torsdag 9 september 2010

Ja så är vi hemma igen.

Först var vi och handlade så jag passade på att köpa fisk idag så jag får se vilket jag tar i morgon sillen eller spättan ja det återstår att se.Sen när vi kom innanför dörren så ringde telefonen då var det målaren som ville titta in en stund på vad han ska syssla med,han tyckte det lukta hemst här,vi har väl fått in det i näsan så vi ionte känner så mycket av det längre så på måndag ska de visst sätta igång och täckmåla innan snickaren kab sätta i gång annars blir vi aldrig av med röklukten sa han.
Ja då har jag varit ute på en promenad idag också,inte så lång idag heller för jag hade sällskap även idag,idag blev promenaden 3247 steg och det blev 1,94 km alltså knappt 2 km,men det får väl duga huvudsaken vi börjar komma igång.Nu ska jag strax sätta mig vid TV:n och titta för hon är snart 21,00.Det är CSI Miami 10 minuter kvar.Ja det var inte lång stund jag var här så nu säger jag godnatt sov så gott,från "Kaksmulan".//Agath

6 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Tänka sig, att det luktar så hemskt, och ni vant er!
    Hoppas verkligen att lukten försvinner, när allt är klart.
    Skönt att du haft lust att gå ut en sväng igen .-)

    Sv. Helt otroligt vilka olika ansiktsutryck dom kan ha. Ronja tyckte nog att det tog lite tid. Hon har ju så mycket spring i benen. ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Goddagens!
    Nu ska du få en lika logisk förlaring till det "lämnade" gräset som jag fick med backen på Ölandsbron.
    Att hästar lämnar för oss friskt och frodigt gräs på stora områden i hagen beror helt enkelt på att det är deras toalett..
    Svårare var det inte...
    Det blev mycket bågskytte igår, lerduvorna fick vi skjuta på...Det skulle vara något KM där och då kan ju inte vi vara och störa...
    Nu på eftermiddagen ska jag in och göra min första workout. Alla maskiner ska provas då och arbetas med. Så efter mitt pass kanske jag kan förklara det där med 30 sek/maskin. Jag har kanske missuppfattat något också för det blev rätt mycket info sist.
    Ska även göra klart ett inlägg med söndagens 3D SM bilder idag, så håll utkik..
    Ha det bra på fredagsmysen!

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja jag har visserligen sagt det luktar,men mest trott
    det var något psykologiskt,men sen nu målaren sa det
    och att Liberum-weto sa att vi skulle vara mycket ute
    i luften så har jag förstått att det inte var inbillning.
    Ja nu när målaren ska täcklmåla som tydligen måste göra
    4i rätt ordning,för snickaren får inte sätta dit fönster
    innan täckmålningen är gjord annars kommer här alltid att
    lukta rök sa han.
    Ja det var skönt att komma ut igen och att jag fått sällskap
    3 gånger inte illa.

    Fast dina hundar är så lika så ändå är de olika till sättet,men
    nu är ju Qulia mera mogen än Ronja så hon behöver kanske ett par
    år till på nacken.Qila verkar mera stolt av sig Ronja mera busig.
    Men de är för goa ändå bägge 2.Spring i benen hörde jag första gången
    när min son pratade om sina döttrar.Men det är ett bra uttryck.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Men de verkar ju baja på alla olika ställen och,en gång såg
    jag en häst åt precis vid sidan om där det var en skithög.Så
    det förstod jag inte eller är det olika på tiden som gått.Men
    en sak har jag sett efter de har skitit så har det växt upp
    klöver där,var det inte det hästen inte skulle äta?

    Är det inte svårt att pricka lerduvorna?Så du ska iväg i eftermiddag
    och träna,det ska bli intressant och se vad du ska göra och vad du
    tycker om det,en jag gillade var den de kallade roddbåten,att hänga i fötterna och göra ska man kalla det sittupps fast bakvänt med ryggen som man böjer i stället så man stärker den.Men det ska bli intressant och höra vad du ska göra.Lycka till.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Vad roligt att ni tar promenaderna tillsammans, det brukar vi göra nästan varje gång. Det är såå trevligt och man hinner prata "ur sig".

    Önskar en mysig helg. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hej Carina!
    Ja det är trevligt att ha nogon att gå med.
    Idag blev det förvisso ingen promenad,här det
    har regnat så idag blev det ett uppehåll.
    Får ju ta det nätt i början också.
    Kramar

    SvaraRadera