söndag 24 oktober 2010

Idag är det 4 dagar tills min son fyller 26 år.

....och det är precis 2 månader till julafton så nu har vi snart är vi där när vi ska byta siffra från 10 till 11,det har gått väldigt bra att skriva 2010 undra om det kommer att bli lika lätt att skriva 2011,ja det ger sig.Redan nu är det mörkt som i en källare utan lyse,kommer nyss från matbordet lika gott som vanligt sa sambon ja jag höll med,för som jag sa igår skulle jag har fläskfile i ugn stekt lite på spisen sen har ugnen fått sköta resten,jag hade bara tomat och ost på och så kryddor förstås,men det framhävde köttets smak,så hade jag bara sky och kokt potatis till,kom och tänka på att jag glömde melonen idag får hoppas den håller till i morgon.Nu ska vi strax iväg och handla jag tog ju bara halva fläskfilen så jag får se vad jag gör med restren i morgon.Jag önskar er en trevlig Söndagskväll.Kram till den som vill ha.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Jaha du! Det står att täckena ska stå emot regn och det gjorde det i början. Det brukar försvinna om man tvättar täckena, men jag har inte gjjort det med detta. Jag kanske får ta och spraya på impregneringsmedel så får vi se om det blir bättre. Har tagit gram ett annat till imorgon, det blöta hänger på tork. Bounty blev glad när jag tog in honom idag. Den andra var redan inne. Fargo är 5 år och lite sprallig, men han verkar vara bussig mot Bounty. Får kolla vidare i morgon och så.
    Det blev inte Raggmunkar i stekpanna som jag tänkt mig utan den står i ugnen nu i långpanna. Ska steka fläsket snart. Fick låna en DVD film av Stephen King så tiden försvann. Har halv kvar för det var 2 skivor. Den heter The Stand eller Pesten på svenska. Tycker väl den är si så där.. Men vi tar den andra skivan en annan dag för snart är det Jönsson, så du gillar inte dom... Det var ju synd! Jag gillar dom till 100% och mera. Kom att tänka på det.. Jönssonligan gjorde ju en stöt mot IKEA för några år sedan. I tisdags var det andra tjuvar som sprängde sig in på IKEA vid Kungens Kurva, det IKEAt som Jönssonligan spela in filmen.
    Regnar vidare gör det och de var här med 2 sadlar, jag kan fixa med båda, det var inte så knepiga saker, för mig alltså... Jag har inte gjort något med varken dom eller armskydden, måste ha lite vila mellan varven..
    Ha en bra kväll!!

    SvaraRadera
  2. Att skriva 11 borde man ju klara, hehe. Efter en tid i alla fall :-)
    Det här året har gått så otroligt fort, tycker jag
    Vad glad jag blir för din skull, när du slipper alla hantverkare och allt är klart :-)

    Sv. Ja, visst ser det ut som hon skulle sätta i halsen, men det brukar gå bra ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Recurven!
    Det är väl så när man tvättat dem ett antal gånger att
    regnet går igenom,impregneringen brukar försvinna det
    vet jag att vi fick göra med barnens overaller.
    Ja tacka du för det Bounty blev väl less på att gå ute
    när regnet skvalar.
    Då förstår jag att Fargo är lite sprallig,bara 5 år gammal.
    Det var väl bra att de går ihopa i alla fall.
    Jasså du tog raggmuynken på långpanna,vilket tycker du är bäst?
    På spisen eller långpanna?Steker du det i flott eller margarin?
    Men jag skulle bott lite närmare dig jag blev så sugen får nog
    det nästa vecka.
    Pestens Tid tycker jag är en bra film ja även boken de stämmer
    ganska väl med varann,klart en bok är ju mer utförlig men den
    har han faktiskt lyckats,eller är det för jag gillar den typen
    av film eller bok.Det är ju skillnad på den och Jönssonligan i
    alla fall.
    Det var väl någon som ville uppleva stölden igen inte sant?

    När vi körde ut vi 18 snåret så var det mörkt som attans.Man
    såg inte ens om det var hästar i hagen.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Susanne!
    Jas vi får väl se hur besvärligt det blir,10 var ju ganska lätt,
    men det är bara lite över 2 månader tills vi vet hur bra 11 blir.
    Visst har detta årewt gått fort,ibland så undrar jag var har man
    gjort mer än blivit äldre och fått mer krämpor,jaja nu ska jag
    inte gnälla det kanske blir bra så småningom.

    Det är bara målarna det sen ska golvläggaren göra sitt,sen är det
    snickaren som ska sätta dit listerna och fönsterbrädan också.
    Så jag får bli glad om de blir klarar tills mitten av November
    och hoppas då att vi kan pusta ut.

    Ja det ser lite vågat ut när godisbiten är i munnen på henne.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej igen

    Sv.Näe, Quila o Ronja hittade kadavret i går, (gårdagens inlägg) och vi hängde upp det i ett träd. I dag låg det på marken, en bra bit från trädet. Man undrar ju hur det kom dit ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Susanne!
    Jamen då fattade jag ju rätt.
    Men bättre att fråga en gång för mycket än
    en gång för lite.Men visst såg det läbbigt
    ut.Men det var säkert ett stort djur som
    gjorde att det låg på marken.(som en älg tex.)
    Kramar.

    SvaraRadera