte
    fick åka bil förrän efter röntgen på ryggen
    men han kommer nog att sakna det mer än jag,
    det är väl mest dagligvarorna som är det största
    bekymret.
    GodnattKram

    SvaraRadera
  8. Neeej!!! Jag tror inte det är sant. Inte det nu också, ovanpå allt annat som hänt er. En riktig rysare. Och så det där med taxin......

    Tänker på dig
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Stackars er båda två !
    Sådana vristbrytningar är inte bra visst ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Ja det verkar aldrig ta slut hela hösten och nu fram till jul
    det blir nog att suga på ramarna i år,jag har ringt och frågat
    hur jag ska bära mig åt,för de ringde från vårdcentralen att
    de ville sätta upp den årliga kontrollen,men jag sa att just nu
    kan jag inte ens tänka på det för jag måste komma in till samhället
    först så hon sa jag skulle ringa kommunen till bistånds någonting.
    Det har jag gjoret m,en om det ringer någon tillbaka får jag väl se.
    Ja jag är livrädd att ringa efter taxi,om det ska bli sådana missar.
    Ja det är in rysare i stora mått.
    Tack snälla du,just nu sitter jag och fryser här är ju inte så varmt
    heller.

    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Doris!
    Nej jag har ju själv varit ute för det men jag hoppas
    de kan laga sambon bättre än de gjorde med mig.
    Jodå jag jaga någon som kan köra mig in till Nossebro
    för mat måste man ju ha.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Men fy vad jobbigt, du får verkligen stå ur med en hel del..Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej Anne-Sofie!
    Ja det bliir jobbiga 6 veckor,och de kommer säkert
    att gå sakta tror jag.Han får ju inte stödja sig på
    foten exakt så som jag hade det för 8 år sedan.
    Jag önskar dig en fin 1:a Advent.
    Kramar

    SvaraRadera