söndag 11 juli 2010

Idag är det bäst att ligga lågt.




Ja idag har vi + 33 grader i skuggan för nu har solen brutuit fram så det stannar nog inte vid det.Så min promenad blir det nog inget av idag.Några fönster eller dörrar har vi heller inte öppna för varför få det varmare inne än det egentligen är.Så jag fasra för tiden då jag ska stå vid spisen och laga mat.Men trots det måste vi ivägg och köpa Vischyvatten det är en strykande åtgång på dem kan ni tro så när jag skulle ta min flaska i går fanns det ingen trots det funnits där tidigare på dan 3 st.F-n vad sur jag blev.Jag önskar en trevlig Söndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

5 kommentarer:

  1. Hej i värmen
    I vintras var det sååå kallt och massor av snö, helt galet.
    Nu slår värmen alla rekord.
    Var ska det sluta egentligen.
    Näe, det är nog ingen bra idé att ge sig ut och gå nu.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ja varmt är det men temoperaturen har
    gått ner till + 29 nu så ingen sol,men
    det räcker ju.Sen ser det ut som det
    skulle till att regna närsom.
    Men är det inte lustigt vi gnäller när det
    är för kallt och för varmt,finns det inget
    mitt i mellan?
    Nä det ser inte ut att bli någon promenad idag.
    En rejäl rotblöta och åska är väl något man inte
    önska sig i första taget,men idag kan jag önska mig
    det,jag som avskyr åska för jag mår så dåligt av det.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godeftermiddag!!
    Du har beskrivit den där Blinningen perfekt. Det var en sådan som tog sig en mumsbit på fingret.
    I gårkväll hade jag ursvårt att somna för det var så hemskt varmt. Jag satt på nedervåningen och tittade på hur molnen rörde sig på himlen frammåt till halv 3 i natt. Det var svalare där än uppe i sovrummet. Jag lyckades tydligen somna sedan för jag vaknade igen vid halv 8 när smbon gick ner. Jag låg kvar ett tag till. När jag sedan klev upp var det 30,2 grader ute. Hur mycket det har varit nu på dagen vet jag inte. Jag har inte gjort så mycket i alla fall. Suttit och letat efter info om hur det nya Windows 7 är. Jag funderar på att uppgradera min dator till det. Har fått tag på programmet nämligen. Får se ifall jag även köper till Office 2010 också.
    7:an verkar bra intressant och det står att det ska vara bättre än Vista. Jag har massa problem med Vista så jag har läst om samma grejer som andra råkat ut för med det.
    Inget regn eller åska har varit här ännu, igår stod det om åska tidigt i morgon bitti, men jag har inte kollat om det är kvar. Men nu kan man vänta sig det mesta.
    Har förberedit lite revben till grillen senare och det blir potatisgratäng till. Har köpt färdig i plastpåse. Fick det hos en kompis och den var helt OK! Men jag vet inte om det var samma sort som jag köpt. Jag svettas vidare...
    Ha det så bra du kan i värmen...

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Litet mail finns till dig...

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Ja det blev visst börja om från början.Ja det ante mig att det var
    en sådan.Hur är det med fingret nu då,bättre så du kan syssla med
    det du ska.Jag menar din sadel du skulle laga det går ju inte om fingrarna är med.
    Jag har själv sovit väldigt dåligt i natt,det hjälper inte att man
    bara ha lakanet över sig.Ett tag hade jag tänkt gå upp och titta på
    TV:n för det inte gick att somna,men jag låg där och blunda och hoppades
    att sömnen skulle infinna sig.

    Lyckliga dig som ska grilla ikväll,här är det långt mellan varven kan du tro,du får tala om hur den köpta gratängen smakade,för det är inte lätt att göra det nu med nypotatis.Men trots det har jag sjömansgryta på gång med nypotatis får se hur den blir.

    Ja värmen håller på fortfarande,när vi var i butiken och handla så blinkade det till så jag fick ta fram min legimitation när jag skulle
    betala med mitt kort.Det hade strulat flera gånger sa killen i kassan.
    Kramar

    SvaraRadera