söndag 24 oktober 2010

Ja nu är det snart dags för sängen.

Jag vet inte om jag sa jag var hos tandläkaren i Fredags,eller jag glömde det,jag var i Herrljunga hos tandläkaren där,han pratade om att byta bryggan jag har mot en annan,ska få ett kostnadförslag sen ska vi prata från det,många frågor kommer jag att ställa för 16000 kronor är inget man hostar upp i brådrasket. Men vi får se i vilket fall som helst har han tagit nya avtryck på mina tänder,samt så fyllde han i den tanden som hade brustit för mig för en tid sen,ni minns nog hur besviken jag var på tandläkaren här i Nossebro för hon inte kunde fylla i så det slipper samlas en massa matrester där.Man vill ju vara snygg i munnen då får man allt hosta upp en slant.Nåja det är mycket att ta ställning till och många samtal innan vi kommer till skott förstås.Men nu är det dags för sängen så jag önskar er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

34 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Kul att läsa på din blogg igen, du är verkligen en aktiv bloggare.

    Själv har jag haft en "downperiod" men skall snart försöka komma igång igen.

    Ha en underbar dag!
    Krammissar
    Kajsa

    SvaraRadera
  2. Godagens!
    Jag har ju inte tvättat täcket men ändå släpper det genom regnet. Det som var så bra i början, då blev det bara som droppar som rullade av direkt.
    I dag har vi den gula på besök så idag behöver Bounty inte ha täcke på sig, det tycker jag är det bästa. Men vad gör man när det regnade som i går...
    Jaha, idag hör jag att det inte är fågelkvitter kvar på din blogg, det är pianoklinkande istället. Kul med lite nytt!! Men jag vet inte om det blivit nu eller tidigare, har inte tänkt på det förrän nu. Jo, det är en enformig fågel som kvittrar lite i bakrunden, var tvungen att höja volymen och lyssna. Den kvittrar hela tiden likadant???
    Ska väl ta mig an de där sadlarna som jag fick in igår. Har stalltjänst i kväll också. Annars lugnt på alla fronter.
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  3. Hej Kajsa!
    Ja jag mår inte så bra i min hand så det
    har blivit lite si så där med bloggen.
    Men jag får väl se när jag kommer iväg
    på undersökningen och vad den ger.
    Så även om jag ibland har lagt ett inläg
    knappt on dagen ibland har det dröjt 2
    dagar innan jag skrivit något nytt.
    Jag önskar dig en trevlig Måndagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Nej men det behöver man inte ha gjort det räcker med att
    Bounty stött emot när det varit blött för så hände med vårt
    tält med förgård.
    Ja faktiskt såg vi solen idag vi också,vi var ute en runda innan
    maten här så vi körde om vargön och där såg man att plogbilen kört
    för det fanns spår av blogen vid vägkanten,det låg i klumpar.

    Jo fågelkvittret finns nog där men det är pianomusik i början,Kojiki
    ville nog ändra lite på det och det är ju inte fel eller hur.

    Hoppas det går bra med sadlarna för dig,nu har jag inte varit här på
    hela dagen,men jag är lite ansträngd i handleden.
    Nu ska jag krypa till kojs
    så jag önskar dig en godnatt
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Agath
    Vilka fina ord....tack....du är så gullig.
    Tänk att man kan få vänner i detta forum.
    Jag är oftast positiv och på bra humör, men det har blivit efter allt som hänt. Att ta vara på varandra.....

