tisdag 16 november 2010

Hej På er nu är det ett tag sen.

Vi hade vackert väder idag men tror ni det blev några kort tagna,ja först var hos arbetsterapeuten hon skulle prata med läkaren om en tid så jag kan få en remiss till ortopeden,för hon tror inte alls jag ska
till EMG utan till ortopdene,får väl se vad som händer,den ordinarie läkaren är så tjurig så han skickar
inte en remiss det vet jag sen gammalt.Men jag får se vad som händer.Sätet hade hon rent glömt bort men även de är ju människor så varför skulle de inte kunna glömma.Här händer annars inte mycket nu det verkar var mest stiltje på fronten.Men vi var i Skövde och hämtade några lådor,alla mina sommarkläder klänningar,kjolar,blusar och mina morgonrockar lite byxor men de är för tunna för årstiden så de hänger kvar där.Men vi ska visst få garderober på Torsdag om allt stämmer.Själv har jag inte varit däruppe på årstider,men det är ingen mening att fota det förrän allt står på plats,allt bara elkar när man stä'nger toadörren eller dörren mellan köket och trapphuset.Nåja det var väl allt för tillfället.Jag vill även tacka er att ni inte glömt bort mig när jag själv bvarit så dåligt på att göra inlägg.Kram till er alla från er lilla "Kaksmula"//Agath.

40 kommentarer:

  1. Hallå!! (hallå, hallå..hallå....) Ska föreställa eko! Hihihi...
    Jag fick äntligen komma och gymma idag och det känndes skönt. Gjorde ett annat litet test, jag joggade ca 25m i korridoren till toa och jag blev inte ens flåsig.. Min kondis har blivit bättre tror jag. Jag joggade tillbaka med samma resultat. Gymmandet ger resultat fast med en veckas ledighet. Det blev lite skjutande också, men det skulle behövas mera. Men vi hade det där uteblivna styrelsemötet i kväll. När vi kom ut till bilen fick vi skrapa rutorna. Det var skitkallt ute. Men inga konstigheter med bilen idag så det var nog bara lite fukt på fel ställe i går, tursamt nog. Ska hoppa i säng snart ifall telefonen ringer i morgon. Man vet aldrig. Ska ringa veterinären i morgon också. Har köpt hem Pro Viva till Bounty nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Nu har min gamla hovslagare varit och tagit av skona på Bounty. Nu blev han lite mera öm i och med det. Men jag får inte sätta in "buttan" igen för vi måste få ordning på magen. Pro Vivan ville han inte ha idag och jag fattade inte varför till en början. Men han hade bajat i krubban, såg inte det i mörkret utanför boxen. Men när jag gick in i boxen såg jag det.
    Nu har tjejen som brukar ta hand om Bounty åt mig när jag åker bort sagt ifrån så jag måste fråga någon annan, men jag vet inte vem?? Men det löser sig nog.
    Håller på att koka rotmos här idag. Kom över billig fläsklägg och vi blev så sugna på det.
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Jag kikar in för att se hur du har det. Så jobbigt, har du inte fått klart med kläderna än efter branden, om jag förstår det rätt som du skriver.

    Nu har jag haft det kyligt några dagar. Rimfrost och minusgrader. Men plötsligt idag blev det plusgrader. Inte lätt att hänga med vädret alltid.

    Annars så har jag det lite lugnare nu sedan två veckor tillbaka. Det känns skönt, just nu. Det är så mycket som hänt mig den här hösten, känns det som.

    Igår gjorde jag en ny maträtt. Det var rotsakspytt med köttfärsspett och en sås av crème fraiche med hackad gurka och salladskrydda. Jättegott blev det! Och jag kände mig så stolt, det är inte så ofta som jag lagar så där mycket mat. :) Och som dessutom blir så god. :)

    Ha en bra kväll, Agath!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Vad skönt du kom på gymmet,det börjar röra på sig då?
    Det där lät ju bra att du fått upp kon disen så bra.
    Se där jag äv en skjutandet gick bättre,då får vi se
    hur det blir på nästa tävling.
    Ja du i morgon är det jag som önskar man kunde slänga
    ut telefonen,för i morgon ska väl garderoberna komma
    tror jag och så ska det läggas en masonitskiva innan
    mattan ska på golvet.
    Usch den här hösten har varit allt annat än rolig.
    Ja det är snart dags för sängen
    Kreamar

    SvaraRadera
  5. Recurven!
    Pro Viva kanske var för syrligt för Bountys del,
    Ska han nu bli öm i tårna den stackarn
    Hoppas det reder sig med han mage,
    Hur går det med Pastan ska han inte ha den längre?
    Ja även jag var sugewn på rotmos,men jag vuill ha
    kokt fläsk i stället för fläsklägg,men det är inte
    alltid jag får tag på en bra bit.Annars har jag fryst
    ner en potion rotmos,Själv hade vi ärtsoppa idag för
    i morgon ska jag göra lasagne till middag.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det är jobbigt jag blev så ledsen när vi hade varit
    i Skövde,än vet jag inte hur mycket som kasserat.Men den
    dagen den sorgen nu väntar vi på garderoberna i morgon
    om de nu håller ord,så ska det väl göras färdigt denna
    veckan,men jag känner mig slak av allt detta som varit
    runt om kring oss nu denna höst.

    Jasså du hadfe gjort mat som du aldrig gjort innán kul att
    du lyckades,jag ska säga dig en sak när jag hade varit
    utomlands ett år så åt jag grönkälssoppa den var så fantastiskt
    god,så jag försökte mig på att göra den när jag kom hem ack ack,
    vad jag bedrog mig,det blev ingen god soppa den blev alldeles för
    stark,så den kastade jag.

    Men skam den som ger sig på nya rätter,det ska man prova om inte
    annat så för ens självkänslas skull inte sant?
    Nu är det snart dags för sängen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej min vän.
    Om du visste vad jag tycker synd om dig. Allt elände som drabbat dig den senaste tiden. Den dagen du skriver och berättar att allt är färdigt, då blir jag också glad.

    Tänker på dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Ja jag tycker det bara blir för mycket nu.Tror du det kom några hantverkare idag?!?Inte bara det att vi hela tiden får jaga folk,
    nu visade sig att snickaren har blivit sjuk,ja det kan vi väl alla
    men han är väl inte ensam snickare,det är just detta att bli låst.
    Och jag tycker att den tiden som vi kan ha annat att göra.

    Tisdag faller ju bort för då ska jag till Mammografi så då faller den dagen bort.Så tröstlöst det är.
    Och snart är det 1:a advent.Tack för du tänker på mig/oss.
    Hoppas du har det bättre och att du fick tag på färg.
    Jag önskar dig en bra Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    I morse låg Bounty ner igen, men inte fast som han brukar. Vi fick upp honom efter lite övertalning. Bounty måste bestämma sig för att gå upp innan han gör det..
    Jag tog ut honom i gången nu när jag var nere för att kunna göra rent i boxen, då såg jag att han var öm i vänstra bak, men det försvinner när han går in i boxen igen. Lade in nytt spån så han har massor att stå på.
    Pro Vivian slurpade han i sig idag, när det inte var bajs i krubban. Det sörplar så gott när han äter det, jag tyckte själv att det var gott för jag smakade på det. Magen verkar vara OK! igen vilket är skönt. Han får både Pro Viva och pastan.
    Nu har det börjat snöa här och vi ska åka in till bågskyttet nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Recurven!
    Jag kom nyss från dig,var ju lite orolig att det hade
    blivit något mer med Bounty.Så han är öm där bak kanske
    kan bero på att han varit så lös,men sköt och läsa att det
    har börjar ge värkan både Pro Viva och pastan.
    Så det har börjat snöa hos er,hjär är det bara grått.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Agath
    Sv. Joo, det är en dator som blandar färgen, så jag hoppas att den blir exakt samma. Men man vet ju aldrig ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Stackars dig/er att det aldrig ska kunna bli färdigt ...
    Hoppas att du ändå kan njuta av helgen, kram

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Har varit i stallet och fixat allt till Bounty, han låg lite galet i morse igen men inte fast, han hade kommit i bakåtlut med för mycket spån omkring sig. När vi skottat bort lite så reste han sig utan problem. Har satt in "buttan" igen för vi tycker att han blivit ömmare i fötterna sedan skona togs av. Hoppas Pro Vivan hjälper.
    Jag blir snart hämtad av kompisen nu så vi ska åka till Borås. Vi ska till Ullared också, där har jag inte varit tidigare.
    Sambon ska gå ner och titta till Bounty och ge honom lite gottis på eftermiddagen. Jag beräknar komma hem i morgon framåt kvällningen.
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  14. Hej Susanne!
    Får börja om igen,Ja dåska det ju bli samma färg igen om han
    knappat in rätt färger och så så det blir den färgen,men vi
    får väl se den när det är klart inte sant?Knepig gubbe det där.

    Jag önskar dig en trevlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej Doris!
    Ja det är tröstlöst detta att det inte blir
    klart,jag som ska göra så mycket ska på
    mammografi,tandläkaren och handen jag tycker
    bara det blivit för mycket just nu.
    Jag önskar dig en trevlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Usch då vad var det som gjorde att Bountyn låg galet?
    För mycket spå i boxen eftersom han reste sig sen eller?
    Jaha buttan har något med skor att göra om jag förstår rätt!

    Ja det är väl gott att han tycker om Pro Viva i alla fall.
    Så du sticker i väg och tar en tur till Ullared,Mrn Borås
    ligger väl en bra bit från Ullared.Där har jag varit ett
    par gånger,faktiskt nfått tag på snygga jackor t.o.m.
    Hoppas det blir en bra helg för dig.
    Lycka till med tävlingen,ska hålla tummarna.
    Ha det nu så skönt i Ullared och Borås.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hej Agath

    Tittar in med en hälsning och hoppas snart att det blir ro i ert bygge..
    Trevlig helg

    xxx

    SvaraRadera
  18. Hej Kojiki!
    Så roligt att du tittar in.
    Det mal så sakta,hantverkarna skulle kommit i går.
    Men snickaren var visst sjuk,men det finns ju annat
    de kan göra som att mattläggaren hämtar mattproverna
    så allt är fix färdigt när han ska lägga på den,,,
    men men hoppas de bara blir färdiga till 1:a advent.
    Jag önskar dig också enn trevlig helg.
    xxx

    SvaraRadera
  19. Hej Agath
    Tack för mail. Förstår hur du menar. Man behöver en spark i baken ibland, för att komma ut. Quila o Ronja ger mig det, på ett mycket positivt sätt.

    Godnatt
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  20. Hej Susanne!
    Det tog ett tag innan jag kom till skott.Jodå nog är det så att man behöver en spark vet du min son ringde förrut och pratade om julklappar
    och spark er något som är på barnens lista i år.
    Ja det är skönt du har Quila och Ronja som ger dig promenaden
    och de får ju också.Jag älskar dina hundar de är så fina.

    Godnattkram

    SvaraRadera
  21. Sommarkläderna får du spara så länge och plocka fram tills om ung. ertt halvår.
    Nu är det fuskpälsen som gäller.

    Natti Natti

    SvaraRadera
  22. Hej Ninasol!
    Jisses tror du jag kommer i sommarkläderna nästa
    sommar,mina promenader har det blivit ganska skralt med.
    Fuskpäls?Nähä om jag kommer i min mors päls så är den äkta
    var är den
    Ännars får jag nog köpa mig en fuskpäls för de är dyra inte sant?
    Natti natti.//Agath

    SvaraRadera
  23. Hej Agath
    Du har så rätt....egentligen är jag blond, men för ett år sedan fick jag för mig att byta färg, hihi. Ombyte förnöjer!!

