onsdag 3 november 2010

Ja så är jag då sen igen.Nattis på er.

En liten resume som jag skulle sagt i flera dagar,men inte blivit färdig med.Jag sa ju att i Måndags skulle jag till tandläkaren,vi åkte dit och när jag kom fram säger sköterskan att jag inte ska vara där förrän på¨Måndag den 8:e inte den 1:a.Men arbetsterapeuten hade jag i alla fall rätt,så hos henne var jag tur att det inte var en snäv tid att melan besöken det som inte skulle vara och arbetsterapeuten.I vilket fall som helst så säger hon att hon tror inte att det är carpaltunnelförträngning utan tror att det är rematism jag har,jag är svullen på knogarna på pek-och långfingret.Så hon ska prata med läkaren när han kommer tillbaka för vi här uppe har mest bara staffettläkare,aså de går på 14 dagars tid,sen vill hon att jag ska åka till ortopeden också.Vi får väl se varthän det lutar när han kommer hit,men tills dess ska jag få ett nytt stöd får hoppas att det ska kännas drägligare i alla fall.Idag har vi varit ute med den nya bilen och kört en runmda och tittade in på COOP i Överby.Än så länge känns det bra i ryggen och värmen är mycket bättre i denna än i Chevan.Så någon mera har jag väl inte att förtälja,nu ska jag skuffa isäng så jag önskar er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath

17 kommentarer:

  1. Goddag!
    Just nu är jag inte nådig. Jag är så j**la förbannad. Killen som skulle fixa våran bil kommer inte. Han har andra bilar som ska fixas och dom hade han inte innan min. Så här har vi suttit och väntat i onödan. I helgen skulle han vara barnvakt så då skulle han inte heller ha tid. Det känns inget bra det här. Det är synd att man inte kan fixa bilar själv!!
    Blir hämtad senare i dag av bågskyttekompisen, hon tar vägen förbi så jag kan komma in och träna till helgen och att få chansen att kunna handla hem mat också. Jag är ju helt låst utan bilen.
    Det är fint väder här idag men det blåser en del. Bounty och Fargo går och väntar på lunchen och jag ska snar gå ner och fixa så jag blir klar tills jag blir hämtad.
    Ha en bra torsdag!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får hjälp med din hand nu jobbigt med värk .Blev nyfiken på vad ni har för cheva älskar americanare just ni har vi ingen men det blir nog en chevavan snart så alla ungarna får plats kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir bättre med det nya stödet.
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ojoj det har tydkigen inte varit en bra dag för dig.
    Ja man är som handlingförlamad när man inte kan göra sakerna själv.
    Jag ser du har också samma problem med hantverkare som vi har här,
    men i morgon ska visst mattläggaren komma med mattprover så vi får
    väl se om det börjar röra på sig.

    Hoppas att hämtningen skedde smärtfritt.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Lillatanta!
    Ja vi får hoppas att hon kan lindra värken jag har
    så får vi se sen vad som händer.
    Vi hade en Cheva Nubira så det var ingen stor Cheva.
    Men nu har vi mindre än så.
    Ja en Chevavan är väl ganska stor har jag för mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Doris!
    Ja det hoppas jag också,du kan ju hålla
    tummarna för mig.
    Detsamma till dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Allt gick bra med hämtningen. Jag fick även gjort ett par gerjer på stan och så hittade vi ett par nya gymmskor till mig. Jag fick ju pengar av mina stallkompisar när jag fyllde.
    Vi gymmade och sköt båge och så fick jag hemhandlat till helgen.
    Bågkompisen hämtar mig även i morgon för hon vill extraträna lite och så hämtar hon upp mig när vi ska till Eskilstuna på söndag och tävla. Så jag har inget att orora mig för nu inför helgen i alla fall.
    Jag känner mig bara stessad över att bilkillen inte kommmer och kollar så det är rätt grej vi fått hem till bilen eftersom Volvo inte har öppet i helgen. Då går det ändå flera dagar till spillo nästa vecka för att få det bytt. De tänker inte så, men han har ju inget jobb att åka till själv som jag har för han är sjukpenpensionerad och inte tänker de sig in i en annans situation heller. Det gör mig mest arg. Det är synd att man inte kan dettta med att laga bilen själv.. Vad mycket enklare allt blivit då.
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Vad skönt att det fungerade med hämtingen.
    Gott med nya skor,vilken tur att det finns
    en del snälla människor som kan hjälpa en
    att få hemhandlat så man inte blev strandsatt.
    Så då blir det tävling då eller?

