måndag 19 juli 2010

Som ni säkert förstått var vi inte hemma idag.

Ja vi Var vid Skräcklestugan idag deras räkmackor går inte av för hackor.så himla goda som de är och det är så fridfullt där.Som ni ser så sitter jag med bestiken i högsta hugg,kunde knappt vänta tills sambon tagit foto på den.
En vy ut mot vattnet vi satt så vi kunde se detta,visserligen blåste det lite,men det var skönt ändå.
Vi tog lite bilder så ni ser det finns en liten oas där nere i Vänersborg.
Nästan samma kort,men låt gå för det.Så har jag då kommit fram till dagen promenad den blev 6973 steg idag och det blöev 4,18 km jag får ta det lilla lugna måste känna mig för,och naturligtvis gick jag utan gåstavar idag också,nu har jag gått rätt många dagar,lite slak var jag när jag kom hem,men vet ni jag skulle tagit kameran med mig,för jag förbi en hage och det var fullt med kor där,och de kom fram till stängslet alla utom en jag tror jag räknade dem til 12 men är inte riktigt säker,men de verkade gilla att jag pratade med dem,Detsamma var det med den hästen jag pratade med i går,när han såg mig blev han så ivrig att gå fram till staketet.Bara synd att jag inte vågar mig fram men så stadig är jag intre i fötterna så jag kan gå på ojämn mark så jag kunde inte gå fran och klappa honom inte kossorna heller för den delen.Men jag kände de ville det gärna.Nu ska jag trava till sängen så jag önskar er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Vad härligt att du fick en räksmörgås i dag, äntligen ;-)
    Sv. Har inga större förhoppningar inför utställningen, men tack ändå. Det är dagsformen som bedöms, och har man då inte mycket till päls kvar, då får man se allt som bra träning i ställe. (Samt titta på andra fina vovvar, hehe).

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Vackra bilder från "oasen" i Vänersborg!

    Vilken smarrig räkmacka!!! MUMS!

    Till Skräcklan vill jag oxå åka vid ett lämpligt tillfälle nu under sommaren eller till hösten. Det verkar vara så rofyllt och Vänersborg är en fin stad.

    Jag är tyvärr inte uppkopplad längre mot alias på passagen. Jag fick tekniska problem med sidan,datingförslag samt tidsbrist så jag lade ner den.

    Du kan istället maila privat till min mailadress som finns på min blogg.

    Ha en skön måndag!

    Krammissar
    Kajsa

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja jag fick den till sist,i går fanns det ett par platser kvar när vi
    kom så vi inte behövde köra vind för våg.

    Men det kan väl bli trevligt ändå att vara med på hundutställningen,
    ska hålla tummarna att hon har så mycket päls som erfodras,för visst
    blir du väl lite ledsen för att Ronja inte kan ställa upp.
    Kramae.

    SvaraRadera
  4. Hej Kajsa!
    Ja det är vackert där nere i Vänersborg
    Ja fast den var högre innan man tog bort plasten*suck*
    Ja det är vackert därnere,du ska se att en dag har ni
    vägarna förbi,tänk på att köra ner på Vallgatan från torget
    räknat sen är du nästan nere du ser det vi svängen när du
    kommer dit.
    OK så kan det bli,jag är inte så mycket där heller det blir
    ju inte så när man har ny adress.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath
    Det tråkiga är att hon fäller just nu, när det är hundutställningar. Hon kunde ju valt någon annan period ;-) En Berner sennen fäller en till två gånger om året, och då fäller dom riktigt ordentligt. Tappar all underull. Ronja är ju inte så gammal, så det blir många flera tillfällen till tävling. Nu till helgen är hon anmäld, så vi tar det som en utflykt, så får det gå som det går. (För oss är hon fina Ronja ändå, *ler*)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Susanne!
    Ja det förstår jag mycket väl att du tycker,men som du säger så får
    ni ju en utflykt och titta på de andra hundarna.
    Men samtidigt kan jag hålla med dig om att Ronja kunde passa på vid ett annat tillfälle att fälla sin päls.Är det olika på hundar fast de är samma ras till att fälla sin päls?Jag tycker hon är så fin trots att
    hon ser lite tunnare ut,men hon har charm ändå flickan.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!

    Så fint att du fick din räkmacka! Den ser verkligen smaskig ut!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Maskroskvinnan!
    Ja till slut fick jag min räkmacka den var så god.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Förstår dig precis kära vän.... Såå god räkmacka kan man inte låta bli .. Kram kära vän

    SvaraRadera
  10. Hej Mia!
    Ja den mackan satt fint när vi var där,jag vet inte om jag var extra
    hungrig eller det var för vi kunde sitta ute,annars tog de flesta
    våfflor såg jag.Men jag ville ha räkmackan.
    Kramar

    SvaraRadera