    Önskar snar bättring på din hand.
    Kram o ha en bra dag
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Godagens!
    Du måste bara kolla min blogg idag... Jag gillar bilden jag hittat. Vad tycker du om den? Är det jag framåt våren efter allt gymmande och bågskytteträning tro? Hahahahahaha...
    Den gula är framme även idag och jag ser hästarna nere i hagen stå och busa med varandra. Det går hur bra som helst med Bounty och Fargo ihop och det är så skönt. Ska snart gå ner till stallet och fixa till Bounty innan vi ska till bågskyttet och gymmet. Full fart hela dagarna. Jag har hittat lite reserdelar till sadeln som hade trasiga stroppar. Det är remmarna som man spänner fast sadelgjorden i. Sadelgjord är remmen som sitter under magen runt hästen och håller fast sadeln.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  7. Hej Susanne!
    Jag skriver så jag känner,så sträck på dig
    man blir alltid så glad att besöka din sida
    du är lättförstålig och alltid så glad i ditt
    sätt.
    Ja man kan få vänner här jag har ett par som jag
    betecknar som vänner trots jag aldrig träffat dem.

    Ja du är väldigt positiv och sådant smittar av sig
    ska du veta,ja ha man med sig en del i bagaget så
    kan man tackla det på ett annorlunda sätt än andra
    är det inte så.

    Bra i min handled blir jag inte förrän de gjort något
    åt den nu är mina bekymmer vad hamnar remissen någonstans
    här eller där jag skulle flytta?

    Jag önskar dig en bra Tisdag med massor av sol och luft.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Jag kommer snart in till dig.Jag kan smått ana vad det är
    för bild du menar,ja den gula är framme här också så vi
    ska ut en runda.
    Vad skönt att det går bra med Bounty och Fargo,då slipper du
    oroa dig för detta när du åker till gumet för det ska du väl.
    Så det är den remmen du syslar med just nu akta bara dina händer.
    Jag önskar dig en bra Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Godagens igen!
    I dag har vi halvklart ute med lite blåst, tippar på regn framåt kvällen. ska gå enr till Bounty snart så det blir klart där för att kunna fixa sadeln. Måste få ordning på dom, har ju hittat reservdelar att sätt dit. Annars händer väl inget speciellt här idag.
    Det gick bra på båda träningarna igår kväll, jag har trappat upp lite på gymmet för jag känner att jag orkar med det. Positivt tyckte min kompis, det gör verkan.
    Ha en bra "piglördag".. *Fniss*

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Här har allt varit annat väder än sol,det var
    inte lämpligt förstås eftersom jag har varit
    hos frissan håret blev snyggt,så jag var lite
    ängslig om jag skulle komma fram till bilen
    utan att det blev småkrylligt.

    Så det gick bra på träningen det låter lovande tycker
    jag,hoppas du inte är alldeles för öm i fingrarna efter att
    tampas med sadelremmarna.
    Då jhar det varit skönt för Bountuy att vara ute om solen har
    varit framme man får ta vara på varje solglimt.
    Jasså heter det piglördag hos er,här kallas det lille lördag,
    sen har det ett annat namn jag inte vill nämna.
    Dags för sängen
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Godmiddag!
    Jag har drabbats av latmasken, ska nog ta lite av Bountys maskmedel för att bli kvitt denna. Jag har inte gjort något åt sadlarna ännu vill säga. Hur jag än planerar så blir det inte som jag vill. Det kommer bara massa andra saker mellan.
    Ska nu gå ner till stallet innan vi åker in till Rosvalla. Det ska tränas både med båge och det ska gymmas är det tänkt..
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Tror nog inte att du lider av latmask,kanske bara
    är lite trött just nu.Så Bounty har fått mask?
    Jag tror nog att det går bra för dig.
    Lycka till med både träningen på gymmet och skyttet.
    Ha en bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Men det är inte klokt, vad tandläkarna kan ta betalt!!! Hujeda mig :-(
    Det är klart....om man kunde hosta opp pengar, då vore det kanske lite enklare, hehe.

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Nej, det är minsann inte billigt att gå till tandläkare ...
    Här har snön också regnat bort men det "utlovas" mera i helgen *bläh* ...
    Önskar dig en skön helg, kram !

