söndag 11 juli 2010

När jag skulle gå så började det regna

Vi har ca 26 grader just nu och ingen sol,men det blev ingen promenad för det började regna,visserligen kan jag nog inte bli blötare än jag är pannan pärlar sig,så det blir en varm natt till.Fläktarna går,men det är ett monotont ljud för den som redan har ont i huvudet så är det olidligt.Det skulle kännas skönt med ett dopp och det är så många år sedan jag badade i sjön.Men jag säger redan nu godnatt sov så gott ni som kan göra det.Från "Kaksmulan"//Agath.

6 kommentarer:

  1. Godkväll!
    Godare potatisgratäng har jag smakat. Den som kompisen hade tex. Denna var det vitlök i och den var faktiskt godare lite kall, men den var inte så krämig som den kompisen hade. Hemmagjord blir också godare.. Men revbenen var super... Med en blandning av kebabsås och marinad. Kebabsåsen var den gjord med tomat. Det passade till revben... Vi har visst alltid valt dagar det blåser som 17 när vi grillar så då blir det att äta inne för att inte blåsa bort. Det blåste så pass idag att det tog eld i träskivorna som är brevid på grillen. Det blev att spruta på lite vatten. Det är inte första gången det heller.. Tokigt att sätta träskivor alldeles brevid grillgallret, det är som förlängningar på sidorna så man kan ställa och lägga saker där under tiden man grillar.
    Det har börjat mulna på lite här i horisonten, åskan står kvar vid 8 tiden i morgon bitti, det var vid 5 tiden tidigare. Hoppas det blir något denna gången...
    HA en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Jag har bara sett i affären att de haft färdig,men eftersom
    jag har ett så bra recept på potatisgratäng själv vill jag
    inte testa heller.Oh man skulle bott närmare dig då hade jag
    nog tagit cykeln och kört över till dig.
    Här står mest grillen och rostar 1 gång har vi grillat i sommar
    ett par gånger i fjol.
    Ja det låter ju tokigt att de har gjort så.
    Vet du när jag skulle gå min promenad så började det regna här.
    Men jag hade nog velat haft åska ocjså för j-kla vilken huvudvärk
    jag har.
    Vi får väl hoppas att vår herre hör oss denna gången för det behövs verkligen inte sant?
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Nu rinner svettdropparna både här och där, kan man säga. Så varmt det har varit idag! Det åskade och regnade lite ikväll hos mig och det kändes skönt att ta en liten promenad efteråt på kvällen.

    Jag har planterat tre pelargoner idag. Det var väl det jag orkade med. Sedan har jag slappat och läst i tidningar. Skönt att man är ledig nu när det är så varmt i alla fall. Och igår var jag på Vätterstranden hela dagen och doppade mig 3-4 gånger, det var riktigt skönt i vattnet där igår.

    Ha det bra!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Jaha du, någon åska har jag inte hört och molnen kramade väl ur sig några droppar för att visa att det finns, men mer blev det inte.. Det är rent av olidligt här idag. Mulet väder, kvavt som 17 och till råga på allt så är det vindstilla.. Det går knappt att andas.. Det klibbar på hela mig och så fort jag bara tänker tanken att göra något svettas jag som en blöt trasa. Trött av värmen blir jag och har ont i huvudet..
    Den här dagen blir inte rolig..
    Men en sak måste jag bara berätta.. Min 71 åriga tränare var till Borlänge nu i helgen på tavel SM.. Han vann!! Han är otrolig alltså...
    Nej nu ska sadeln bli klar så jag slipper från den.
    Ha det bra i värmen...

    SvaraRadera
  5. Hej Maskroskvinnan!
    Ja de rann igår,och det blev ingen promenad igår
    för det regnade,så idag är det något svalare.
    Jag hade gärna sagt jatack till åska hos oss så
    jag hade blivit av med min huvudvärk.

    Jag har inget mer att plantera,för pelargonerna är
    i jord här.De är så fina på altanen.

    Jag såg igår att min rosenstav blir 3 eller 4 stänglar i
    Jag läser bara när jag ska sova,men satt och tittade mycket
    på TV:n igår,huvudet är inte vad det borde vara.

    Du kan vara lycklig du som kan bada ute,jag klarar inte av
    att ha blöt badräkt på mig,sen har vi långt till havet här.
    Men bada så mycket du kan jag är glad för de som kan.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Det är lika illa här,visserligen är det inga +30 grader men det hinns väl bli skulle jag tro.Solen lyser och liten bris i trädgrenarna så man får se hur det blir med promenaden idag i stället.
    Om ni har det så olidiligt idag ska du se att Tor och Oden får sina
    utbrott till sist.Jag hade önskat detsamma här.

    Tänk att vara så gammal och orka hålla på så,är det långt till Borlänge från erat?
    Ja hoppas det går bra med sadeln.
    Kramar

    SvaraRadera