måndag 11 oktober 2010

Ja så har vi snart hunnit fram till mitten av månaden.

Idag tycker ni nog jag är märklig,ser ni vad detta är?Jo så ser vägarna ut på landsbyggden ca:2 dm har de lämnat för att ha grus på resten asfalt,så nu är vi tillbaka med massor av stenar som slår mot underredet på bilen,nu har de inte råd att asfaltera som innan vägarna blir bara smalare.Att de inte lika gärna kan gå över till grusvägar helt och hållet,vad säger ni,är det inte sjukt.?
Sen  den här lilla borsten så puttinutig den är och det ska vara en flasskborste,de var dubbelt så grova förr som ni kanske minns,sen var röret mycket tunnare så man kunde få den att vara följsam.jaja allt blir bara sämre och sämre.Nåja det är väl bara att hänga med så gott det går.Idag hade vi bullen varmkorv med kokt påotatis inget märkvärdigt alls,kunde ju inte ha potatismos idag vi hade ju Rotmos i går och ska ha bönegröt i morgon det blir för mycket mos,ska strax lägga fisken i blöt om vi ska kunna äta den i morgon.Får väl se om sambon gillar det,man vet ju aldrig.Ha en fin Måndagskväll.Kram till den som vill ha.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Kaksmulan, tänk så här: förr kunde vi inte ens kommunicera som vi gör nu. Blogg, mejl m.m ... det är väl bra?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tigris!
    Det där förstod jag inte,vägar har väl inte
    mail och göra inte flaskborsten heller.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Dom har gjort precis samma sak på vår lilla väg. Jag undrar vad det ska vara bra för? Gruset är inte ens hårt packat, så går man i det rasar det ner. Vad händer då om man kör i det. Åker man i diket då? Dumt.

    Allt gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Ja jag tror de har gjort det i mindre orter storstäderna skulle de inte
    kunna göra det i,som du säger så är gruset löst och man har sett när vi
    kört att det är många som slira ut där,och samt att körbanan blir smalare,tänk när man har en stor traktor med de där bigbotahjulen inte ens en tanke att köra om man kan ju slira i diket för grusets skull.
    Jag önskar dig en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Godmiddag!
    Bönegröt???? Det låter bubbligt för magen.... Vad är det???
    Det har jag inte hört tidigare. Ska du ha det till fisk? Vad för fisk?
    Jag ska snart bege mig till stallet. Senare sk jag in till Rosvalla för vi ska gymma inna bågskyttet var det tänkt. Men vi ska även ha ett möte med den andra klubben om hur vi vill ha det där också, tror jag.
    Det är rätt kyligt ute men den gula är framme.
    Håller med dig om vägrenarna. Jag gillar inte heller att de gör som de gör. Kanter förstör även däcken om man åker över dom lite oförsiktigt, vilket är lätt gjort.
    Det var en grov flaskborste du fått tag på.. Min är tunnare med tvinnad ståltråd i själva pinnen. Diskborststråna är yvigare liksom och gröna. Men handtaget liknar ditt fast är rött..
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  6. Kaksmulan,
    ville muntra upp dig lite med något positivt!
    Sköt om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Godkväller Recurven!
    Idag har jag inte varit synligt precis.Ja,vi hade bönegröt och spicken sill till middag idag,sambon gillade bönegröten,men inte sillen det var väl för den var rå,så han tog annan sill i stället.
    Jag har för mig det är en skånsk rätt mina morföräldrar kom från Skåne,och jag har alltid gillat det.

    Jag har mest suttit framme vid TV:n idag för sambon har hållit på och
    rensa min dator.Trots att solen lyst även här.
    Målarna var här faktiskt hela dagen inte illa får man väl säga.

    Ja vägrenarana kan reta en till gallfeber,så det låter när det ligger grus och stenar på vägen så slår det mot underredet och lan även bli stenskott på lacken inte sant?
    Nu ska jag strax krypa i säng
    Godnatt kram

    SvaraRadera
  8. Hej Tigris!
    Jag har inte varit så positiv nu några dagar för
    jag hade fått virus i datorn så sambon fick blåsa den
    så nu är det bara att börja om.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  9. Godmiddag!
    Idag sitter jag och limmar lite fjädrar på pilar till en kompis, de ska vara färdiga till torsdagsträningen. Det blev lite si och så igår med allt, men det blev bra till slut. Först gymma och sedan möte. Hann med lite av nybörjarna också.
    ska till Gustavsberg i kväll igen på kurs del nr.2. Bedömning av pilar och annat praktiskt ska det bli. Men först ska jag ta hand om Bounty.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja göra fjädrar det är väl ett måste för det går väl
    åt massor med pilar när ni både tränar och tävlar.
    Så du var på gymmet i går,kändes väl skönt.
    Ja du hann med mer än vad jag gjorde i går.
    Ha en bra kväll i Gustavsberg,nervigt eller hur?
    Klappa Bounty från mig.
    Ha en bra Onsdag.
    Kramar

    SvaraRadera