    SvaraRadera
  15. Godmorgon Susanne!
    Ja det är dyrt för att vara fin i munnen
    Ja har man inga pengar får man väl ta lån
    tänk då de som fått hosta upp 75000 för
    inplantat,men det skulle jag aldrig ha råd
    till.Men först måste man ju bli av med hant-
    verkarna.
    Jag önskar dig en fin och härlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Godnorgon Doris!
    Nej det är inte billigt alls,sen
    beror det från tandläkare till
    tandläkare hur ofta de kallar en.
    Så ni har i stort sett samma väder som här då,vårt
    vegnade också bort,men det är för tidigt för snö än
    tycker jag.
    Jag önskar dig en trevlig Fredag och helg.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Godmiddag!
    Nejdå, Bounty har inte mask. Fast egentligen har hästar alltid mask, de ska ha det. Men Bounty är nyligen avmaskad mot styngflugan, medlet tar även andra maskar. Det är en hel vetenskap så jag tänker inte gå in på det närmare.
    Idag blev jag nerringd till stallet vid 6 45. Bounty låg fast igen. Vi fick Polacken att hjälpa oss att orka flytta ut honom från väggen. Sedan ville han ha mat direkt när han kommit upp. Just nu är han i hagen och de har fått lunch.
    Ska ner dit så småningom och så har jag stalltjänst i kväll.
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  18. Hahaha!
    När jag läser vad jag just skrivit blir jag full i skratt..
    Det låter som att det är Polacken som ville ha mat direkt, men det är ju Bounty jag menar... Så tokigt det blev, men roligt.
    Tjing!

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Då fick han det bara i förebyggande syfte då?
    Styngflugan säger du,menar du hästflugabn tror
    jag har hört men är osäker på det.
    Jasså Bounty kunde inte komma upp igen stackarn,
    vad oroligt det måste vara för honom.Så du fick
    hjälp av Polacken,det var väl snällt eller kom
    du inte ner fort nog.
    Är det för han börjar bli gammal så han blir liggandes
    eller?
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Rewcurven!
    Ja vem vet han kanske var hungrig han också,
    hade du inget du ville bli av med.
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Hejsan!
    Styngflugan och hästflugan är nog samma tror jag. En stor brummande rackare som lägger ägg på hästarnas framben, som hästen sedan slickar i sig. Så därför avmaskar man och medlet tar larverna i olika stadier.
    Detta med att Bounty lägger sig fast har med att göra att han är gammal och stel. Jag var före ner till stallet, det var stallägaren som var och hämta Polacken eftersom vi inte orkade själva.
    Har nu gått och funderat på att göra något av en sadelgjord så vi kan kila mellan golvet och Bounty när han ligger så vi kan dra honom från väggen. Prata med stallägarn om min idé och hon tyckte det var värt ett försök.
    Har i alla fall gjort klart sadlarna idag. Det känns skönt. Ska maila och säga att de är klara för avhämtning på söndag som vi kom överens om. Lite mera kosing till kassan. Räkningarna ska betalas nu i helgen hade jag tänkt, så de har sina pengar i början på nästa vecka.
    I morgon ska jag in till Rosvalla på dagen för vi ska ha träning då, det ska bli teknikträning. Så Hoppas jag att Bounty inte rullar fast i morgon igen, jag vill sova lite.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  22. Kommer du i håg mej lillatanta. jag har haft uppehåll i bloggandet men hoppas komma igång nu igen. ville kika in och se hur du har det. jag slåss med mina tänder med. 5000 för en skitans tand hualigen, sen vill hon rotfylla en annan 2800kr jag får dra ut en av dem har inte råd. Nä fy för tandläkar räkningar

    SvaraRadera
  23. Hej Recurven!
    Trodde nästan det var samma fluga,usch ja då förstår jag
    varför de behöver avmaskas.
    Trodde nästan det var så,men ändå så verkar Bounty pigg och
    glad för det mesta.Ja jag hoppas du kommer på en lösning så
    det inte blir så besvärligt för honom.
    Du är duktig du som orkar göra sadlarna utan knot.
    Bra det finns mail att förmedla sig med.
    Jag önskar dig en trevlig Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Hej Lillatanta!
    Visst kommer jag ihåg dig,är nog inte så länge sen jag
    var inne hos dig tror jag.Annars har jag inte varit så
    aktiv jag heller.