    Klart att det känns när hjälpen uteblir.
    Försök att slappna av i helgen så det går bra för dig.
    Du vet väl det finns ett ordspråk som säger "alla tänker
    på sig men ingen tänker på mig"
    Ja det är ju klart en fördel om man kan laga bilen själv.
    Idag har jag ett nytt stöd,som jag ska testa en vecka tror
    jag hon sa.För det är inte lätt att känna på studs om den
    sitter bra,dels skulle hon kolla upp en del saker åt mig.
    Ha en fortsatt bra Fredagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Agath
    Man blir lite bortskämd ibland ;-))) Maten var supergod, och vi är proppmätta.
    Har hört talesättet.....Det är så sant, man vet aldrig när man får äta nästa gång, haha

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Det har varit en helt tokig dag för mig idag. Du får läsa på bloggen.
    I morgon ska jag till Eskilstuna och tävla hur nu det ska gå. Det får vi svar på i morgon. Jag har tjejen som jag inte lyckats slå ännu och tampas med igen. Så i morgon blir jag lite osynlig.
    Ha en bra Halloween...

    SvaraRadera
  11. Hej Susanne!
    Det är väl gott att bli ompysslad ibland av en annan kock
    än sig själv,jag kan tänka mig att den var jättegod.
    Ja det var ett talesätt som min mor körde med det lät
    som vi aldrig fick mat hemma.Jag kommer nyss från matbordet
    själv hade kyckling idag så inget märkvärdigt,för så hade jag
    kalkon vid allhelgona,nån gång har jag haft anka också.
    Fast kyckling tar nog priset.Allt tar så lång tid när man inte
    äer okey själv.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Jag har inte varit här så flitigt själv.
    Märker att handleden inte vill som jag vill.
    Hoppas det ska gå brta för dig i morgon.
    Ha en bra fortsättning på Halloween.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hu mår frun i huset så här på söndagsmiddagen?
    Bra hoppas jag efter omständighetrna med din hand iaf.

    Allt gott till dig. Kram

    SvaraRadera
  14. God kväller i stugan!
    Nu är jag hemkommen igen från Skilstuna. Tävlingen idag gick väl inte riktigt som jag tänkt mig. Jag blev sist av 3. Men är ändå inte helt missnöjd med skyttet. Jag har väl aldrig varit så nära att slå tjejen som jag inte rår på som idag. Jag ledde ett tag och så gick hon om och i halvtid låg jag 2p före. Fick några dåliga rundor och hon hämtade upp och slog mig igen, men hon vann inte för det gjorde min Fiskgjusekompis och det var ordentligt. Jag gläds åt hennes första plats för det är hon värd. Jag har spöat henne så många gånger, men nu fick hon revanch.
    Min bågkompis jag åkte med gick det bra för idag och hon var nöjd. Slog sig själv med 114 eller 117p. Ett stort lyft på några veckor.
    Knattan vann sin klass och var glad..
    Nu ska vi snart äta för Lasagnen står i ugnen, jag är vrålhungrig..
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  15. Den som skrev ovanför7 november 2010 kl. 19:15

    Vad har jag skrivit??
    Skilstuna?? Var ligger det??? Jag är trött tror jag!
    Jag var ju i Eskilstuna, eller Äckeltunna som vi har döpt om stället till.

    SvaraRadera
  16. Hej Ninasol!
    Ja du idag har vi varit ute en sväng med bilen för att
    försöka fånga lite bilder för vi hade vackert väder här
    idag.Men vi hittade ingenstans vi kunde ta något,antagligen
    börjar man bli kräsen men något ska jag väl lägga in här.
    Hoppas du hjaft en trevlig Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hej Recurven!
    Jaja skriva fel kan väl alla jag fattade ändå kanske för jag skriver
    så mycket fel själv eller?
    Så du kunde inte slå tjejen som du hade tänkt dig,bättre lycka nästa
    gång.Men det är väl inte dåligt att bli 3:a heller tycker inte jag.
    Det var väl roligt att det gick bra både för knattan och din kompis.
    Att slå sig själv är ju att hon blivit starkare och sikta rätt inte sant?
    Hoppas du haft en bra dag trots allt.Aha lasagne inte fy skam det gillar jag också.Det är en bra rätt att frysa in.
    Ha en bra kväll.
    Kram,ar.

    SvaraRadera