onsdag 13 oktober 2010

godnatt kära vänner.

Ja nu är det inte ens 1 om dagen för nu har det blivit tom med 2 innan jag kommer hit,men jag ska väl hitta hem jag också så småningom,just nu är det jobbigt i alla hörn.Idag kom målarna igen och var här hela dagen och de kommer i morgon också,så nu verkar det som det kanske går åt rätt håll,men jag stannade hemma medan sambon körde hem till sin mamma för han vill helst inte att huset ska vara tomt när vi har hantverkare här,alla är vi ju så olika,men det gjorde mig inget för jag kunde ju titta på en film så länge och så hade jag maten färdig när han kom hem.Men nu är det dags att krypa till sängs så godnatt till er alla,från "Kaksmulan"//Agath.

20 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Jag skulle inte heller lämna huset om det var hantverkare här. Framför allt inte med Polacken och Storkäft..
    Det gick bra att köra till Gustavsberg och hem igår. De hade varnat för snöblandat regn hör i går kväll, men som tur var kom det inget regn ens, det kom i natt och nu på morgonen. Men inget snö! Det var 6 gr sent på kvällen så ingen frost heller. Just nu skiner den gula och himlen är blå.
    I kväll ska jag gymma igen, ensam tyvärr för kompisen ligger i halsfluss, men det får väl gå. Sedan är det bågskytteträning och i kväll ska jag nog skjuta lite. Ska skriva ut lite skjutkort också, för just nu hittar vi inget i lokalen, allt är lite rörigt och upp och ner efter flytten.
    Men först alla stallsysslor för dagen. Pilarna är klara, men jag tar med en sadel till upp från stallet som ska fixas, mera kosing i kassan...
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Jag har gjort det för det går att låsa mellan trapphuset och köket
    någon annanstans kommer de inte in.Det gjorde jag i Älmhult men då
    ägde jag ju inte min bostad förstås.

    Så det gick bra att köra igår,så ni har redan fått snövarning,är det
    inte lite tidigt?
    Här lyser solen med sin frånvaro.Det är så grått och trist här.
    Hur kallt vi hade det i natt vet jag inte.

    Ja det tar väl slut när man skjuter ofta inte sant?Så du skriver ut sådana kort då,jag trodde att man köpte sådana.Ja röra det vet ju jag vad det är om någon vid flytt.

    Så du ska på gymmet själv i kväll också,så din kompis har fått halsfluss,ja det är ju förkylningstider nu.

    Ja du är duktig du du,blev pilarna bra?
    Klappa Bounty från mig och ge han en morot.
    Jag önskar dig en trevlig Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Agath
    Vad skönt att äntligen kunna se ett slut på allt. Bli av med alla hantverkare som invaderat ditt hem.
    Här skiner solen från en klarblå himmel i dag. Då blir jag glad :-)))

    Önskar dig en skön dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!

    Nu kikar jag in här igen till dig för att önska dig en fin helg. Jag förstår att du har hantverkare hos dig fortfarande. Hoppas att du får det riktigt, riktigt fint därhemma, efter en sådan händelse.

    Själv så har jag fullt upp fortfarande, med jobb och annat, så mycket som jag har kraft till. Fast det kommer att lugna ned sig lite snart, tror jag. Jag behöver lite vila nu känns det som. Som tur var har jag fått veta att jag troligen får en del av min sjukersättning åtminstone ett halvår till. Det blev en lättnad i mitt bröst när jag fick veta det, kan du tro. :)

    Allt gott till dig!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Godkväller!
    Har haft fullt upp idag och inte hunnit blogga förrän nu. Varit till Af på morgonen och fått ett års förlängning på klubben, Pratat i telefon med kompisen som har halsfluss i 2 timmar om allt möjligt. Hon är smittfri i morgon och vi ska ses vid gymmet på tisdag innan bågskyttet. Hon hade långtråkigt hemma. Så har jag stoppat om den där sadeln och den är klar. Skulle ha tagit med den ner till stallet nu i kväll när vi fodrade hästarna men det glömde jag givetvis. Får ta den med i morgon.
    Nu tänkte jag sätta mig och läsa bågskytteregler, börjar bli pirrig för provet på onsdag.. Jag vill ju klara mig.
    Ha en bra fredagkväll!

