onsdag 24 november 2010

Sitter fast i snön....

...nja riktigt så tokigt är det inte,men jag väntar samtal och de knäklarna ringer inte tillbaka så jag känner mig låst.Har inte ens kunnat gå ifrån och hämta posten i fall någon ringer,den ända som rint är sambon och vården som ville ge mig en tid för den årliga kontrollen,men den sa ja att det får vänta tills jag vet hur jag ens ska ta mig till Nossebro.Jag har ett papper som ska hämtas på ICA inte ens det kan jag och kaffet,mjölken börjar tryta.Sambon ringde för 5 minuter sen och han ska visst ha detsamma som jag hade när jag bröt min vrist,så vi får väl se hur de lyckas med detta,varför de tagit bort gipset på honom vet jag inte,men det ska bli en ortos i alla fall.Så han sitter på ortopedverkstan just nu,där är han ju känd pga mina besök där.Tänk vad tiden går sakta när man väntar på att telefonen ska ringa.Hoppas ni inte har så mycket snö som här,det räcker och blir över tycker jag.Ha en bra dag.Kram från "Kaksmulan"//Agath.

12 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jaha du, jag vet hur det känns att vara strandsatt.. Värst är just när något börjar ta slut och man får sådan oro i kroppen. Det är inte kul alls!
    Vi har snöoväder här idag med hård blåst och jag vill helst gå i ide och vakna framåt våren.
    Fick tag på veterinären idag, ska bara ge Bounty en påse "butta" medicin per dag ihop med Pro Vivan. Men vid minsta tecken på lös i magen ska "buttan" bort. Men idag var han OK! Låg lite tokigt till i boxen i morse och när han skulle resa sig halkade han på cementgolvet och hamnade på framknäna. Reste sig igen och liksom kanade på golvet ut i stallgången. Men han rasade inte omkull som tur var. Han blev lite skärrad efteråt men lugnade sig när han fick maten. Inte vara lätt för en stor häst och halka även inne.
    Ska ner lite senare och ge honom medicinen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurvcen!
    Är nyss hemkrommen från byn fick ta en taxi till och från affären
    men tror du jag fick lösa ut det pappret som min sambo skulle ha.
    Icke sa nicke,jag hade ju inte hans legitimation så jag fick åka
    utan jag kunde lösa ut det,men jag passade på att köpa mat till mig ett par dagar,får väl se hur jag kan knåpa ihop det.

    Jodå det vet jag,jag har ju inte bott så här på landsbyggden innan
    men när jag bröt min vrist själv så var jag hänvisad till min son
    och en väninna.Och mitt hände ju ändå på våren,men man kan vara
    strandsatt ändå särskilt om man sitter i rullstol.

    Usch då halkade han i boxen idag är det för han inte har några
    skor på sig som det blir extra halt eller?
    Vi får väl hoppas att han inte blir lös i magen av buttan...

    Grannen jämte oss han skottade en gång åt mig,för jag ringde och
    frågade om dotterns telefonnummer,så han var med det här.
    Ha en bra dag
    Kamar

    SvaraRadera
  3. Hej! Ni har verkligen haft stor otur det här senaste halvåret.
    Hoppas verkligen att allt rättar till sig snarast.
    För över går det ju :). Så skönt det är med snälla grannar.
    *kramis*

    SvaraRadera
  4. du agaten
    ja vill åsså att du ska va bra å sånnt.
    men du skrev att de va angus van gågg
    såm skrev dåm verserna på din blägg
    fel fel fel för de va ja såm jorde de
    hi hi hi

    hedå
    little angus poet

    SvaraRadera
  5. Hej Ginger!
    Ja det kan man välö kalla otur,så någrea stakar eller
    kulor kommer ju inte upp till 1:a advent,jag vet inte
    heller om det stod där uppe för då är allt i Skövde.
    Annars får jag titta när jag hämtar skyfflen i morgon.
    Grannen var ju som sagt gullig och gjorde en gå¨ng åt
    mig,när jag fick dottern telefonnummer.Hom ringde mig
    vid 19,30 och frågade om jag behövde något för hon hade
    hört av sin far att sambon låg på lasarettet,men jag sa
    att jag fått hem det nödvändigaste.Ja det är snällt av
    henne att höra av sig så fort.
    Och eftersom jag inte fick lösa ut det papper som sambon
    behövde jag hade inte hans leg så här kommer en kurir imorgon
    och han har då varit på sjukhuset och hämtat leget så jag kan
    lösa ut det jag ska.
    Så krångligt allt är,när någon blir sjuk av ena eller andra slaget.
    Jo över går det ju men det tar minst 6 veckor sa de.
    Sen beror det på hur bra skelett han har.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Oh förlåt angus poet!
    Var nog för jag såg din fina sida men jag var en
    aning trött också så förlåt agatens felsägning.
    Är inte lät att hålla reda på alla kusinerna 14
    var det visst om jag inte minns fel*blink*
    Tack angus poet
    Kramis till dig

    SvaraRadera
  7. Skönt att du fick hem lite mat i dag. Det går ju faktiskt inte att klara sig utan.
    Stormen vill visst inte ge med sig, och det snöar fortfarande. Tur du fick hjälp med skottning. Hoppas du fått upp lite värme också.