    Ja det är dyrt med tänder eller att se vacker ut i munnen
    när man ler,jag ska på måndag och prata med tandläkaren om
    det kostnadsförslaget han gett mig,jag har ju en del frågor
    som jag vill ha svar på först innan han får göra något åt dem
    det är jobbigt att tänka på allt och jag hade glömt tala om att
    jag har något som knäpper när jag tuggar.Men vi får väl se.
    Allra bäst är om man har alla sina tände i behåll så de slipper
    gå igenom bryggor och sånt,för när tandläkaren skulle det på KSS
    så kostade det mig något á 3000 kronor.
    Jag önsklar dig en bra Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  25. Hejsan!
    Har haft en ganska bra dag trotas att min bil pajat, tränarn till bågskyttet som inte kom. Har jag tur är det en packning eller en slang till servostyrningen som pajat eller så har hela skiten gått sönder. Sambon farbror kommer och kollar i morgon. Fick tag i kompisen så att hon kunde komma och hämta oss.
    Jag sköt recurvbåge idag, måste öva inför Korren. Ska vara med både i recurvlaget och långbågelaget nu. Det gick rätt bra efter några försök. Blev sen ner till stallet så Bounty hade kommit in. Måste göra storrent i boxen i morgon och lägga in nytt spån.
    Nu väntar jag på att maten ska bli klar för jag är hungrig.
    Ha en bra lördagkväll!

    SvaraRadera
  26. Hejsan!
    Nu har Ian varit inne hos mig och lagt en jätterolig kommentar, den måste du bara läsa... Hur man dödar en hästfluga...
    Väntar på att de ska komma och hämta sina sadlar och så väntar vi på att sambons farbror ska dyka upp så vi får veta vad som är galet med bilen.
    Det verkar regna här idag och är mulet, och jag känner vig lite förvirrad med detta att ställa om tiden igen. Har sovit lite knackigt i natt också. Men Bounty verkar OK! Har äter mat ihop med Fargo.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  27. Hej Agath!
    Fy för tandläkare inte nog med att man har värsta skräcken utan sen blir man ruinerad oxå.
    Hoppas dom löser det med en fin fyllning:)
    Jag hoppas verkligen din handled blir bättre.
    Varm Kram

    SvaraRadera
  28. Hej Recurven!
    Oj då så din bil har pajat det låter inte bra.
    Ska hålla tummarna att det bara var en packning
    för det är väl inte så dyrt eller?
    Så sambons farbror ska titta på det då kommer
    du ju undan med en kostnad för hantverkar i alla de
    former är dyra.
    Jag ser att du har haft fullt upp,jag har knappast varit
    här menm det har du upptäckt.
    Jag önskar dig en trevlig Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Hej igen Recurven!
    Jasså Ian har laggt något på din blogg,
    det är väl fördelen med passagen,så det
    saknar jag,men inte annars.

    Ja nu har säkert din sambos fabror varit där.
    Här är mulet och grått,men jag har för mig att
    jag såg solen en stund innan idag,Ja iodag har vi
    tappat en timme igen.Vad säger du om det?
    Skönt att höra att Bounty verka frisk i alla fall
    du får klappa om han från mig och ge han en morot.
    Hur många är jag skyldiga dig nu?
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Hej Mia!
    Ja jag håller med dig,men tandläkaren var en go
    en så som min tandläkare jag hade i Älmhult.
    När jag är färdig där ska jag be och få mina
    tänder undersökta där,för här i Nossebro
    verkar de inte som de bryr sig.
    Det hade fyllde i Tanden har suttit så det
    hade minsann tandläkaren kunna gjort här också.
    Nej min handled blir inte bra förrän de gjort något
    åt den.
    Jag önskar dig en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  31. Hej Agath och tack för din kommentar. Tänk att trädkramare kan vara så söta va, *ler*
    Ja fy vad mörkt det blev tidigt i dag, men lite ljusare på morgonen. Dock ganska kort tid. Det är snart man vill att det ska lägga sig ett litet snötäcke, för då lyser det upp lite mera.
    I övrigt har vi haft sol i dag igen, så jag klagar inte, hehe.

    Ha en bra söndagskväll
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  32. Hejsan!
    Nu har han kollat på bilen. Det är ett rör vid servon som har rostat sönder och det sitter en slang där på något vis. Han kommer att hjälpa oss laga detta för han ville inte vi skulle köra med bilen så själva servopumpen skulle gå torr och paja. Har pratat med Volvokillen i stallet och han skulle fixa hem delar. Så jag har kanske bil till torsdag i bästa fall. Farbrorn skulle vara borta till tisdag så vi har några dagar att få hem delarna på.
    Hur många morötter du är skyldig Bounty??? Hmmm! Vet inte! Men skicka 60 kr så räcker det till en 15 kg säck, kommer på tisdag. Hahahah!! Jag skojar bara!! Men morotsleveransen kommer på tisdag, så jag får ett nytt parti då.
    Det blev rätt fint väder på eftermiddagen, ca 12 gr varmt och fuktigt, så när jag tog av Bounty det supertunna regntäcket var han svettig under. Själv blev jag svettig av att storrengöra boxen, men nu är det fint eller var fint, han har väl gjort någon hög redan skulle jag tro sedan han kom in. Dimmigt blev det som attan ute efter regnet och värmen.
    Nu är vi hungriga igen, Chili con Carne står på dagens meny med ris till. Sadlarna är hämtade och de verkade nöjda med mitt jobb, det är huvudsaken.
    Ha en trevlig fortsättning på söndagkvällen!

    SvaraRadera
  33. Hej Susanne!
    Det är så härligt och titta in till dig och vovvarna,härliga kort på dem vid trädet,tror jag det att de gillade osten Fiffigt gjort tycker jag.

    Jag kommer nyss från filmen Indiana Jones.Denna hade jag inte alls sett.Så det blev och bänka sig efter maten.Hu ja nu mörknar det snabbt om en vecka så är det väl mörkt vid 16,00 som du skrev.
    Ja snön lyser upp så det är väl att välsigna ljuset då,är kanske därför vi har så mycket lyse nu när det är 1:a advent,det går fort nu.Ha du köpt några julklappar än?
    Blev för sent att önska dig en fin söndag,så jag önskar dig en fin Måndag i stället.
    Kramar

    SvaraRadera
  34. Recurven!
    Oj då det lät inte alls bra,att det var ett rör som rostat.
    Ja jisses det kan dra med sig en del det där.Bra att ni får
    hjälp med bilen,nu dröjer det inte länge förrän kylan knackar
    på dörren.Ja då blir det inte så länge ni behöver vänta.
    Hm ja det blir en lite slant då för morötterna.*blink*
    Ja men den värmen varar inte länge.Det tyckte väl Bounty var
    skönt att få rent i boxen.
    Hoppas han kan komma upp själv om han lägger sig ner.

    Ja ni åt tidiogare än oss här,för sambon har varit hos sin mamma
    och potatisen var för små och göra gratäng på,men jag var vrålhungrig
    när vi satte os att äta sen var det dags att titta på Indiana Jones.
    Denna hade jag inte sett,men jag spelade inte in den.Bara tittade.
    Nu har jag lämnat TV:n till sambon och han datorn till mig,
    Kramar

    SvaraRadera