lördag 23 oktober 2010

Lördagen den 23/10-2010

Tänk nu har man snart skrivit 2010 ett helt år inte många måndare kvar,jag tycker tiden går alldeles för fort jag vill stanna världen så jag hinner med.Som ni säkert förstått mår jag inte så bra,men väntar på att min remiss ska komma så jag får komma iväg på undersökningen och se om läkaren hade rätt med sin diagnos.Jag vet att jag ska till Göteborg för undersökning och jag har gjort den en gång innan,men bara jag blir av med värken så jag får min sömn den jag ska ha,jag blir bara tröttare och tröttare när jag bara ligger och blundar och inte kan sova för värken.Men nu är det Lördagskväll och inget särskilt händer här.Idag har det regnat här så snön är borta,men det är ju bara början än så man vet ju aldrig hur det blir denna vintern.Några målare har vi inte sett till sen i Måndags,det börjar blir så tröttsamt det här med lådorna ståendes inne i rummet.Jag önskar er en trevlig Lördagskväll.Kram till den som vill ha.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Nja, du fattade inte helt galet, bara lite. Jag menade att jag inte vill att Bounty ska få en ny kompis i hagen som var som Aiolos. Men denna lilla Fargo är bara 5 år och kan vara sprallig. Men när vi släppte ihop dom så visade Bounty sin plats på ett snällt sätt. Varje gång Fargo skulle lukta under magen på Bounty, höjde Bounty benet och ställde ner det med en duns i marken och pep. Det såg skitroligt ut. Jag hoppas att det kommer att gå bra och att det inte blir så mycket spring. Får se i morgon..
    Det regnar här också så den lilla snö nere vid stallet är borta. Ytterligare en bit på logen har de rasat ner idag med ett kabrak. De puttar på med traktorgrävarens arm, eller så drar de med skopan. konstigt nog blev inte Bounty rädd för kabraket. Jag kom gående på gången mot Bounty när jag hörde det. Men andra hästar som stod vid ridhuset blev skitskraja.
    Har suttit och grejat med armskydd och tabbar under eftermiddagen. Måste ju göra nya till klubben sedan alla de andra blev stulna i sommeras. Bra att sysselsätta sig med i morgon om det ska regna..
    I morgon kväll på TV4 komedi (om du har den kanalen) så visar de en Jönssonligan film kl 20.00. Det är Johan Ulveson som är Jönsson. En film vi inte har sett, har alla andra Jönssonliga filmerna med Gösta Ekman + de andra 2 Gösta inte är med. Vanheden och Dynamit-Harry är de vanliga även i denna filmen. Ska bli spännande!!
    Ha en bra kväll!!

    SvaraRadera
  2. Föratår att det måste vara hopplöst att aldrig få färdigt....Inte konstigt att du tappar gnistan. Har dom sagt när det ska vara klart? Till jul?
    Här regnar det också, så snön försvann snabbt. Även om jag tycker det är för tidigt med snö, så blev det i alla fall mycket ljusare när den kom.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Godagens!
    Jag tror att jag får byta ut Bountys täcke till en flytväst. Det har blivit en stor sjö i hagen av allt regn som kommit. Det blir inte roligt att hämta in hästen sedan, min stövlar pajade ju på en tävling och läcker som soll.
    Väntar in folk som ska komma med lite sadeljobb, och lite andra grejer. Annars händer det väl inget speciellt idag. Det regnar dessutom så jag funderar på att göra Raggmunk till middag, har ju tid till detta efter jag varit till Bounty. Det låter väl smarrigt??
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Jag hade för mig att Aiolos var en snäll häst eller vilken var det som var så snäll och som sen flyttade?
    Så den här lilla hästen är snäll,att han nosar är väl för han är nyfiken,bra att Bounty säger bestämt ifrån...hur ung är Fargo?
    Ja idag ser det ut som en höstdag som det ska,det är ju mycket löv i träden ännu.
    Ja jisses vad de måste bli rädda om det låter en massa när de river,vad
    jag inte förstår är varför ägaren river det först nu och inte då när du fått ut vagnen där ifrån.
    Ja jobbar nu inte för våldsamt med armskydden så du får skitaont.Men det
    är ju bra du har något för händerna en sådan här dag.
    Jönsonligan har jag aldrig gillat,oavsett detb är med Ekmans eller de nya för de börjar ju bli gamla.Men tur att intresset är så olika.
    Jag önskar dig en trevlig Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!!!

    Du är "arm"...undersökningen....läkare....du är värken....
    trötten....trötten....bl.a....

    jag är regn..regn....

    du är målare.....rökningen....???

    Ha en dag söndagen....
    Kram nilla

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Ja det är hopplöst,för en stund sen så ringde målaren
    och sa de kommer på Torsdag och slutför arbetet,men det
    är ju inte slut för det.Golvet och listerna är ju kvar
    Ja jag har tappat gnistan och inte gör det saken
    bättre att jag inte mår så bra i min hand.
    Här regnar det också och blåser,en riktig höstdag kan
    man säga.Ja du har så rätt att snön ljusade upp
    den lilla stunden den var här.
    Jag önskar dig en trevlig Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Recurven!
    Är det inte regnhärdade deras täcken?
    Det måste bli tungt att ha dem på ryggen om
    det är ett ihälligt regn.

    Ja då får du skaffa dig nya stövlar för annars blir
    du sjuk det vill vi ju inte.Och stövlar är inte så
    våldsamt dyra heller.

    Så du väntar folk idag,som ska ge dig mera jobb
    ja då vet du vad du ska sätta fingrarna inte sant.

    Fy på dig att hägra mig du vet ju jag gillar Raggmunkar
    fast här får jag äta dem själv sambon äter hellre fisk.
    jaja smaken är som baken...delad.Det är länge sen nu jag
    hade raggmunk men sugen blev jag,Själv ska jag ha fläskfile
    som jagb har i ugn med ost och tomat på,ska bara ta hälften för jag kan ju ta en gratäng till andra hälften det duger bra så blir det 2 middagar.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej nilla!
    Ja jag ska på en undersökning på min handled
    Ja jag är väldigt trött för jag inte får sova
    en hel natt.

    Ja vi har regn vi också har haft det io 2 dagar
    tror jag,men innan dess hade vi snö.

    Den här tiden sen vi hade rökutvecklingen har varit
    dryg,men nu ska de visst komma på Torsdag och slutföra
    för målaren i alla fall.

    Hoppas allt är bra med dig.
    Jag önskar dig en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera