fredag 10 september 2010

Äntligen så ska de börjar med spärrmålningen.




I morgon kommer de och spärrmåla övervåningen för det måstes göras innan snickaren kan sätta in fönstret och målningen kan ske.Då
 kommer detta att vara ett minne blott,och jag hoppas att vi så småningom kan förtränga detta.Nåväl det återstår att se hur mycket nytta man har av försäkringar,detta är ju något man aldrig varit med om men man har betalat massor av kosing till hemförsäkringen.Idag hade vi sill tillmiddag och potatismos,det kändes inte helt fel.Det är ju ett tag sen vi hade det till middag.Nej nu är det dags att knyta sig inga program att spela in i natt så man kan försöka koppla av.Godnatt sov så gott önskar "Kaksmulan".//Agath

18 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Nu har jag gymmat! Det var roligare än jag trodde det skulle vara. Har just skrivit en lång berättelse här och när jag skulle skicka den så blev det ERROR. Jag förklarar mera på min blogg i morgon i stället. Men jag kommer nog att dyka upp lite senare eftersom vi ska ha Kommunmästerskapet i morgon, det börjar kl.10.
    Men jag kan ju säga att det inte fanns någon roddbåt maskin. Det kanske vore smart att ta med kameran till gymmet då förstår man tydligare vad vi gör. Jag ska dit på måndag igen.
    Ha en bra kväll!!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Så du är hemma nu trött kan jag tänka mig att du är.
    Vad retligt när man skriver ett långt stycke och det blir
    error eller inte postat för något annat kom i vägen.
    Så du ska på möte på förmiddagen i morgon,ja här ska ju
    också röra på sig i tid i morgon.Fattar egentligen inte
    varför de inte kom idag i stället.Eller kanske det ska gå
    vissa timmar innan det andra ska göras,vem vet.
    Så det fanns inget redskap där man satt på golvet och ror
    jag tyckte den kändes skön på den tiden,men mycket har förändrats
    sen jag gick på gym.Ja ta du med dig kameran så kan man få se de
    redskapen du tränar på.
    Vet du när jag gick och tränade så var det en karl som följde vart
    jag än gick för red skap sen stod han och bröstade ut sig vid spegeln skulle kolla musklerna klart,men i vilket fall så följde han mig tog sin bänk och följde efter finns det sådana knäppa karlar där du går.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Agath
    Det blir säkert fint och bra när det blir klart samtidigt blir det ju en liten renovering....Snart är allt ett minne blott....
    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  4. Agath;

    Men hua vad hemskt med doften...minns en affär i Kalmar som brann och vi skulle kika om det gick att köpa några klädesplagg..men det luktade galet med rök.. Men nu är det som sagt snart ett minne som vi kan sudda över sakta men säkert:)

    Hej förlåt för sent svar:/
    Njäe det tror jag inte dom glömde för så skulle ju alla dom andra oxå fått höga besökssiffror jag låg högt på listan och mycket besök..Kanske fått en ny besökare..har ju lite sidor att titta igenom:)
    Okey Agath vet du, jag tror du ska testa och göra egna Isterband?? Undrar hur man gör det..he he tänkte bara för du är ju så duktig på att göra korv??
    Tänk vad tiden går, snart sitter vi här och julpyntar igen..du gör korv och jag Gluwein:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så skönt det ska bli för er när allt har blivit målat och fixat och det är fint igen !
    Trevligt att din sambo fortsätter att promenera med dig ;o).
    Önskar dig en bra helg, kram, Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Kojiki!
    Ja det blir det nog,men det har varit rörigt en tid nu.
    Vi får väl hoppas de kommer på Måndag för jisses vad
    spärrmålningen luktar skarpt,men det luktar inte rök
    i alla fall,sambon sa han sprutade däruppe självhar
    jag inte varit där.
    Det tar nog tid innan man glömmer det här tror jag.
    det blir nog fint sen när allt är i ordning en liten
    renovering som du sa.
    xxx

    SvaraRadera
  7. Hej Mia!
    Ja det har varit hemska 4 veckor,intre trodde jag att det skulle
    ta så lång tid,men idag kan du tro det luktar skarpt så man får
    hålla andan när man gå på toa.Ja jag hoppas att man kan ha en
    fin jul häromdagen tänke jag att om det inte bli klart till jul
    vad ska då granen stå?

    Att jag tänkte på det var för att de gjorde det på den tiden jag
    var där,men jag gick in och tittade på besökssiffrorna,där kunde
    man se skillnaden.
    Att göra Isterband då behöver jag ett litet rökeri för de ska vara
    rökta annars vore det nog inte så svårt.
    Att göra julkorv det är en självklarhet här,men vet du vad som retar
    mig mest det är att de finmal färsen,jag vill ha den som vanligt.Även
    köttfärssås är svårhanterligt när den är för finmald.
    Nu får du förklara vad Gluwein är för något.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja det ska bli skönt när det bli oprdning på torpet,
    hur många gånger har sambon inte sagt jag går upp till
    datorn,men den står i ett par lådor här.Han har ju inte
    kollat om de är okey,så jag tror jag ska säga till honom
    att jag kan göra något annat under tiden.Vi har ju fått
    dela dator nu 3 veckor.Första veckan hade vi inget internet.

    Ja vi får väl se hur det går med det hela,igår blev det ingen
    promenad.Men jag får väl vara glad för det lilla.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Nu har jag varit på tävlingen, den var trist för alla djur var små och det var långa avstånd så jag tappade sugen ganska tidigt. Det är inget roligt att gå en bana och bara missa tavlorna hela tiden. Jag trodde man skulle ha kul på Klubb och Kommunmästerskapstävlingar. Mellankillen kände likadant så det var inte bara jag. Kom till slut 3:a och mellankillen 2:a. Det var den nya killen som jag tränat långbåge med nu i sommar som fick vinna. Men han gjorde det bra ändå. Lillkillen blev 4:a.
    På Gymmet jag går på får inga karlar vara med. Det är enbart för tjejer.. Det är en av orsakerna som gjorde att jag vågade börja. so mmin kompis säger, tjejerna blir bara bortskuffade på vanliga gymm. Hon håller till även på ett annat gymm så hon vet..
    Imorgon blir jag hämtad vid 8-tiden och då kommer även Ebbe hund hit. Sedan fortsätter vi andra till Katrineholm för ytterligare en tävling. Denna är det långa mål men då är det även större djurfigurer.. Kommer väl var helt slut sedan imorgon när jag kommer hem. Det ska visst regna också så jag måste ha med ombyten, för det går inget bra att skjuta i regnkläder.
    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  10. Hej Agath!
    Jag tror att Siri är tre eller fyller tre i december, så är det nog.
    Jo, det kan nog vara så att tallrikar inte håller hur länge som helst, man jag tycker att det inte var så många år sedan vi köpte dom. Ska man köpa dyra tro?
    Ja, ta det lite lugnt med honom så att han inte tröttnar för att han får träningsvärk..
    Tänk vad fint det kommer att bli när allt blir färdigt målat/tapetserat.. Du får se det positiva i det hela.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Hej Tigris!
    Det luktar inte så mycket nu,kanske beror det på
    att de bara tog datorrummet som vi ska ha ett nytt
    fönster,det verkar inte som han tagit mer,det kommer
    nog inte förrän snickarn gjort sitt där.
    Men det sniglar sig fram.

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Synd att du och de andra skulle uppleva tävlingen så,
    men ni kommer igen,trots det gick det skapligt tycker jag.

    Jasså det var bara kvinnor där,där jag var där fanns ingen
    delning.Men visst beter sig karlar konstig står och bröstar
    sig och se om de fått några muskler.
    Så ni ska vara hundvakt igen åt lille Ebbe det gillar väl din
    hund trots att Ebbe är lite stökig för han är liten och inte
    har så många år på nacken.Aha det blir din sambo som får vara
    hundvakt.Du drar till Kantrineholm du.
    Hoppas det går bättre i morgon då.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Carina!
    Tänk vad tiden springer iväg,jag tycker det inte
    är länge sen hon var liten.Vilken månad är Siris
    mamma i?
    Jag tror inte man ska köpa gör dyra tallrikar heller,
    jag har sådana jag köpte på IKEA en gång där de sålde
    styckevis.Jag vet inte hur lång livslängden är på
    porslin.
    Idag blev det ingen promenad jag har själv varit
    ganska trött idag.
    Ja det blir nog fint när det blir klart,men det har tagit
    sådan lång tid och låst oss till huset mycket.Men jag ska
    försöka se det positiva i det hela.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. "Inget ont som inte för med sig något gott"
    Det blir säkeert roligt att få det nytt och fräscht.
    Fast det är lite bökigt medan det pågår :)

    *kram och sov gott*

    SvaraRadera
  15. Hej Ginger!
    Nej precis,ja när det är färdigt blir det
    nog bra,jag satt förrut i dag och tänkte
    på att om detta hände närmare jul,vad skulle
    man då ha granen någonstans?
    Ja bökigt är det och jag är så trött på att
    se alla lådorna.
    Kramar till dig från mig som snart ska gå till
    sängs.

    SvaraRadera
  16. Fy vad jobbigt att det aldrig blir klart. Vi har tidigare haft vattenskador i huset och det tar en evighet innan allt åtgärdats, tycker man.

    SvaraRadera
  17. Hej Anne-Sofie!
    HJa det var ju 4 veckor i Torsdags,och spärrmålningen
    han gjorde var bara det rummet de ska sätta in fönster
    i,visst är det jobbigt till max,man måste hela tiden
    vara på dem,jag sa till sambon förrut idag att undra
    hur lång tid de ska ha på sig innan de spärrmålar resten
    Då sa han att han fick väl sitta och övervaka dem i morgon
    så de inte drar benen efter sig.
    Kramar.

    SvaraRadera