tisdag 13 juli 2010

Ska strax iväg till ICA.

Idag fick jag en sådan här på posten,men det står inte varifrån den kommer,vi får väl se när jag löser ut det men stort är det ju så det inte fick plats i brevlådan så mycket är jag med på.Inatt har det regnat och det har mullrat i kanterna så någon riktigt utlösning fick inte Tor och Oden,för vi har det varmt i dag också ingen svalka på gång här inte vi har + 24 grader,men jag ser nu att regnet hänger i luften så det kan börja närsom.Jag var tvungen att tända lampan här och klockan är intre mer än 13,11.Jag önskar er en trevlig Tisdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Du undrar varför det är den enda hästen som har numret.. Jag vet inte riktigt, men kanske för att det är den enda renrasiga eller premierad = avelsgodkänd. Troligen är det en hingst och är det en hingst så har vi svaret på varför han går ensam... En annan orsak till att den går ensam kan vara att den inte är snäll mot de andra. Sparkas, bits eller jagar dom helt enkelt. Kolla under magen på hästen nästa gång om det är en hingst eller en kille i alla fall...
    här i stallet går de flesta hästar ensamna bara för att ägarna är rädda för att släppa ihop dom. Min häst får gärna ha en kompis bara den inte äter upp Bountys täcken eller att det är ett sto. När stoet börjar brunsta så blir Bounty hingst, fast han är kastrerad sedan länge. Men känslorna går ju inte att operera bort det är bara funktionen som förstörs..
    Ha de!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Kanske du har rätt där för ingen av de andra hästarna har nummer
    på ryggen,sen när vi åkte till affären så såg jag inte till denne hästen alls.Den ser inte elak ut i alla fall,men det är kanske bara till sina fränder eller.
    Ja det är så många frågor jag har hur de särbehandlar djuren.
    för de andra hästarna var ju 6 st i samma hage,och nu gör bonden en större hage för dem.Får väl se omn han ska ha fler djur.
    Däremot om du såg kossan så hade de nummer i baken,men det hade alla korna.Men varför har de klipset i örat också då?
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det där ser mystiskt ut. Ingen avsändare?
    Det är inte från mig. Någon annan vill överraska dig?
    Något du beställt, men glömt?
    Kanske man skickar ut reklamerbjudanden utan att frankera.
    Det blir ju billigt och bra.
    Va nyfiken jag är :D
    *kramis*

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Det var visst bara Hembakat som fått en hjärnsläpp för de skickade mig en ny pärm och jag fick ju en innan jag fick de sista recepten.

    Jag trodde det var något annat så när jag såg lådan så visste jag var det var,kanske berodde det på att jag ringde i vårans en gång,men jag
    fick ju den redan dagen efter,så det kan inte heller stämma.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Nu går det bra att komma hit igen.
    I går var det omöjligt i flera timmar.

    Hembakat, så gott det låter. Hjärnsläpp ... tydligen :)
    Kortslutning i datamaskineriet.

    Ha det så bra idag.

    *kramis*

    SvaraRadera
  6. Hej Ginger!
    Ja jag vet inte vad det är för fel,jag har märkt detsamma när
    jag gått in på passagen.Så jag har fått vänta några timmar ibland
    bara någon minut,beror på hur bråttom jag har.

    Ja det är ju från hembakat jag lägger in mina recept,jag fick en pärm
    i våras som jag inte användt ännu.Ja eller det samtalaet jag ringde
    blev hängande i luften där jag frågade om de inte hade andra pärmar
    för gaffeln eller vad man kallar det den är inte rund som på andra pärmar,jag tyckte de skulle tänka om där.De har ju lyssnat på mig
    innan,så varför inte nu.Men denna gången ringer jag inte jag har ringt så många gånger när det blivit fel,men det finns ju gränser.
    Kramar.

    SvaraRadera