måndag 19 juli 2010

Ja då var det Måndag igen.

Ja så har min ros spruckit ut,bladen är inte mycket att hurra för som vanligt har det gått lus i rosbladen,det gillar jag inte förståss,men rosen är ju vacker inte sant?
Inter vet jag om ni ser rosenstaven som är på gång det äör alldeles föer mycket våtlarv och sirskål för att kunna se,men jag hoppas ändå.det blir 3 stänglar så vi får se om jag får njuta av dem.Idag kommer det ett foint fint regn här och ingen sol,men vi har kanske fått vår beskärda del av sol eller er det en vilardag idag.Vi har 19-20 grader här idag så det är acceptabelt.Jag får se okm jag får någon promenad idag.Har suttit i telefon ända fram för en stund sedan med avbrott för frukost och lite annat.Jag önskar er en trevlig Måndag. Kram till den som vill ha.//Agath.

9 kommentarer:

  1. Jättesöt ros. En dusch tvålvatten runt om och under bladen
    kanske inte skulle skada?

    Oj så sugen jag blev på en räkmacka :)
    Och att sitta i den miljön du visar i bloggen nedan
    vore verkligen inte dumt.

    *kramis*

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Det var en riktigt vacker ros, så röd och grann!

    Hos mig är det mulet idag och lite svalare, fast ändå sommarvärme. Vi har inte fått något regn, men det kanske kommer, vem vet. Dagen är inte slut än.

    Jag har varit på Ikea en sväng idag med båda mina döttrar. Du kan tro att jag känner mig lycklig när jag har med mig båda två nu ibland, sedan äldsta dottern kommit hem från England till Sverige igen, åtminstone för ett tag. Jättelycklig känner jag mig.

    Ha en härlig kväll, Agath!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Godkväller!
    Här har det inte kommit ett endaste dugg idag. Den gula sprider sina strålar och det är så där varmt igen.
    Jag har haft hovslagarn här idag så det är därför jag inte har varit vid datorn förräns nu. Jag blev kvar i stallet och fikade med mina stallkompisar, de brukar inte vara kvar när jag kvällsfodrar. Så var en annan kompis där och de hade spekulanter på en av deras ponnysar. De hoppade på ridbanan. Tjejen som ev. ska bli ägare var jätteduktig att rida den svåra hästen. Med svår menar jag att hästen vill ganska mycket och kräver en duktig ryttare. Det var föresten hennes gubbe som jag beställt veden av och jag frågade om han glömt oss. Men nu har deras "dräng" börjat jobba igen så ved var visst på G. Du undrar kanske varför de ska sälja sin ponny. Jo, tjejen är så pass gamal nu och får inte tävla med sin ponny längre. Hon ska fortsätta på en stor häst, men jag tyckte hon sade att hon vill sluta rida. Hon är 18 nu och killar har kommit in i bilden. Så är det!!
    Ja, så har vi stalltjänst i kväll så jag ska ner till stallet igen..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Äsch! Det blev lite fel!
    Det var av kompisens gubbe jag beställt veden och det är deras dotter som blivit för gammal för att rida ponny. Tjejen som var och red hästen var ca 14 år och har nog ingen gubbe ännu..
    Lite virrimössan tror jag. Fniss!

    SvaraRadera
  5. Hej Ginger!
    Ja jag tycker med den är fin men varje år
    trots jag sprutat den med såpvatten så blir
    bladen så där som de är nu,men kanske ska byta
    till tvål i stället,de har kanske blivit restriktiva
    av såpvattnet.
    Ja den räkmackan satt inte fel alls,eller var jag extra
    hungrig igår.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det är min färg den där rosen fick den av en vän här innan
    hon flyttade tillbaka till Norge.
    Ja här har det varit mulet och kommit lite stänk under dagen.
    Kanske skulle passa på att gå medans det är lugnt egentligen.
    Jag hinner ju till klockan 21,00.
    Det är roligt att gå och strosa på IKEA,det gjorde jag ofta
    när jag bodde i Älmhult.
    Så du har fått din flicka från RÉnglan hem ja då förstår jag
    att du är lycklig.Räkna de lyckliga stunderna blott....
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Nätan 2 timmar efter,jag tog min promenad för snart börjar
    CSI NY så jag avbrött förut när jag satt här.

    Det har barit kommit lite dugg så inget stort regn,och åskan verkar
    vi få vänta på,men den kommer och det med besked tror jag.

    Jasså det har varit upptagen med hovis idag,jag som trodde det var
    åskan som gick hos er.

    Så ni har lika varmt idag,stackare,här har det åtminstone blivit
    lite svalare ute skönt kan du tro.
    Ja fika sitter väl inte fel det heller,och prata bort en stund är
    ju alltid trevligt.
    Ja det kan bli fel ibland särskilt nu i värmen.Vad skönt att ved är
    på G.
    Ja det blir ju så att andra intressen följer med åren,bra att den här
    lilla flickan ville köpa den.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej! Det var nog såpvatten jag menade.
    Det är ju möjligt att lössen dessutom kommer från
    någon "välsmakande" vegitation i närheten
    och som kräver något starkare för att bli av med.
    Jobbigt med ohyra! Läcker röd färg på rosen. Den lyser.

    *kramis*

    SvaraRadera
  9. Hej Ginger!
    Jag kommer ihåg mkin mor hade en spann och en spruta med ett starkt
    medel för löss,jag vet att jag fick gå därifrån när hon sprutade,det behöver man inte med såpvatten,i alla fall ska lössen åka kana på bladen
    Ja det är en underbart röd färg på rosen min älsklingsfärg av rött.
    Och du kan tro den lyser starkare en bit ifrån än så närma som jag tog den ska se om jag kan ta ett foto ochn se om det fånga denna röda färg.
    Ja allt annat som man inte gillar där är det minsann inga löss*suck*
    Kramar.

    SvaraRadera