tisdag 5 oktober 2010

Ja så är vi där igen.Natti,natti

Idag var målaren på ett retligt humör så han slösa bort ½ timme att gräla på sambon för han hade sagt till försäkringstjejen att han inte var nöjd med den takt de jobbade här.Att han kunde stå och förlora energi på att gräla det fattar jag inte,men vi får väl se om de skärper sig eller de inte gör ett fullgott jobb,det återstår att se.Men ska man inte kunna klaga när de är här 2 timmar kanske 2 dagar i en vecka en vecka inte alls och ändå hade han sagt att de skulle jobba i ett kör som från i går men sticker efter 2 timmar,jag är så f-b på dem så jag fundera att själv ringa henne på försäkringen,att ge henne en skrapa för att hon pratar så dumt det måste hon väl fatta att vi vill ha det klart och att inte behöva sitta med lådorna över jul och nyår.Det är ju trots allt 2 månader snart som gått.Ja så fick jag det sagt.Godnatt sov så gott för det ska jag försöka göra för i morgon skulle de inte komma i alla fall.Godnatt önskar "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Kan man inte bara..skvätta på lite färg...sprätta lite...
    :-D

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Jag förstår dig precis. Så gjorde ju även Polacken och Storkäft när de höll på här. Jobbar stenhårt i ett par veckor och så var de borta i 3.
    Ja, allt verkar OK! i den nya skjutlokalen förutom att det inte är klart med allt ännu. Inflyttningen har de bestämt bakom ryggen på mig att den ska vara i morgon torsdag på ordinarie träningstid. Heldumt tycker jag. Jag kom överens med ordföranden i går att jag och sambon åker direkt till Rosvalla och tar hand om de som kommer dit. Jag har lovat fixa kombinationslås till våra skåp i lokalen till i morgon.
    Sambon är ute och plågar gräsklipparn igen. Gräset är ca 1/2 m högt så den lär ju få jobba. Själv ska jag ner till stallet. Har lovar gymmtjejerna att jag sk komma förbi och ta ett pass idag så jag ska dit senare. Var in där igår och visade sambon vad jag håller på med.
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  3. Ring försäkringsbolaget om det upprepas, de tar nämligen bra betalt, de och andra hantverkare!
    :)

    SvaraRadera
  4. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Nja jag tror inte det för det hade tagit längre
    tid att återställa det så det ser snyggt ut.Men
    man vet ju aldrig nu när målaren blev så förbannad
    Ha en bra Onsdagskväll.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Här är det närmast kväller,*suck*
    Vi har varit ute och sambon har kollat på bilar,
    ja det börjar väl bli så dags igen.

    Ja det är väl trist när det blir så.Och det blir ju aldrig
    klart när det hattas fram och tillbaka.

    Jag trodde ni gemensamt skulle få besluta om det,så jag håller
    med dig om att det var hur knasigt som helst.Vade sa du till
    ordförande att de gick bakaom ryggen på dig,det var ju inte juste
    alls.Ja lås kan ju behövas så ni inte råkar ut för stöld igen.

    Jasså ert gräs växer så det knakar eller är det ett tag sen din
    sambon klippte det.Han får önska sig en ny i julklapp.

    Så du var inne en stund på gymet satt väl inte fel.
    Ha en bra Onsdagskväll.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Tigris!
    Det var tack vare henne som målaren bråkade på morgonen
    nog vill jag att de ska lägga energin på husets väggar
    än stå och skälla.
    Ha en bra Onsdagskväll.

    SvaraRadera
  7. Ja, du har rätt Smulan. Jag vet bra hur irriterande det är att de tar sig sådana "friheter" som att aldrig hålla tider, inte dyka upp alls, kommer bara någon kort stund för de håller på med olika saker samtidigt och sedan lämnar de en saftig räkning (vi har ingen ersättning) så det klart, man tröttnar.
    Hoppas du får allt ordentligt gjort åtminstone! Kram

    SvaraRadera
  8. Tigris!
    Ja man vet aldrig om han ilsknar till om han gör som
    Fjäderlös Tvåfoting skvätter lite här och där,men ni
    ska få se resultatet sedan när det är klart.
    Kan du tänka dig att den gamle farbrorn som satte in
    fönstret och gjorde golvet var mycket mer effektiv.
    Ja jag hoppas det blir bra i slutändan
    Kram

    SvaraRadera
  9. Usch och fy, vad ledsamt det är att det tar sån tid! Ni borde prata med arbetsledaren istället om hur ni känner det, endast han kan väl bestämma över var de skall vara sina timmar. Fast de kanske kan mygla...det skulle inte förvåna mig det minsta.

    Kram.

    SvaraRadera
  10. Hej Anne-Sofie!
    Ja det är så tradigt när det går i snigelfart.idag har de
    inte varit här alls,ja den där arbetsledaren la ju all energi
    på att så och skälla,så det ger ju inget det var mycket lugnare
    när grabbarna var här själva i går.Det verkar som de prioriterar
    att jobba ute så mycket sopm möjligt,vilket jag tycker är dumt
    för inte kan målafärg torka i denna kylan ute?
    Så idag har vi passade på att åka en tur,sambon skulle titta
    på ny bil,sen passade vi på att äta i Överby.Sambon är uppe och
    titta varje dag de är här så han se hur mycket de gjort.
    Kramar

    SvaraRadera