måndag 12 juli 2010

Första gången jag går utan gåstavar.

Faktisk första gången jag går utan käppar över huvudtaget på 8 år,vilken befrielse jag löd BadGEAR:s  råd att dela upp min promenad ,vilket jag gjort idag,så idag har jag verkligen kämpat till mina 8403 steg och det blev 5,04 km,fast jag ska villigt erkänna jag blev svett om det sen är värmen eller det var mitt kämpande.Tja det återstår att se.
Sen gick jag och pratade med djuren inte för jag vet om de förstår mig eller de bara tyckte jag var intressant att se på.Jag hade kanske en fläck på näsan vem vet. 
Den här kossan tyckte nog jag var intressant eller gillade han att bli fotograferad kanske är han djurens fotomodell.
Men hästen han vill inte vara ned idag heller,jag tror han är ledsen för att han inte får vara med de andra kompisarna för hästar är väl vänner med varann de också.Jag vet inte varför denna och en annan häst får stå avskillt från de andra och inte ens får vara tillsammans.sen har den som jag sagt innan ett nummer på ryggen vad betyder det?Nåja nu ska jag strax ladda videon och sen trava i säng så godnatt sov så gott om ni kan i värmen.Från"Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Haha, nu var vi visst hos varandra precis samtidigt :-)
    Vad härligt för dig att gå helt "själv". Du kämpar på i värmen.
    Tror att djuren gillar när man pratar med dom. Om dom sedan förstår eller inte, tja, det spelar ingen roll ;-)

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ja det var vi kanske
    Ja det kändes som en befrielse,men jag skulle nog
    inte klara 5 km enbart benen utan stava för hur det
    än är så är stavarna en trygghet trots allt.Men att
    jag kunde det jag riktig jublade,för en frisk är det
    ju ingenting men med en som gått med käppar sen 22/05
    2002 så var detta jätteskönt.
    Ja jag passade på att gå innnan CSI NY sen gick jag resten
    efteråt,det syns nog på bilderna också såg att hästen var
    blåare runt om än på tjurarna.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är ju nästan så man får ta o gratulera! Det var verkligen inte dåligt gjort tycker jag! Kan tänka mig att det kändes både oroligt och befriande att gå utan käppar eller stavar för första gången på åtta år!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Donna!
    Tack snälla du.Ja jag visste inte ens om jag skulle klara
    det först men edftersomn jag delade upp promenaden igår så
    kändes den inte riktigt så mastig än om jag gått hela sträckan
    på en gång.Ja det var en befrielse.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Sv.Härligt att slippa ha något i händerna. Det är nog bra att dela upp promenaderna lite, i den här värmen.
    Det ska bli åska o regn här framåt kvällen, får väl se hur det blir.

    Ha en bra dag
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Godmiddag!
    Vad kul att "min" väderlänk funkade och stämmde lite också... Här har vi inte fått varken det ena eller det andra, framåt kvällningen står det om åska och regn i natt..
    Jo, en teori om numret på ryggen på hästen.. Först skulle jag veta om numret är inklippt i pälsen eller är det vita siffror på baken. När jag hyrde Bountys mamma från Taffnäs utanför Gnesta hade Gjuta nr 17 inklippt i pälsen. Det var ju bara för att kunna hålla isär hästarna då all fjordingar ser så lika ut. Har man ett 50-tal i samma hage så kan det bli problem när ugngar på ett ridläger ska hämta in "sin" häst. Men så kan det vara så att den har ett vitt nr som är fryst in i huden. Det kan vara ett nr soom talar om avelsregistrering. Det kan vara stöldmärkning eller någon rasregistrering. Vi har en häst i stallet som är brännmärkt på rumpan och det talar om att den hästen är av en viss ras. Hon kommer från tyskland. Den hästen har även en väldigt fin stam bakom sig med fina föräldrar.. Bounty har jag Chipmärkt, men det syns inte. Det sitter på vänstra sidan på halsen och fungerar som stöldmärkning på samma gång. Man var ju tvungen att göra så för några år sedan att skaffa "PASS" till hästarna, annars för man inte slakta dom när den tiden kommer. EUs tokiga regler som vanligt. Kostar även extra pengar...
    Kossorna förstår nog inte orden du säger men hör att du är vänlig, Kor gillar att man pratar med dom så fortsätt med det... De där verkar inte vara så gammla heller, ungdjur de är fruktansvärt nyfikna.
    Ha det bra i värmen!

    SvaraRadera
  7. Susanne!
    Ja och jag hade vatten med mig och allt gick åt,
    så nog var det varmt alltid.
    Nu skvalar det som himmlen vore öppen får väl
    se hur det blir om det kommer någon åska också.
    Japp det var många droppar det jag tror regnet
    och viceversa driver gäck med oss.
    Tack Susanne.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja det gjorde det i viss mån fast jag hade velat att det skulle braka loss riktigt ordentligt förståss.För några minuter sedan regnade det som himlen var öppen ,men någon stängde av kranen igen*suck*
    Hästen har ett vitt nummer på ryggen och den ser alltid så ledsen ut.Men jag går och prata med dem för jag ser de lyssnar på ljudet i alla fall.Som du såg tjurarna den ena hade ett nummer på vänster sida
    om rumpan,det du säger om nummer och sådant det trodde jag var det de har i öronen,och på tal opm hästen varför bara den hästen i så fall.
    Jo jag fortsätter att pratar med dem,trots folk tycker jag är knepig som går och pratar med djuren.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Sv. Väntar fortfarande på ett efterlängtat regn, men himlen är klarblå, och vi har 32 grader i skuggan. Jag säger bara PUH!!!
    Jaa du, vatten går det åt, i mängder.

    Ta´t lugnt i värmen
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Ja regn behövs det jag sitter och svettas det pärlar sig i pannan och under näsan,och jag son alltid haft svårt att svettas ut,tror du att jag går ner ett hg för det?Nähej då inte ens ett gram.Men vi har inte riktigt lika varmt som du har det vi har bara +24 grader och ingen sol.
    Jadå jag tar det lugnt jag ska nog dela upp promenaden i dag också.Men först mat.
    Kramar.

    SvaraRadera