söndag 18 juli 2010

Vet inte om det var min felsägning igår...

...hur långt jag hade gått eller den har fått öron,för jag hotade med att slänga vågen om jag inte såg någon förändring,för idag när jag ställde mig på vågen så visade den ett kilo mindre än igår,kan det har varit min raska promenad eller?Jag har aldrig gillat den här vågen,men den har ju bra siffror när det stämmer även för den som ser illa kan läsa hur många kilo det är,eller jag behövde så lång tid på mig för att gå ner de här kilona för nu är de inte 4 längre utan 5 kilo sen jag började gå intensivt,och jag tror att när jag släppte stavarna har tagit bättre än när jag gått med stavar,men jag kanske inte ska ropa hej än.Idag har vi ömsom sol ömsom moln här och det fläktar i grenarna  och vi har + 20 grader i skuggan så detb tackar vi för.Jag önskar er en trevlig Söndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

20 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Bra att du gått ner i vikt, men jag funderade på en sak. När jag gick hos en dietist får att försöka få bort lite så rekomenderade hon mig att gå med stavar för att man gör av med 30% mera kalorier än utan.. Jag provade aldrig, jag började cykla då.. Men vissa tycker jag bara bär omkring på sina stavar och vissa verkar som de ska springa ifrån dom. Andra gör stavfel!! Hihihi, nu var jag rolig igen...
    Vi var ute i boden och hittade ett lås till skrubben. Nu fukar det igen. Har skickat igång en maskin tvätt och limmat fast pilspetsarna på pilarna. Jag märker att det är lite mindre varmt idag för jag fungerar lite mera. Har suttit och gjort ingenting ett tag nu, så nu ska jag förberdea till maten senare. Tänkte ungssteka kyckling och ha ris till med currysås.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Meeen, så bra att vågen hörde att du höll på att ge opp, hihi.
    Sv.Hittar du inga smultron utefter vägarna när du går? Jag har inte trätt dom på strå på väldigt länge heller. Men nu var det så många, så jag kunde inte låta bli.....Gott var det. (Jag åt alla helt själv) ;-)))

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Grattis till din framsteg! Själv så väger jag mig aldrig, jag håller koll på att jag kan knäppa byxorna. :))

    Igår hade vi åska och idag är det så frisk och skön luft ute.

    Bredvid mig har jag en snarkande katt, just nu.

    Ha en härlig söndag!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Godkväll!
    Du är bussig du och vill väl. Men det går inte att ringa till mamma för hon hör inte. Så bor hon på ett vårdhem och det är telefonväxel dit och man får bara prata med sköterskorna i så fall. Så jag struntar i det också faktiskt. Det kanske låter grymt, men det är dagens sanning. Bäst att åka dit någon dag bara..
    Nu ska vi snart till att äta pippi, den är i ugnen just nu.
    Tjingeling!

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!

    Jag beundrar dig att du orkar promenera i den här värmen!!!

    Själv tog jag ut en baden-baden stol på balkongen, som jag trodde jag skulle få sitta i. Men den lade Iris, vår svarta huskatt, beslag på och hon har legat i den under hela dagen.
    Jag lade en sommarfilt över henne, så hon har legat och kurat under den i mörkret och värmen, vägrar släppa stolen till mig. Ja, vad gör man inte för sina små vänner.

    Léon, vår svarta hankatt har legat på vår säng och sovit hela dagen i stort sett. Katter sover ju 16 timmar/dygn har jag läst någonstans och det märks framför allt i värmen som vi nu har.

    Själv gick jag ut och tog en promenad i Botaniska trädgården, för att samla tankarna och inspiration till lektion, 2, som jag arbetar på just nu.

    Det hade varit kul att höra din SPA-berättelse så småningom!

    Anders och jag åker antagligen iväg några dagar till Varbergs kurort på SPA under vår semester.

    Lundsbrunn kurorts behandlingar som vi fick var mycket bra!!!
    Men, men... Restaurangens service och mat var under all kritik!!
    Så skall du åka iväg på SPA så välj ett annat ställe än Lundbrunn. Varberg har jag hört mycket bra om.
    Jag skall också testa Panorama Hotell som ligger i närheten av där vi bor samt Anemonens SPA inne i centrum.

    SPA är underbart och avkopplande, speciellt jetstrålar i vattenbassäng samt att sitta i ångbastu.
    Men massage, yoga och avspänning är inte helt fel heller...

    Krammissar
    Kajsa

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Som du säkert förstått så har vi inte varit hemma idag.
    Vi tog en tur till skräcklestugan igen och hoppades att
    vi skulle få en plats idag.
    Ja särskilt när jag ville gå ner i vikt och inget händer
    då blir man sur så jag blev väldigt förbluffad idag.
    Ja jag undrar förstås det om jag som har problem med min fot
    inte har bättre chans för att förbränna när jag går utan stavar
    men det är vad jag tror sen når jag vattenflaskan utan problem
    också det är ju en plus i kanten.Just nu är jag varm till max,
    får väl se efter middagen hur det blir om jag kan ta min promenad.
    Dert blir sen middag idag som du förstår,egentligen skulle jag ha
    detta köttet som jag ska ha idag vid grillning men eftersom här
    grillas så sällan så får det bli vid spisen i stället.Jag får väl
    passa på att få grillat när jag kommer upp till min son i Dalarna
    för innan dess blir det inte av att jag åker.
    Strekt kyckling i ugn är gott och även grillat på grillen.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. P.S.


    Hej Agath igen!

    Glömde att säga att jag skall förverkliga en gammal dröm i höst.

    Jag skall få hjälp med att bygga en hemsida av en skrivarbekant till mig. I gengäld skall jag korrekturläsa för henne.

    Så, det blir en hemsida istället för ny blogg!!!
    Det skall bli roligt och spännande att få arbeta med den och jag ser verkligen fram emot det.

    Före bloggens tid ville jag gärna ha en hemsida men jag är inget tekniskt snille och kommer aldrig att bli det heller eftersom jag inte har det intresset, men nu efter alla år, i höst, kommer jag att förverkliga denna dröm. Härligt!!!

    Har du något förslag på namn på hemsidan????

    Den kommer att fokusera på skrivande och jag kommer t.ex. att lägga in skrivövningar samt skrivtips men även länkar till olika skrivsidor och skrivarcoacher.

    D.S.

    Kajsa

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Nej smutron har jag inte sett här bara blöad opch blommor så barnen
    har nog varit där och ätit tror jag.
    Ja det verkar ju som vå¨gen hörde,tänk när jag hade en blomma en gång vet du vad mose stentavlor är för blomma spräckiga blad så hängde den så när jag vattnade den så sa jag rwes dig mose stentavlor,men han var nog döv för det hände inget.Sen när min bror kom sa jag till honom jag ska slänga mose stentavlor för den är så hänge gör inte det jag kan
    ta den,sagt och gjort han klippte av alla bladen och det kom nya blad så fina så,jaja så skulle jag ju gjort.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Maskroskvinnan!
    Jag kan också knäppa byxorna,men jag ser på låren ansiktet
    och på mina jumprar sitter lite lösare än innan,därför kunde
    jag inte förstå att vågen stod stilla.
    Önskar vi hade detsamma här,men det bara mullrade i kanten
    en morgon,det var den dagen som det regnade.
    Ja vilket är värst en snarkande katt eller en snarkande gubbe?
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Recurven!
    Oh då förstår jag,det är inte lätt när din mor inte kan höra.
    Det måste vara kämpigt.Ja då är det bättre du kommer en annan
    dag,är din mor senil också,då har hon ingen behållning om du
    har varit där eller ej.
    Ja maten var väl god kan jag tänka mig,vi har också ätit här.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej igen Agath
    Vi har smultronen på tomten, så vi får ha dom ifred.
    Ja, du ser....man ska aldrig ge opp. Inte ens med Mose stentavlor, hehe. Vet vad det är, men har aldrig haft någon....tror jag ;-)

    Allt gott till dig
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Kajsa!
    Idag var det inte riktigt så varmt som de andra dagarna,så jag tog ingen keps på mig,vilket jag ångrade för solenskymde sikten sas.
    Jag tror vi bara hade 15 grader när jag tog min runda,men nu är
    jag hemma igen,jag var tvungen att avbryta för annars hadde inte
    blivit någon promenad.Tack för din peppnin g man behöver det när
    man blir som en urlakad sill..
    Så kisse tog din stol ja hon visste vad hon gjorde,annars är väl
    inte katter så hemskt glada vid denna värmen,du får köpa dig en
    stol till.
    Det låter trevlig att gå i Botaniska trädgården,något sådant har jag inte gjort sen jag var på Madeira och det är några år sedan.

    Ska försöka förklara det för dig en annan gång.

    Vad ligger Lunnbrunn någonstans?Bara så jag inte dyker på det
    nån gång vill säga.För nog vill man ha god mat när man är där
    inte sant?
    Kramisar

    SvaraRadera
  13. Kajsa!
    Så det blir en hemsida istället,jag är inte heller så hemma på
    det jag heller ska jag säga.Varför inte behålla ditt namn eller
    något som är anknytning till det du sysslar med,att vilkja vara
    en författare ut i fingerspetsarna.
    Kanske en "författarens fönster mot yttervärlden"?Låter det för uppstyltat?Eller det är inget namn på en hemsida,jag vet så lite
    om det.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Susanne!
    Aha månadsmultron det hade jag i vårt första hus när min son
    var 6-7 år,sen har jag meste bott i lägenhet till jag bodde
    i marklägenhet men då var bägge pojkarna så stora så de brydde
    sig inte om smultron,när jag plockade så var det utmed vägarna
    på den tiden var det inte så livlig trafik som idag.Nej jag tror
    inte jag haft någon sen dess,detta var på 70-talet.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Näe, i dag vill man nog helst inte äta några bär som växer utmed vägkanten. Alldeles för mycket utsläpp av olika slag :-(

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Susanne!
    Nej inte äta de som växer där inte bara för trafiken det finns
    så mycket annat som också kan göra en sjuk.Alla döda djurs som
    fått sätta livet till det är så tråkigt att se.
    Kramarom

    SvaraRadera
  17. Jomen vad trevligt att det rör på sig åt det hållet du önskar. Lite ovanligt är du allt, eftersom det ger bättre resultat utan stavarna. Fast du kanske anstränger dig mer utan dom.

    Men jag har aldrig stavat mig fram i därute, bara med pennan och tangentbordet.

    Må gott!

    SvaraRadera
  18. Hej BadGEAR!
    Ja fast det går sagta så märks det allt.
    Jo jag vet jag är lite ovanlig,kanske
    kan bero på att jag får anstränga mig mera
    utan stavar än med stavar,men 4 km är vad
    jag orkar i dagläget,det andra kommer väl
    sen skulle jag tro.
    Nej jag vet att du inte stavar och jag har
    alltid beundrat din ihållighet.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  19. Du kan periodvis prova att köra två kortare men hårdare pass per dag för att se vad det ger. Personligen tycker jag fler, men kortare och intensivare, pass per dag ger bättre effekt både på vikt och styrka.

    Växla, kör tex 2-3 veckor som du kör nu, sen kör du ett par veckor med fler, kortare och intensivare pass och så går du tillbaka till de lite längre passen nån vecka.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. BadGEAR!
    Tack för dina goda råd,ska ta till mig dem.
    Först ska jag bara bli av med slaget i benen
    först innan jag ändrar,men jag går snabbare
    nu än innan trots min stelhet i foten.
    Ha det gott du också

    SvaraRadera