    Ha en skön lördag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  24. Godkväller!
    Nu är jag hemma i Nyköping igen. Jag är väldigt restrött fastän jag inte har kört bil. Vi blev lite försenade från början när vi skulle i väg och så blev vi mera försenade när vi hade ätit nedåt Ödeshög så klockan rann i väg och vi checkade in på campingen någon gång runt 17-17.30 tor jag. Vi bestämde oss då för att inte åka till Ullared för det skulle ha stängt tills vi var framme i så fall. Dessutom hade det börjat att snöa.
    Det var kallt i stugan vi hyrt så vi satte på elen och stack iväg till Knalleland istället. Där gjorde vi några klipp. Hittade även priser till vår LusseBulle tävling vi ska ha.
    Åkte tillbaka till stugan efter 19 och då var det varmt inne. Vi satt och kollade Idol på Tv innan vi hoppade i koj.
    Sängen var hård att ligga på som ett berg ta me 17. Inte skön alls. Så sömn blev det väl inte mycket av.
    Upp tidigt så vi skulle hinna till tävlingen, åkte till FEL hall. Vi åkte till Rya Hallen, men vi skulle till Ryda Hallen. Tursamt nog låg de inte så långt från varandra.
    Tävlingen startade 9. Jag var ju med i herrklassen och jag sopade banan med de två herrarna. Jag vann!!! bara 2p ifrån mitt personbästa, jag fick 466p. Som pris fick jag en "oslipad" diamant med en liten bricka på som det står 1:a Rydapilen på. Jag ska fota den.
    Nu är jag bara mest trött, men jag var tvungen att gå ner till stallet och titta till Bounty. Han hade varit pigg i dag och inte legat i morse. Hoppas han står upp i morgon för jag vill sova.
    "Butta" är ett inflammationshämmande medel (medicin) jag ger Bounty. Smärtstillande kan man också säga. Har inget med skor att göra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  25. Hej Susanne!
    Du klär i mörkt hår,men du klär säkert lika bra iljust.
    Men som du säger ombyte förnöjer,jag har själv varit så
    skivtande i mina hårfärger.
    Kortet är så fint på dig och Meya.
    Hur har ni det med snön?Vi har fått ett lager vitt
    här och i och med att det var frost så la det sig så vackert.
    Jag önskar dig en skön kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Hej Recurven!
    Så¨det blev inget Ullared,nåja det får väl komma vid ett
    annat tillfälle.Men äta måste man ju så det tog väl tid både
    att köra och får mat sen ska man ju inte slänga i sig den heller.
    Men Ullared springer inte ifrån.
    Usch då att det var så kallt när ni kom till stugan kunde inte någon
    värmt den till er tills ni kom fram?Usch ja hårda sängar har jag varit
    med om jag också så jag vet vad det vill säga.
    Hur kan de ha så liknande namn på hallarna det låter knepit visserligen är Borås väldigt stort så det är kanske därför.

    Så du vann i herrklassen kanske var för jag tänkte på dig mycket, GRATTIS får jag lov att säga.
    Jasså det är en smärtstillande medel.
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Jaa, dom är för härliga, dom små....
    Snö fick vi lite i natt, men i dag har vi haft plusgrader, så nu är det bara blask.

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  28. Ville bara hälsa att nu töar snön bort här. Mvh LW

    SvaraRadera
  29. Hejsan!
    En sömndrucken person tittar in ett tag. Telefonen väckte mig 5 i 7, Bounty låg ner, men inte fast. Tror att stallägarn bara ringen så fort han lagt sig ner. Det är ju inget farligt egentligen.. Men har var snart uppe igen så jag kunde krypa ner i sängen igen. Ja, jag lade mig ovanpå med kläder på och sov lite till. Det behövdes. Men jag är fortfarande trött efter vår turné.
    Ska ner till stallet snart igen och göra rent hos Bounty, ser ut som ett ja vet inte vad i boxen efter allt kringskottande av spånet. Jag lägger det som valkar mot väggen för att han inte ska komma i nedförsbacke mot väggen, han är så tung att lyfta över. Det är så han "sitter fast" när han sitter fast. Men idag låg han på mitten ungefär innanför valkarna. Ja, det är inte lätt detta!! Vet inte vad man ska göra åt saken heller.
    Det är gråmulet och mörkt här och troligen duggregnar det också, inte kul alls. Man vaknar ju inte, jag går som i sömnen.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  30. Hej Susanne!
    Här har det snöat idag inte så våldsamt men en del
    men inte hindrade det oss att ta en tur med bilen.
    Så vi stannade till i Varqa och gick in på Nordpolen
    och tog oss en ficka.

    Ha en fortsatt bra Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  31. Hej Liberum-weto!
    Tack för ditt besök,jag skäms lite att jag varit
    så dålig att titta runt hos er,hoppas att handleden
    snart blir ockey så jag kan vara som vanligt.

