måndag 4 oktober 2010

Jaha så var vi här igen,nattahälsningen.

Idag kom målarna vid 7 och gick vid 9,så hade de tapetprover med sig,så vi har suttit och knåpat .Fy vad fula tapeter det finns det var inte många kan jag tala om som det gick att välja på,en del såg ut som om man blev sjuk bara man kom in i rummet.Så jag funderar när de börjar tapetserar här då kan de ju inte sticka efter 2 timmar eller?Idag har jag inte varit utanför dörren jag känner mig hängig och jag nyser men det fuktiga under näsan har stoppat upp för tillfället.Nåja nu ska jag vanka fram till sängen och lägga mig och läsa en stund,jag är i alla fall 1 dag närmare doktoren i alla fall.Godnatt sov så gott önskar "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Jag har inget annat på tapeten än att säga godnatt. Mvh LW

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Blev uppväckt av sotarn här vid kvart i 8. Men när jag kom ner och öppnade var han borta?? Han kom tillbaks vid 11. Så nu känner jag mig helt vimelkantig.. Så påstod han att min bil inte stod vid garaget.. Har inte kört med den sedan i fredags ju... En dålig lögn för att han inte väntade ett par minuter extra kanske, vad vet jag. Men nu har han varit här och gjort vad han ska..
    Jag ska gå ner till stallet snart och fixa det mesta tills det är dax att klippa häst. Sk väl ta en tur in till Rosvalla sedan och kanske träna lite på inomhusavståndet till tävlingen. Om det nu går??
    Fastna inte i något tapetklister nu bara... *Fniss*
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  3. Hej Liberum-weto!
    Och jag såger godmiddag,än dröjer det ett tag
    innan tapeter kommer hit,vi har bara talat om
    vad för slags tapeter vi ska ha.
    Ha en bra dag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Så dumt kunde han inte vänta tills du kom ner,nog måste de väl fatta
    att det tar lite tid innan man kommer ur sänghalmen?
    Vad hade han för orsak att ta till svepskäl som att din bil inte stog
    i garaget,med andra ord behöver han väl glasögon då.
    Klart man blir vimmelkantig näre man väks så abrupt,det var ju bra att han kom tillbaka var det dåliga samvetet som gjorde sig gällande?
    Hoppas det går bra på Rosvalla.
    Nej då inget tapetklister än..först får de skaffa rullarna hit och skära till dem så det dröjer nog.
    Jag önskar dej en bra Tisdag,
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!

    Det känns så länge sedan jag kikade in hos dig. Nu läser jag att du håller på att välja tapeter, ja, det är inte alltid lätt.

    Själv så har jag fullt upp just nu, det är därför jag läser så lite i bloggar. Jag har blivit utförsäkrad, inte alls kul. Men inget jag kan göra åt det. Jag har pengar fram till nyår i alla fall, sedan vet jag inte.

    Men det händer positiva saker samtidigt. Jag håller på att starta eget. Jag skriver artiklar som jag säljer. I den skala som jag klarar av att arbeta, 25 %.

    Det är tuffa tider för långtidssjukskrivna just nu. Men jag ska orka igenom det, har jag bestämt mig för.

    Hoppas allt är bra med dig. :)

    Många kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det är ett tag sedan vi hörde av varann.
    Ja hugenamej sådana tapeter det finns,det
    var inte många som passade osss inte,men vi
    får väl se hur de blir när de kommer på väggen
    ska i alla fall fota dem så ni får se.
    Oj då det där lät väl inte så bra att du blivit
    utförsäkrad,vet en sak jag sa till sambon idag
    var när vi var ute och körde att fk och AF gå
    hand i hand åtminstone hade de dörr mitt emot
    varann så vad ska man tro.
    Hoppas då att ditt starta eget jobb ska bära med
    sig lite lite klirr i kassan,ja att vara långtids-
    sjukskriven har jag kännt på så jag vet hur det är.
    det är inte alls så roligt som en del tro.
    Hade inte mitt ben och rygg satt stopp för att jobba
    så hade jag fortfarande jobbat,de som har jobb och gnäller
    förstår inte hur vi har det.+ att pensionen blir väldigt liten
    samt att man aldrig känner det här med semester,som man gjorde
    förr,men man får vara glad för var dag inte sant?
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Oh, det som är så jobbigt....att välja tapeter. Så svårt att föreställa sig hur det blir i ett helt rum liksom :-)
    Blir det inte bra, får man väl rolla väggarna i en fin färg, haha
    Ska bli kul att se vad det blev sedan. (För du tar väl lite bilder?)

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Susanne!
    Oj då jag kom nyss inifrån ditt.
    Ja det var svårt kan du tro,fanns inte många som föll
    oss i smaken.Jag sa till sambon om vi inte kunde ta
    bild på den tapet vi ville se på hel vägg och lägga
    in på datan förstår du hur jag menar,vi har gjort så
    en gång när det var kakelplattorna i köket.
    Men han sa det gick inte,nåja vi får se hur det blir.
    Ja jag kommer att fota det sen så ni får se hur det blir
    vi valde ljusa tapeter i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Godkväll!
    Nu har jag varit och tränat lite i nya skjutlokalen. Först kan jag säga att dörren är upptagen på rätt plats. Det är inget fel som orföranden påstod. Men det är lite saker kvar att fixa som nya takplattor som ska minska ljudet. Det ekar väldigt där nu. Men det hade kommit upp jättebra lampor framme vid tavlorna så de syns och man ser var pilarna sitter i också. Den andra klubben hade varit där och satt lås på flera av deras skåp, så sambon och jag åker och inhandlar lås till våra skåp i morgon. Det ska bli inflytt på torsdag, men jag hade lurat lite folk som läst sin mail att komma till Rosvalla i kväll. Det blev flera där än på utebanan. Till slut kom även orföranden och han blev lite snopen att vi var så många där.. Skjutandet gick bra och bara jag kan få till det lika bra på söndag så blir jag glad.
    Det gick även bra att klippa hästen. Han fick väl några droppar för mycket sedering och plegicil för han stod i spagat nästan och vacklade in i väggen. Men det gick att klippa ändå. När en häst är så lull-lull som han var väger de en hel del och är verkligen otympliga, främst att flytta lite och så.
    Ska snart i säng så jag önskar en GOD NATT!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Det ser ut att ha varit en bra dag för dig,så dörren satt där den skulle,förstår inte att tränaren hade sagt så då.Det är ju bra att
    ni har lås på skåpen,så det inte kan stjälas mer än det har gjorts.
    Så det gick bra med skjutningen också då får vi hålla tummarna att
    det går bra till helgen då.
    Så hästen var lite lull lull,vbar det ingen risk att han kunde trilla.
    Gör det ont på hästen när man klipper dem eller de blir bara oroliga?
    Ska själv strax gå till sängs snart.
    Natti natti.
    Kramar.

    SvaraRadera