måndag 1 november 2010

Hej och godnatt blir det idag.

Jag har inte haft någon lust att skriva denna veckan som ni sett,många faktorer spelar in,handleden
är inte okey och många andra saker som jag går och grubblar på,i morgon kommer målaren och ska
ta det som var i köket taket,jag har inte lagt in bilden/rna då han var här i fredags,det blir ju mycket störningar när man ska till både tandläkaren och arbetsterapeuten på en och samma dag och så han då
hoppas ni håller tummarna för mig för jag är allt lite nervös ändå.Så får vi se om vi syns efter arbetsterapeuten.Nåja det var bara så nio ser att jag inte är borta helt.Men nu ska jag gå till sängs och jag önskar er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

20 kommentarer:

  1. Goddagens!
    Nu håller den nya tv-boxen på och krånglar. Den vill inte spara kanalerna. Vissa är kvar och vissa förvinner. Har tagit hem den nya manualen från Canal Digitals hemsida och läser ur den. Men det vill ändå inte. Jag tror ändå inte att det är parabolen som står fel. Det är något annat. Sambon skyller på mig och jag har ingen aning om vad felet kan vara. Jag rymmer väl ner till stallet så kan han sitta här och grymta.
    Funderar sedan på att fortsätta med armskydden. Kan ju vara bra att ta till denna veckan nu när vi inte har någon bil. Det blir dåligt med gymmande också, det blir jag mest sur för nu när man börjar komma igång med det på allvar. Alltid är det något som ska strula.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Nu funkar det viist igen.
    Kunde inte kommentera men det var för att jag använt mig av "Force TLS communication" på Google (man använder sig av https istället för http) och den blockerade visst även kommentarsfunktionen här på era bloggar.

    Iallafall så har jag börjat blogg igen.
    Här finns jag:

    http://nincasol.blogspot.com/

    ... om du skulle vilja läsa.
    Ska se om jag kan kommentera hos Kojik med nu då. Kanske jag kan få vara med på Bloggbankens lista igen.
    Kram från Ninacian

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Jag hoppas att det ordnar sig för dig, både med målarna och med handleden och annat.

    Själv så har jag varit ovanligt trött just idag. Min yngsta dotter fyllde 18 år och det firade hon här hemma i helgen. Så det har varit sömnstörningar och då blir jag jättetrött. Men nu har hon ju firat, så nu kan jag få sova igen. :) Tänk att nu är båda mina döttrar myndiga, unga vuxna kvinnor. Det känns fantastiskt!

    Ha det så bra som du kan, Agath!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Oj då klan Canal digital också krångla annars trodde jag det bara var boxer som krångla,för ibland säger det att det inte finns någon signal. Han kan väl läsa också så han kan lära sig,DVD:n hgär fåre sambon sköta
    för den är så krånglig,men jag vet inte om han fick någon manual till den för han köpte den av sin bror.
    Det är bra att du kan gå till stallet när han grymta inte sant?

    Ska TV:n ändå strula så kan det var gott att ha något att lägga händerna på.
    Ja Gympa blir det ingen snack om om du inte har någon som hämtar dig.

    Såg i dag att Järnhgandeln har köpt jemmassor med tösalt,så de väntra nog på en sträng vinter.

    Ha en fortsatt bra med pillandet på TV:n
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Ninasol/Ninacian!
    Vad skoj att du kommit tillbaka,du har varit mycket efterläntad
    Ja en bokstav fel kan spoliera hela inlägget,men du kom på det
    till sist i alla fall det är huvudsaken.

    Kojiki var ett tag sen jag såg men jag vet hon finns här för hon har
    ändrat lite här och där med musiken har jag hört.
    Men annars undrar jag om hon inte tar paus utom från Bloggbanken.
    Oja hosta du till lite på bloggbanken så ordnar hon rewsten ska du se.
    Annan adress än innan så jag får väl ändra på ditt namn lite,som du ser
    har jag inte tagit bort dig från listan.

    Ha en fin Måndagskväll
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Jo målaren var här idag en timme eller 2 det blev lite
    stökigt när han skulle måla taket i köket.Så jag satt här
    och var jättehungrig.
    Sen var jag hos arbetsterapeuten på eftermiddagen,det ska
    vara ett annat stöd jag ska ha så jag ska komma tillbaka på
    Fredag där hon avsatt lite mera tid för mig,men jisses vad
    trött jag är nu,men hoppas jag får sova gott i natt.
    Tack ska du ha.Jo jag försöker så gott jag kan,får väl se
    när jag får en remiss för handleden.
    Ha en trevlig Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Agath
    Blev ditt tak vitt och fint? Jaha, ytterligare väntan för dig. Alltid ska man behöva vänta på allt :-(

    Tänker på dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Målaren målade bara det som blev skadat,
    så en sträng rätt över,jag ska sätta in
    en bild imorgon där han hade spacklat.
    Men det blirkanske inte förrän vi kommer
    hem ska till Lidköping i morgon.
    Ja jag går i väntans tider trots jag är
    så gammal...
    Nåja vi får väl se vad det blir av det hela
    på Fredag.
    Mera av detta skriver jag om i morgon + annat
    spektapel jag gjort idag.
    Men inget förrän i mprgon för nu hägrar sängen
    Godnatt min vän
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Agath;
    Tack för grattis!