    Här har det snöat idag lite från och till,men vi tog
    en tur med bilen och gick in på Nordpolen i Vara och
    fick oss en kopp kaffe med dopp.
    Ha en fortsatt bra Söndag.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  32. Hej Recurven!
    Så det har varit en sömnig dag för dig,klart den skulle ringa
    och väcka dig när du behövde sömnen.
    Varför gör stallägaren så,en häst måste väl ändå få lägga sig
    ner ibland inte sant?Bounty läggersig kanske ner för han vill se
    dig,eftersom han är så kvickt uppe igen.
    Men du att han låg mellan vallarna han tyckte kanske det var skönt
    där tror du inbte det?
    Ibland önskar du säkert att han kunde prata så du visste varför.
    Jag önskar dig en fortsatt bra Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  33. Godagens!
    Fick inte sova i morse heller. Han låg ner men var snabbt uppe på benen igen. Jag ligger vaken ca en timme innan det ringer så jag har visst redan vant mig vid det.
    Du har så rätt i att tänk om Bounty kunde prata, vad det skulle underlätta. Då skulle han ju kunna säga till stallägarn att han kanske bara vill slöa ett tag till innan han vaknar och går upp. Han skulle ju även kunna tala om vad som var fel och vad som skulle behöva göras, jag skulle slippa gå här och grubbla.
    Ringde in till veterinärstationen och fick veta att "min" veterinär var ledig idag och imorgon också. Får väl ringa in på onsdag igen. Jag vill mest rådgöra om hur jag ska gå vidare med "buttan". Om vi ska prova full dos eller om jag ska göra som nu bara ge en dos på kvällen. Eller som vi frågar oss om det inte finns något annat som inte går så illa åt magen. Nu när han är bra i magen och så igen.
    Måste in till stan och köpa mera Pro Viva och även handla till oss själva.
    Det har snöat här så det är gråtrist ute och slaskigt på vägen, med andra ord ett riktigt hundväder. Önskar jag vore katt och bara sova vid elementet och kunna rulla ihop mig som en boll jag också.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  34. Hej Gulle!

    Tack för dina så kloka ord på min blogg. Du har helt rätt.
    Hoppas allting ordnar sig och att du har/får det allrabäst.

    Kram till dig

    SvaraRadera
  35. Hej Agath
    Sv. Joo, vildsvinet smakade riktigt gott, inte alls så mycket viltsmak som jag trodde.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  36. Hejsan!
    Blev väckt strax efter halv 7 i morse. Bounty hade lagt sig helgalet intill väggen. Bara att gå ner i snöovädret. Men när jag kom ner hade han rest sig alldeles själv. Han hade tagit spjärn mot väggen och kommit upp. En av brädorna i väggen hade lossnat så vi får sätta dit en ny. Ska väl snart gå ner igen och göra lite rent i boxen, fixa höpåsar och mathinkarna till senare.
    Ska väl åka in till bågskyttet också. Korren börjar denna vecka. Ska ju skjuta i 2 dicipliner så jag tänkte börja med recurven. Tar långbågen på torsdag.
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  37. Hej Recurven!
    Ja det hade väl varit skönt så man hade kunnat veta vad som är fatt.
    När du skrev detta igår hade jag stängt datorn den hade inte ens blivit
    varm utan det blev snabba ryck här igår och hela dagen gick till spillo
    Ja du kan ju läsa vad som hade hänt här.
    Det var hemskt vad den där veterinären är ledig titt som tätt.

    Ja du om en annan hade kunnat ta sig härifrån,får väl ringa
    en taxi för mat det måste man ju ha och kaffe med stort K.
    Ja det var en håresande dag igår.
    Ha en tyrevlig Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  38. Hej Suss!
    Ja jag säger så som jag tror.
    Och det är besvärligt när man
    är tvungen att ta medicin för att
    dämpa överskottet av energin.
    Hoppas verkligen det löser sig,och var
    aldrig rädd för att prata med läkaren om
    din rädsla för biverkningar och så.
    Jag önskar dig en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  39. Hej Susanne!
    Jag har aldrig smakat men är väldigt nyfiken.
    Jag önskar dig en trevlig Tisdag.

    Kramar

    SvaraRadera
  40. Hej Recurven!
    Usch vad det måste vara jobbigt både för Bounty och dig,
    när han lägger sig galet.
    Ja här är det snö det har vräkt ner en massa så det blir
    väl inget annat att göra att försöka skotta en gång.

    Lycka till med skyttet.
    Kramar

    SvaraRadera