    SvaraRadera
  6. Förstår att han inte vill huset tomt när målarna är där, man vet aldrig ...
    Sköt om dig !
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Denna dagen började inte bra. Bounty hade svårt att komma upp, men han hade inte rullat fast denna gången. Men att bli väckt av telefonen runt 7 när man vill sova är inte kul. Vi lyckades få upp honom ändå och nu står han ute i hagen och äter sitt lunchhö i solen. Ska väl gå ner snart och titta till honom lite extra.
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Oh än är det inte slut,målningen däruppe är de nog klarar med
    men de ska ta trappan en gång till.Sen är det väl tapetseringen
    kvar,sen är det väl snickaren som ska lägga listen eller golvläggaren
    först det ger sig vilken som ska jobba först.

    Jag tyckte solen sken när jag steg upp,du förstår jag har så ont
    i ryggen för nu har vi varit ute ett par vänder ett par dagar,och
    jag sitter inte så bra i bilen,så jag steg upp sent idag.Så igår
    blev det ingen tid här på bloggen.

    Just nu är det ett stort moln som är i vägen.Men kanske senare,vem vet?
    Jag önskar dig en trevlig Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Maskroskvinnan!
    Du är så välkommen när du har dina vägar förbi på din
    bloggpromenad.Usch ja jag undrar hur lång tid de ska
    vara här till det är ju snickaren och golvläggaren också
    efter målarna,sen kommer nog notan ska du se,vi får nog suga
    på ramarna efter de är klarar,jag vågar inte ens tänka på
    vad det kommer att kosta,för rätt för att man har försäkring
    så är det nog ändå vi som får betala merparten av det.
    Skönt att du får en del av din sjukersättning kvar,för det
    är en sak som oroar de mesta människor.För hur det än är
    så måste det ju gå runt.
    Jag önskar dig en trevlig Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    I går blev det ingen tid att vara här,vi var ute och flängde igår
    sen hade jag så ont i ryggen när jag kom hem,så det blev inte mycket
    av den av den varan,och idag har det inte heller blivit mycket för jag
    kom sent upp pga ryggen naturligtvis,sen har vi varit i affären för vi behövde handla en del.

    Vad bra att AF givit dig ett år till på klubben,då är ju det säkrat.

    Vad skönt att din gymkompis har frisknat till så du får lite sällskap
    igen på gymet.Bara hon inte går på Penicillin för då bör man inte träna.

    Men de där bågskyttereglerna kommer du att kunna till onsdag det tror
    jag 100% på.Så du behöver nog inte vara orolig.
    Jag önskar dig en trevlig Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Doris!
    Nej det är ju hans hus,jjag har bara bott mest
    i lägenhet så då såg jag det inte som något
    problem,aldrig det togs något från mig heller.
    Ha en fortsatt trevlig Lördag och snart Söndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej igen Recurven!
    Ojdå nu börjar han bli trött din käre Bounty.
    Han börjar ju bli gammal så det är kanske inte
    så konstigt.Ja du får väl titta till honom lite
    extra nu så han inte blir sjuk.

    Vet du igår när vi var på hemväg från Lidköping
    så tog sambon så vi körde till grästorp där låg
    ett rådjurskid på vägen och försökte komma upp
    han hade blivit påkörd vet inte om det var av
    husbilen framför eller de hade observerat det
    och försökte få hjälp.Hoppas den stackarn slapp
    lida för länge bara.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Gokväll i stugan

    Nej då, inte för att kameran låter. Men tyckte det var lite osjysst att ta en bild med blixt.....

    Hur lång tid har dina snickare varit i gång egentligen? 1 månad eller? Tänk så skönt när allt är klart. Förstår att man knappt vill vara hemma, när man har en massa människor där.

    Vi har haft ett underbart väder i dag....men lite kallt i skuggan.

    Ha en fortsatt bra helg
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Godkväller Susanne!
    Jasså det var för att ljuset inte skulle störa Milton
    men det kanskle kommer andra tillfällen,den lille godingen
    ställer nog upp liksom dina fyrfotade vänner,ja även Miltons
    förstås.
    Hur har det gått med lillasysterfronten?

