söndag 17 oktober 2010

Ja då är det bara natten kvar till läkarbesöket

Ja i morgon på eftermiddagen ska jag äntligen till läkaren mewd min hand,får väl se om han får fart så jag slipper att vänta för länge,men det vet jag ju inte förrän remissen kommer nerdampandes,ja jag får väl ge mig till tåls och hoppas på det bästa.Jag ska strax gå till sängs för i morgon ska ju målaren komma igen får se hur länge han/de stannar för killen sa att de skulle måla om trappan som i morgon men jag vågar inte ta ut några glädjeskutt.Nej nu är det dags för sängen jag önskar er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

20 kommentarer:

  1. G'natt Agaten

    Önskar dig god sömn & hoppas att allt kommer bli bra.

    Ian

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Här är det riktigt kallt och gråmulet idag, inget vidare.. SKa bara gå ner till stallet och fixa allt till Bounty, sedan läsa vidare i regelboken för det är ju onsdag snart och så fodra hästar i kväll förstås.
    Hoppas det gick bra hos doktorn och med din hand..
    Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Hej Ian!
    Jo tack sömnen har varit ganska god.
    Läkarbesöket ska jag inte förrän vid 15,00
    så än vet jag inte hur det går,men jag hoppas
    på det bästa.Inga målare här idag.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja vi har ingen sol heller och blåser gör det en del.
    Men nu får man de första raporterna om snö och halka på
    sina håll så man vet vad man har att vänta på.
    JKag har inte varit än läste fwel på tiden ska inte vara
    där förrän vid 15,00
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Godkväll!
    Sitter här med regelboken i högsta hugg och läser.
    Hoppas att det gick bra hos läkaren..
    Jaha då, det ska komma snö på onsdagkväll när jag ska åka hem från Stockholm. Det ska regna på dagen och så blir det kallare på kvällen med inslag av snö eller snöbyar. Hoppas det hinner ändra sig till dess. Har inte bytt däck ännu. Kallt som 17 har det blåst här idag. Nu går spiseln varm må du tro.
    JO, idag har de börjat riva ner logen som rasade i vintras av all snö. NU, och det var ju så viktigt att jag skulle flytta min vagn och släde i april... Vissa har ingen brådska alls...
    Ha en fortsatt bra kväll..

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Hoppas det går bra med läsningen i regelboken.

    Ja du vad ska jag säga,för som du vet ville jag ha en remiss till
    ortopeden,men det ville inte läkaren utan han skickar en remiss till
    EMG tror jag det heter,för han tror jag har capaltunnelförträngning
    jag har haft det innan på samma hand,men inte upplevt att det gjort
    så ont som denna gången.Men den gången hade jag ingen känsel i fingrararna så det är kanske därför jag inte känner igen det.


    Ja då är det väl för väl att vi ska in i veckan och sätta på vinterdäcken.För när väl halkan börjar går man inte säker.
    Jasså nu ska de riva logen,sånt ståhej som det var om logen när
    du hade din vagn ståendes där.Så det var ju inte så bråttom trots allt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Jaha ja, var det carpaltunneln.....Nu får du väl vänta länge på att få göra ENG också. Hela livet är en enda lång väntan :-(

    Tack för grattis ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Jag igen

    Sv. Det var det som var meningen....Att inte allt skulle synas, hehe

    Känns så skönt att allt gick bra :-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Susanne!
    Ja läkaren trodde det,så därför ska jag iväg och kolla om det
    kan vara det,så sa jag till honom om det nu visar sig att det
    är capaltunnelförträgning så blir ju inte den utväxt som jag
    ha vid tumleden,jodå sa han det har jag tagit med också sa han.
    Ja du har så rätt så att livet är en enda lång väntan.