    Det är viktigt att man har någon man tycker om oxå men tror ändå att man kan få dom att gå ner lite i pris.
    Har du prövat akkupunktur för handen? Tror att det kan vara en bra sak för handen.
    Ha en trevlig tisdag
    Kram

    SvaraRadera
  10. God eftermiddag!
    Jag tog stallet först idag, när jag skulle börja mocka såg jag att Bounty sparkat sönder sin saltstenshållare. Nu blir det att köpa en ny igen! Det blir så vassa kanter när den går sönder och jag vill inte Bounty ska göra sig illa på dom. Min stallkompis hade handlat hem lite hundmat och lite smått till oss så nu klara vi oss ett par dagar igen. Hoppas ändå att farbrorn kommer i morgon och lagar min bil. Så vi kan bara hoppas på att det är rätt slangröskrummelur grej vi fått hem. Det finns två olika till våran bil så volvokillen chansade på den vanligaste. Bara för det är det bergis den andra, med våran tur så!!
    Nu ska vi fika lite för jag är sugen, sedan ska jag nog hänga tvätten som behövs. Lakan, trassliga och långa, jobbiga att hänga på ställningen jag har.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Hej Mia!
    Det var så lite så.
    Ja det är ju viktigt,
    nej inte på handleden men
    på ryggen har jag fått det.
    Arbetsterapeuten tror
    artt det kan vara något rematiskt.
    Så hon menar som så att jag behöver
    till en ortoped istället för EMG:et
    Har inte varit här alls idag.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Jagh hart lyst med min frånvaro idag det har nog märkts.
    Varför hade Bounty sparkat sönder salthållaren hade han
    trillat så han försökt ta sig upp och slagit till den?
    Nej det förstår jag du inte vill att han ska göra sig illa.
    Det är väl trevligt när människor bryr sig,och hjälper en
    att få hem mat antingen det är till en själv eller katterna.
    Ja vi får väl hoppas att det är rätt pryl han beställt hem
    till bilen.Så du får den fix färdig så du kan handla själv
    och komma på träningen och lite annat.Deppa nu inte du ska
    se att det fixar sig.
    Hoppas det gick bra med tvätten.
    Nej nu är det dags för sängen.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Trist att du inte har det riktigt bra, förstår att det inte är roligt att ha ont hela tiden och när så andra bekymmer spökar också kan det ju bli för mycket ...
    Sköt om dig !
    kram

    SvaraRadera
  14. Goddagens!
    Jag tror han har legat ner och flaxat med fötterna och på så sätt kommit åt saltstenshållaren. Det är ju bara plast så det håller ju inte får något heller..
    I dag regnar det här och är gråtrist, troligen kommer inte sambons farbror hit idag på grund av vädret men vi får väl se. I morgon ser det ut som det skulle bli bättre. Känner mig lite strandsatt av att inte kunna åka som jag brukar och när jag vill.
    Allt gick bra med tvätten, nu återstår det bara lite kvar, men det andra måste torka först för jag har inte plats att hänga mera just nu, fast sambon eldade igår och det gör ju att det torkar lite fortare.
    Ha nu en bra onsdag!

    SvaraRadera
  15. Hoppas det gått bra med allt du hade att göra.
    Jobbigt med din hand kan jag förstå eftersom jag själv opererats för samma sak. Fast min hand är ok fortfarande iaf. även om jag kan känna lite stickningar ibland inne i handflatan.

    Ha det så bra du kan. Kram

    SvaraRadera
  16. Tittar bara in för att säga hej....HEJ!!!

    Hoppas allt är bra
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  17. Hej Doris!
    Ja det är det men nu är det snart Fredag.
    då ska jag till arbetsterapeuten,så får vi
    se vad hon kommer fram med för stöd till min
    handled,för detta stödet jag har idag ska jag
    inte ha.Sen tycker jag det är gulligt att vilja
    prata med läkaren så det skla gå snabbare,men det
    är en stafettläkare så det dröjer nog några veckor
    tills han kommer.
    Ja jag tycker det har varit för mycket nu,hälften kunde
    varit nog.
    Jag önskar dig en trevlig Onsdag det lilla som är kvar,så
    får du ha en bra Torsdag också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Hej Recurven!
    Ja han börjar väl bli trött den lille stackarn.
    Faktiskt var vi ute och körde ikapp solen,sen
    hjar jag mest suttit och hängt.Hade med oss kaffe
    och kaka som vi åt i bilen för det var på hemvägen
    men jisses så gott det var.

    Ja det förstår jag att du känner dig,men han kommer väl
    i morgon sen så är di redo igen eller?

    Ja det är väl skönt när det fungerar med tvätten alltid något.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Hej Ninasol!
    Ja jag får ta en dag i sänder,
    Ja den fungerar inte som jag vill
    men får hoppas att det stödet jag ska
    få på Fredag ska göra det mera drägligt
    för mig.Men det återstår att se.
    Arbetsterapeuten tror inte att det är
    carpaltunnelförträngning utan att det
    är rematiskt sa hon,jag har dålig kännsel
    vid tummen sa hon för hon märkt jag blev
    osäker om det var 1-2 eller 3 nålar och
    stack med.
    Förra gången jag opererade min handled det var
    1986 så min lille son var inte gammal.
    Men jag har faktiskt varit bra i handen tills i fjol.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hej Susanne!
    Känner mig lite hämmad för att jag inte kan skriva
    så mycket jag vill,det tar emot,men en dag i sänder.
    Kramar

    SvaraRadera