    Ja det har varit tröttsamt det här med hantverkarna.
    tja om man räknar att de jobbat 8 timmars dag så har
    de varit härt i 14 dagar,men det har ju varit sådant
    hattande.så de har bara varit några timma första veckan
    för sen skulle de måla någon annanstan fast ute.
    vi har ju börjat gått in på 3 månaden sen det hände
    och lika många lådor står härnere fortfarande för vi har
    inte fått några garderober på plats,men det blir väl efter
    tapeterna som de förhoppningsvis ska börja med nästa vecka.

    På måndag om de ska vara här långdag så måste sambon köra mig till
    vårdcentralen för på måndag ska jag dit med min hand för och se
    om jag inte kan få komma till ortopeden.Men nu är det helg så nu kan
    man sova ut.
    Det är inte snickarna utan målarna,snickaren klarade sitt på 2 dagar och var själv,men han ska hit igen när de tapetserat klart.För att
    sätta fast listerna.
    Sen är det ju golvläggaren också som ska göra sitt.Men ljust har det blivit däruppe.Det är ju en ljusning i kanten förstås.
    Jag önskar dig också en trevlig helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Godagens!
    I dag fick vi sova på morgonen, Bounty kom väl upp själv eller så lade han sig inte ner i natt.. Jag kan inte hitta något fel på honom mera än lite skrubbsår på framknäna. Det kommer ifrån när han försöker resa sig. Men det läker nog fort. Matglad är han ändå, för nu står han i solen och äter sitt lunchhö ute i hagen.
    Ska ta mig an den där elända sadeln som jag inte blir klar med. Det var lite svårare att sy fast de där läderbitarna än jag trodde. Men nu tänkte jag bli klar med den idag. Går ner lite senare till stallet så har jag lite tid att fixa med den.
    Annars sitter jag och läser bågskyttereglerna men det känns som inget fastnar. Har gjort klart hemuppgiften vi fick i alla fall.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Det var väl skönt att han kom upp själv,klart att det blivit skrubbsår när han försökte ta sig upp.Han måste ha kämpat.Ja det r väl ett friskhetstecken när de har aptit på maten och ser förnöjda ut.
    Det måste pressa dina händer rätt bra att sy i läder.
    Du får väl ha sambon som ställer frågor till dig om reglerna så du ser om det fastnat,jag tror du kan det där mer än du tror.Men det är väl
    en fördel att vara lite för osäker än att vara för självsäker.
    Jag önskar dig en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Hej Leena!
    Ja vi får väl se om de kommer i morgon igen,vet du det
    som jag tycker är värst är att de låser en hemma när det
    tar sådan lång tid.Men i morgon måste ju sambon köra mig
    till läkaren för jag ska ju se om jag inte kan får en remiss
    till ortopeden,du kan ju hålla tummarna.

    Så du har med hantvekare som drar benen efter sig eller inte
    kommer alls,så trist det är,hoppas du slipper anlita en advokat
    för det blir så dyrt de kan verkligen skinna en.
    Jag hoppas du får ordning på dina plattor,det går ganska fort
    att lägga för det minns jag min granne gjorde i Älmhult men
    så hade hon en kunnig kille somn la dem på nolltid.
    Jag önskar dig en bra vecka också.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Sv. Näe...tänk att få en fotoblixt i ansiktet när man ligger o sover. Inte kul ;-)

    Lycka till på vårdcentralen i morgon

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Tack Agath.
    Milton hann få reda på att han fått en lillasyster innan han somnade. Gissa att han blev glad ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  20. Susanne!
    Ja så gör vi det igen,när jag är hos dig så är du hos mig.
    Nej det är nog inte så kul förstås,tänkte inte på det.

    Tack det kan jag behöva hoppas nu bara att jag får en remiss
    fort till ortopeden.Så det inte ska ta himla lång tid innan
    jag får komma dit.
    Så han fick reda på att han blivit storebror nu,hade han inte
    svårt att somna då?Jo det tror jag att han blev.Skönt att det
    är över.
    Kramar

    SvaraRadera