    Milton är nog väldigt stolt att fått en så sött lillasyster.
    Det var så lite så,jag menar varje ord.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Susanne!
    Tror jag det att du inte vill visa oss
    för mycket nu i början.
    Ja det är skönt att det är över och att
    all spänning försvinner.
    DSu har mycket nu framför dig,din tös kommer
    väl snart hem från utlandet.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Näe, lite hemlig får man ju vara :-)
    Jaa, nu är det bara 6 veckor kvar, innan vi alla är samlade.
    Men...vem vet....hon kanske sticker igen ;-)

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Susanne!
    Jo det är klart man vill ju själv njuta
    av de sina innan man delar med sig.
    Ja jag har för mig att jag läste det någonstans hos
    dig att hon snart skulle komma hem.
    Ja som jag förstått verkar hon trivas enormt med det hon
    sysslat med under året.Så vem vet hon kanske gör det.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  13. Hoppas allt går bra -- själva har vi återvänt från Småland. Vi fick bar ihop några kantareller till såsen - med gott var det.
    - 7,4 på natten gör att fler svampar lär vi inte hitta i närområdet. mvh LW

    SvaraRadera
  14. Godmiddag!
    Jasså, capaltunnel jaha, det verkar vara liknande min högra hand. När jag jobbar med just sadlar och den blir lite överansträngd så domnar mina fingrar bort och så får jag ont nedanför tummen mot handleden.. Det är ingen som kollat detta men så känns det. Det är något som kommit med åren, har inte tänkt så mycket på det tidigare.
    Här är det regnigt och blåsigt och trist ute, Bounty har täcket på idag och det är jag glad för. Ska snart ner dit och fixa. Ska in till stan sedan och gymma och sedan skjuta båge är det tänkt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. Hej Liberum.weto!
    Jo läkaren tror jag har carpaltunnelförträgning,så
    jag väntar på remiss från EMG så får jag se vad de
    säger efter den undersökningen.Men först ska jag dit
    förståss.
    Så ni har kommit hem från Småland igen,du skulle väl
    hem och byta däck på bilen också för nu går det fort
    tills halkan är här.

    Så det var bara lite kantareller ni hittade,men de
    beror nog på att det är den svamp som folk plockar
    mest,men lite smak gav det väl till maten?
    Jag önskar dig en trevlig Tisdag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  16. Hej Recurven!
    Ja han trodde det i alla fall,så nu väntar jag på remiss
    från EMG så de ska se om det är det,jag sa till honpom att
    har haft det en gång innan,vilket ledde till operation,det
    var 1986 min lille son var knappt 2 år gammal,så jag fick ha
    hemhjälp att knyta blöjsnibbar gick inte alls,och bada honom
    gick inte heller,han sa man kan få om det igen.Den gången hade
    jag inte så ont som nu,men då sov mina fingra,så det går inte
    att jämnföra.
    Ja det kan jag tänka mig att du kan ha för lädret du jobbar i
    tar väl hårt på senorna.
    Nej det är ingen som kollar dig förrän du går till läkaren för
    att få hjälp.Men det har ju inget med åren utab var du har gjort
    för jag var ju ungefär 37 år då.Men jag har varit bra i handen
    tills i fjol.
    Här har det regnat i natt för jag har så svårt att sova.Men nu ser
    det ut som solen ska spricka upp.
    Skönt att Bounty har fått täcke på sig för de behöver lite mot kylan
    de också eller?
    Ja så ska du till gymet,det är väl en positiv grej inte sant?Bra när
    du sen ska skjuta med bågen det stärker dina armar.
    Jag önskar dig en trevlig Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hejsan !
    Har ju läst här i kommentarerna hur det gick hos läkaren, hoppas att du snart får komma till den där undersökningen så att du kan få bot någon gång, hemskt att behöva vänta så ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hej Agath

    Ronja tackar för grattis, och jaa, det blev ett ben också, hehe

    Ha de
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Hej Doris!
    Ja jag trodde väl inte det var sådant jag haft en gång,
    och sen kan man ju inte se det på vanlig röntgen heller
    Därför behöver jag komma till EMG det gorde ont förra
    gången så nog fasar jag för det,men vi får väl se om
    läkaren har rätt.Ja vi får väl hoppas att han får mig
    frisk,jag satt och tänkte att man har inte varit så
    skonsam med kroppen när man inte hade ont det får man
    betala idag.Ja jag hoppas det går fort tills jag kommer
    till den undersökningen.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hej Susanne!
    Ja jag trodde väl det att det blev ett ben också.
    inte bara pannkakor.Jag minns den hunden jag visat
    dig ett foto på han fick ett leksaksben som lätt
    lite om du visste vad han skällde på benet bara stod
    och blängde och skällde,ja det har gått några år sen dess
    Kramar

    SvaraRadera