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Ja det kostade ju så man får nog äta och dricka med andakt.
    Nej det går ju till en viss gräns,kaffet tex hade jag till
    4 koppar idag,så det var på upphällningen för att inte
    snacka om mjölk potatis glömde jag så det får jag väl ta
    när kuriren kommer för då ska vi upp till ICA för att lösa
    ut papperet jag inte fick igår för jag inte hade sambons leg.
    Just nu vill solen titta fram men visst har det välö kommit
    en hel del snö,lite kallt är det ju
    Ha en bra Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    I dag fick vi sova!!! Ingen telefon som väckte oss. Det kändes fel det också, vad man vänjer sig fort.. Jag var tvungen att kolla så det lyste i stallet så att det inte var klockan som dummat sig. Men det lyste så jag kunde krypa tillbaka mellan lakanen. Sov till halv 11. Vaknade med huvudvärk, men den börjar ge sig nu. Det blåser hemskt idag och snöar så jag känner nog av det.
    Ska snart gå ner till stalelt och fixa till Bounty för senare ska vi till staden. Ska skjuta Korren med långbågen idag.
    Jag hade kunnat tala för dig att du inte skulle kunna få ut sambons grejer på posten. De har blivit mycket hårdare på det och man måste ha leg. Men det är bra tycker jag. Inte kul att ha en hel datautrustning stående på trappan som jag fick för några år sedan. Den kunde ju vem som helst kunnat ta.
    Ha de så bra du kan!

    SvaraRadera
  10. Det är lite jobbigt att vänta på de där samtalen. Samma här eftersom det är jag som tar hand om all kommunikation för min mors skull.
    En evig väntan ibland.

    Sjuktaxi fick vi igår för hemfärden från sjukhuset men vi fick vänta ung. lika länge som du fick häromdagen. Drygt 1 1/2 timme.
    Obs. att det tar bara max. 10 min. med bil från lasarettet här i stan och hem till mammas bostad.

    Taxin som var från Tranås (Va?) Hittade inte i den här stan så jag fick vara vägvisare men chaffisen struntade i vad jag sa.
    Så vad hände?
    Jo, självklart körde han fel.
    Men det blir ju ölite komiskt iaf. så man får dra på mun lite åtminstone åt dumheterna.

    Hoppas allt fixar sig med din sambos fot.

    Snöar? Jo det gör det än här. Värre än i Norrland tror jag bestämt här på Höglandet.

    SvaraRadera
  11. Hej Recurven!
    Ja då fick du sova skönt,det är mer än jag kan skryta med.
    För i natt har jag sovit ryckvis.För var ju orolig att kuriren
    skulle komma tidigt.Och jag ville inte möta honom i morognrocken.
    Men det var ingen risk för han köm inte förrän strax vid 13,30 tror
    jag.
    Ja men vem visste det,och när de swett oss så ofta i affären så trodde
    jag det skulle gå med min namnteckning.

    Skönt att Bounty haft det bra han också.
    Nåja jag fick ju en resa i alla fall.
    Hoppas det går bra med korren idag.
    Ha en fortsatt bra kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej Ninasol!
    Ja det är kolosalt jobbigt man vågar inte gå ut eftyer posten en gång.
    Och väntan är så lång när man bara sitter och väntar.

    Jag fick vänta mer än 1½ timme,jag skulle hämtas 19,20,det var det han fått fel namn men rätt adress,jag har lappen här så jag åkte hem vid 22.20,men han skulle klaga på västtraffik för jag kunde ju varit dödssjuk och varit hemma så sådana misstag får man inte göra.
    Menar du att de fick ta taxin från Tranås,det låter löjligt inte sant?
    Ocvh så skulle du behöva vara vägvisare också,du skulle jun ha betalt för att du försökte dirrigera honom rätt.

    Ja snö det har vi fått,och inte har jag blivit färdig och hämtat skyffeln än,.varför kan du snart få läsa.
    Ha en fortsatt bra Torsdagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera