måndag 19 juli 2010

Tjenarnixen

Ja så har jag gått min promenad igen mina 4 km utan stavar naturligtvis,tja stegen kan ni ju nu vid det här laget,idag var det inte så varmt jag gick men när man rör sig så blir man svett ändå och mastigt trött.Just nu har vi + 18 grader och inte haft sol på hela dagen och det lilla regn som kom det var duggregn och inte mycket att hurra för.Så idag köpte jag soppa för det gick att äta det idag.Jag har nyss ätit de bigaråer jag köpte i går,men jag vet inte tyckte de inte var lika goda,fråga mig inte varför,skulle nog tagit jordgubbarna i stället.Nu säger jag godnatt till er hoppas det blir en god natts sömn från "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Här har vi haft ännu en dag med sol, men tack o lov, så är det inte lika varmt längre. Skönt tycker jag. (Säkert Quila o Ronja också)
    Vi har ett jättefint körsbärsträd, som blir massor av frukt på. Tyvärr så brukar det vara en del mask, eller vad det nu är, i dom. Bläää!!

    Må så gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Susanne!
    Vilken tur jag har ätit mina då,för jag satt vid TV:n
    när jag åt dem,men jag känner att de v ar i mesta laget.
    Hoppas det inte var några mask i mina,annars är det för
    sent,de är redan i magen.
    Nu kallar sängen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, dom ska vara helt ofarliga. Men det är inte något man önskar få i munnen precis. Dina var ju köpta, så det var säkert helt ok ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Jo men jag tyckte det rörde sig i magen,inbillning förstås.
    Men jag har sprungit i natt,de är väl vattendrivande skulle
    inte ätit dem så sent.De håller dåligt när de ligger en dag
    så börjar de mögla.Men sen andra sidan det är lika mycket i
    hallon också och de äter jag inte från busken bara i burk.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hahaha, klart att det var inbillning, hihi. Nu är det ju rötmånad, så man får väl vara extra försiktig med vad man stoppar i sig.
    Tror inte det är så farligt med lite "skit". Skogshallon äter jag direkt från busken. (Jo, jag tittar väl i dom)

    Allt gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Susanne!
    Ja det var en sak jag funderat på,rötmånaden vet jag infaller
    vid denna tiden,men vi har ju haft varmt nu en månad eller
    det är inte det som kallas rötmånaden,jag vet att man inte ska
    ta köttfärs som är malen precis utan över disk och rostbiff ska
    man akta sig för att äta och samt man ska inte skada sig under
    rötmånaden eller låta något stå framme för länge som är färskvara.
    Jo jag tror också det var inbillning.Asch inte hittar du väl mask
    i skogshallon de som är så små,men väldigt goda åtminstone och göra
    saft på.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det har du ju rätt i. Kan inte så mycket om rötmånaden. men det borde ju vara sak samma när det varit så varmt nu. Ja ja, det är väl bara att vara lite försiktig. Klart det kan finnas små maskar i skogshallon.....Så jag brukar i alla fall titta i dom innan dom åker in i munnen. Saften blir jättegod, men hua vad man får plocka ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej igen Susanne!
    Nu ska jag strax ta min promenad tror jag för jag har nyss ätit.
    Visserligen har jag inte tittat hur varmt det är ännu.
    Ja eftyersom vi haft varmt så länge så slog mig tanken att rötmånaden måste kommit tidigare,för inte kan det väl handla om datum??
    Ja visst gör det så,men de kan ju knappast synas för bäret är så litet
    oja det blir den bästa saften på skoghallon,det fanns en tid då jag
    både plockade och gjorde saft.Där ligger trädgårdshallonen i lä.
    Men visst man fick ligga i om man skulle ha saft.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Näe, det vore ju lite konstigt, om det var knutet till ett visst datum.
    Har aldrig gjort saft på skogshallon, men kan tänka mig att det är riktigt gott, mums! Men, men, skulle jag råka springa på MASSOR med bär, så kanske, kanske att det skulle bli saft, hehe.

    Ha det bra
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej igen Susanne!
    Nu är jag hemma efter min promenad.
    Ja men sen är det ju det man har hör den 21-20
    är det inte så?Rätta mig om jag har fel.
    Jo jag har gjort det och jag kan tala om att det
    går åt lite bär till det förstås.De är otroligt små
    de där hallonen.
    Kramar.

    SvaraRadera