måndag 12 juli 2010

Ännu en dag med värme och sol.

Man ska inte ropa hej innan man är över bäcken säg det ju,jag sa för en stund sedan att vi inte har så varmt idag,men vi har faktiskt redan nu + 28 grader i skuggan hur mycket det blir i solen vill jag bara inte tänka på.Lite mera regn behövs än det som kom igår och en rejält åskväder så man blir av med huvudvärken.För någhra år sedan var det någon som sa att vi är på väg mot en ny istid,men det ser inte jag i allafall.I så fall skulle vi väl inte ha denna hetta,är det därför folk drar sig utomlands för de har jämnare värme eller?Nåja varmt är det i alla fall.Jag drömde i natt eller nu på morgonkvisten att jag besökte min moster och hela trappgången var fullt av prylar från stolar till lite mindre grejer och själv stod hon och pratade i telefon att hon skulle få besök av mig.Drömmar är lustiga.Jag önskar er en trevlig Måndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sommaren?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs!
    Sadeln är KLAR!!!
    Svetten sipprar på ryggen, det känns ungäfär som en myra springer nedåt hela tiden. Alla mörka moln som fanns här tidigare är borta.. Regnet torkade säkert av värmen...
    Sambon dammsuger och han ser glasnig ut, vad kan det bero på tror du??
    Ja, inte är det regn i all fall..
    Hej, hej!

    SvaraRadera
  3. Hej Tigris!
    Jovisst är det skönt med sommaren,
    men har man huvudvärk pga hettan,
    då vill jag allt ha ett rejält regn och
    åskväder.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Du är duktig du,trots hettan har du legat i.
    Ja jag orkar inte göra något tur man ar rester
    till middag,för huvudet är inte att räkna med.
    Vi har + 30 grader i skuggan nu så det ser illa
    ut med promenaden idag också.
    Ja det är kanske därför det inte blir något utbrott.
    för värmen torkade bort det.
    Ja har han inte soloja så kanske det är värmen.
    Nej i dag svettas även den arbetsskygge.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!

    Jag kom precis hem från Saltholmen efter ett några salta simtag.
    Nu stundar den tråkiga tvätten, men det måste ju oxå göras...

    Tack för en bra historia om hur din mamma slutade äta kött!

    Jag blir av och till ifrågasatt över varför jag inte äter kött och då säger jag att det är av etisk skäl och då börjas det...
    Vad?
    -Jo, de livliga och ibland hetsiga diskussionerna...

    Jag skall nog säga att det är av hälsoskäl i fortsättningen, men då kanske inte diskussionerna blir så livade som när jag säger att det är av etiska samt miljömässiga skäl. Det vore kanske synd...

    Ha en skön måndagskväll!

    Kram
    kajsa

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Kolla denna länken
    http://www.foreca.se/Sweden/Nossebro?details=20100713
    Det ska visa vädret hos dig i morgon om det funkar..
    Tjing!

    SvaraRadera
  7. Hej Kajsa!
    Så det blev bad idag också,det måste vara varmt i
    vattnet nu när vi haft så många heta dagar.
    Men trösta dej med att det torka snabbt om du har
    möjlighet att hänga ute.
    Ja kan du tänka dig trots att hon slutade äta kött
    så kunde hon laga fantastisk mat.

    Men mamma trillade dit en gång jag hade haft fläsk och potatismos
    så blev det ett fläsk över hon frågade om hon fick det,så jag sa
    men du har ju slutat äta kött,men det ser så gott ut sa hon,tja
    valet är ditt sa jag.Sen den dagen började hon igen med kött.
    Men hon fick inte tillbaka gikten i alla fall.

    Jag tycker det är ett fritt val,om man inte vill ha kött av ena
    eller andra skälet.Det kan bli väldigt tröttsamt när människor inte
    förstår varför man slutat osv.Det är ju detsamma som för mig jag äter ju inte vitlök och paprika för jag inte tål det,det kan du tro man får höra ibland.
    Fortsätt du och säg att det är av etiska och miljömässiga skäl,för den
    livliga diskussionens skull.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja jag tittade på din länk enligt den skulle det åska i morgon och bli lite regn tyckte jag visst mig se.
    Vi har en annan länk där vissas det ingen åska alls,så vi får hoppas din stämmer.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Otroligt varmt här.
    Tror jag har smält bort idag.
    Känns som om jag bara är en våt fläck just nu mäven om det är lite svalare nu vid nio-tiden på kvällen.
    Sitter faktiskt här och önskar att jag skulle kunna gå ut på gården - naken - och rulla mig i iskall snö. ;-)

    Kram från Ninasol

    SvaraRadera
  10. Hej Ninasol!
    Nu har vi +21 grader ute kunde varit líte svalare
    förstås,men det har sjunkit ner en bit i alla fall.
    Ja mina glasögon vill imma igen men jag har nyss kommit
    in från min andra promenad.Tänk de som kallbada om en
    annan hade kunnat det.Vi får väl se hur det bli i vinter.
    Kramar

    SvaraRadera