tisdag 13 juli 2010

Ja så fick man en av sina älsklingsrätter.

Idag åt vi ute det är tisdag och jag hoppades på bruna bönor med fläsk,vi var först i Vårgårda men de hade ingen utan det hade blivit i så fall Ragmunk med fläsk á 96 kronor det vill jag inte betala så det blev motoristen strarks innan Vara de hade bruna bönor och de kostade bara 70 kronor,så jag blev nöjd sambon tog en fisk med potatis och sås samma pris.Så vi var ganska nöjda när vi åkte därifrån.Nu sitter jag och klämmer lite jordgubbar,man får ju passa på nu medan de är goda,visserligen har de blivit mindre,men de är fantastiskt goda söta i smaken,Jag vet inte om det är svensk eller utländsk men jag ska ju inte prata med dem heller.Så där nu har jag tagit min promenad idag också utan stavar jag gick bara en runda idag men jag gick 6718 steg och det blev 4,03 km.Så egentligen har jag gått på en gång längre än igår för jag vilade emellan.Och jag kan tala om att det var väldigt skönt ute när jag gick och jag hade tur för inte en regndroppe föll på mig.Nu ska jag tänka på sängen så jag önskar er en god natts sömn,Godnatt från "Kaksmulan".//Agath.

4 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Bruna bönor tycker jag är så gott!
    Men nu för tiden blir det mest marinerade sådana här i mina vegetariska rätter, kidneybeans. Vet inte vad de kallas på svenska. Vet du? Är bruna bönor och kidneybeans samma slags bönor?

    Det finns mycket proteiner just i bönor/kidneybeans och därför är jag extra generös med dem när det gäller min vegetariska kost.

    Appropå blogg:
    Jag @@@@@ Passagens blogg!!!!

    Jag skall nu parallellt med min lektionsplanering för att skriva kärleksromaner för veckopress, gå över till blogspot för nu har jag fått nog av denna seghet på Passagen!!!!
    Jag skall fråga om Bat kan hjälpa mig att komma igång någon dag när han är ledig i utbyte mot en lunch.

    Agath, du som kan:
    Hur kan jag smidigt och snabbt lyfta över mina inlägg från Passagen till Blogspot?
    Räkna med att du och även Kojiki, om hon inte har paus, kommer att få frågor från mig om blogspot när jag påbörjar arbetet med att bygga upp den här för mig nya bloggen.

    Ha en skön onsdag!
    Krammissar
    Kajsa
    Har du tips och råd redan nu så skriv dem gärna på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa!
    Ja det är gott men inte när det är varmt ute,men annars
    älskar jag bruna bönor och det var inget fel på dem bara
    mig.Kidneybeans var väl sådant man såg i västernfilmer förr?
    De åt ju bara bönor,eller har jag fel?Jag kan inte svara dig
    på om det är samma böna,jag skulle tro det men de tillredes
    väl inte riktigt lika,men det är vad jag tror.

    Jag var över på den adressen du skrev där,men de jag såg där
    var Marcus Birro och Dr Dahlkvist och några till en som heter
    helen kanske är den som bruka vara på din blogg.Men dig såg
    jag inte.

    Ja fråga du Bat,för h*n verkar vara kunnig tycker jag.Och vem
    skulle tacka nej till en lunch?

    Ja jag fick ju all hjälp av Kojiki att flytta över,för jag hade ju så många recpept som ville ha med mig och historier och fabler som du kanske kommer ihåg,det är ju många timmars arbete man lagt ner på passagen till ingen nytta.Och jag ville inte börja om på nytt.Kojiki
    är väldigt duktig med det hon sysslar med.Och framför allt hon är väldigt hjälpsam.Jag hade retat mig ganska länge på passagen så därför drog jag hit till blogspot,och det var fler som följde med mig.Så idag är väl 20 av mina vänner här på blogspot eller på wordpress tror jag det heter jag är där ganska ofta men lär mig aldrig vad bloggen heter.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Mitt lock för örat lossnade i går, men har kommit tillbaka lite nu efter jag sovit.. Det är inte lika irriterande nu i all fall..
    Det kom 2 st och sköt igår. Jag satt i skuggan och fixade ihop bågsträngaren. Efteråt åkte vi hem till knattarna och lämnade tillbaka sadeln jag grejat med. Vi pratade ett tag över en kopp kaffe innan vi fortsatte hem igen.
    Jag satt ute sent i gårkväll och väntade på regnet och åskan - som aldrig kom..
    I kväll ska vi INTE åka till stugan på arbetskvällen. Det kommer ju inga andra så vi tar också semester nu i juli med det.
    Jag ska svettas vidare i denna kvavhet och värme...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Så locket vill inte försvinna helt,gå till distriktssköterskan
    så hon kan titta i örat det kan ju vara möjligt att du har en
    vaxpropp som sitter där.För då hjälper hon dig.
    Som du såg så gick jag min promenad i går kväll också och utan
    gåstavar,jag gick ganska sent men du kan tro det var skönt vid
    22,00 tiden,.jag njöt i fulla drag.

    Ja ärbetskvällar i föreningar är det inte konstigt att det är
    så dålig uppslutning.Den enda gång det var bra uppslutning var
    när jag var med i Bockatorps koloniförening där hjälptes det åt
    nu kommer jag inte ihåg hur många gånger under en säsong vi träffades
    men vi var många.Men får väl säga samtidigt att det var när det var
    nytt min son var väl inte mer än 3-4 år när jag hade den lotten.

    Sitt du i skuggan för där är det väl minst varmt.
    Kramar.

    SvaraRadera