söndag 25 juli 2010

Så där ja då är maten på G

Ja så ska det bli Lasagne igen en av min sambos favoriter både när den är som restmat och ny,jag tycker den är bäst som ny förstås.Fast jag tror inte den blir så bra för vi har en sådan spis så ser man sig inte för så blir den inte varm,för föst är den en lampa på den knappen man ska har under eller övervärme,jag hade ställt in gradantalet som det skulle vara,så när jag hade gjort iordning lasagnen och öppnade ugnen var den rent kall,så det dröjde en stund innan den kommit upp i värmen och där stod lasagenen gjorts ihop,ja ni häar säkert råkat ut för det nån gång ni ocklså,det är förargligt,men det får gå ändå.Idag har det regna som hela himlen varit öppen,får väl se om det blir något av promenaden sedan,annars får jag vara glad att jag tog lite längre igår.Jag önskar er en trevlig Söndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Hej Agath. Lasagnen ser underbar ut! Oj vad sugen jag blir :)
    Jag ska åka på kurs i Västerås. Xtravaganza, som jag kört under våren för att gå ner i vikt, du vet? De tycker jag har ett bra resultat och verkar ha lätt för att prata i grupp, så de erbjöd mig en kurs i 5 dagar och sen får jag ta egna grupper i höst och kan hjälpa andra människor att gå ner i vikt. Jättekul att de tror på mig och jättekul att jag får jobba lite extra också.
    Jag åker i morgon bitti klockan 05.00 och jag ska köra ensam ner till Västerås. det tar 4½ timme enligt GPS:en, men jag vill ha lite extra tid på mig. Kursen börjar klockan 11.00
    Så det blir nog inget internet för mig förrän tidigast på fredag kväll. Om jag inte hittar nån dator att låna, förstås.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Den lasagnen såg god ut. Vi har haft Makaronpudding. Det var länge sedan och smbon ville ha det. Så han kokade makaronerna så fixade jag ihop resten. Det var också gott!!!
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Hej Lia!
    Det var förra gångens Lasagne,denna jag gjorde idag tyckte jag
    blev lite misslyckad dels blev den mörkare,jag vet inte om det
    var för jag inte fick in det i ugnen snabbt nog.Men det var inget
    fel på smaken,utan bara såg mörkare ut,nu gäller det att hitta
    burkar som jag kan lägga lasagnen i,för den räcker till ett par
    gånger.

    Jasså det var sådan kurs du skulle på,jag läste väl för dåligt.
    Jag önskar dig lycka till på kursen och ser fram emot när vi hörs
    av igen.Hur många kilo totalt har du gått ner?
    Hoppas att du hittar ett internet under veckan.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Den lasagnen hade jag förra gången den jag hade idag blev lite för mörk men det var inget fel på smaken .Makaronipudding har jag bara gjort en gång den blev så konstig så den hade man kunnat gått på,jag får nog ha en nytt recept,den receptet jag hade det var med bacon i,så den skulle egentligen varit jättegod.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Agath och tack för alla fina ord om vovvarna. Jaa, visst blir man glad :-)
    Lasagne....det är gott det! Hoppas den smakade!
    Här har det regnat så där fint, fint regn hela dagen. Det gör gott för växtligheten.

    Kram från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Jamen jag säger såsom jag känner när jag ser dem
    Ja du ska verkligen ta till dig och vara glad
    Ja lasagne är gott men den blev lite för mörk.
    Jag vet inte om det berodde på att jag fick invänta
    värmen.Men huvusdsaken den inte smakade bränt för bränd
    ost är det värsta jag vet.
    Ja det blev ju ingen promenad här idag,tur jag tog extra
    lång runda igår.För här har regnat hela dagen och kvällen.
    Ja detta gör verkligen gott för både blommor och gräsmattor.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag hade bacon i och du kan få receptet jag hade, det är jättenkelt..
    Tar det i morgon. Jag ska snart hoppa i koj nu.
    GOD NATTEN!!

    SvaraRadera
  8. Recurven!
    Ja du har kanske ett bättre recept.
    Jag ska själv snart hoppa i koj.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath !
    Jaja, nu har jag äntligen fått lite tid över för datorn och bloggvärlden ;o).
    Läser att du fortsätter att vara duktig med dina promenader *applåderar*.
    Ja du, det är förargligt när man glömmer att tända ugnen rätt, tror du inte att det hände på födelsedagskalaset här i söndags, vi skulle ha en varm brödrätt och jag bad Äldre sonen att tända ugnen men det är en knapp för värmegraderna och en för att tända och han ställde bara in värmen ...
    Sköt om dig Vännen,skickar snart E-mail också.
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  10. Hej Doris!
    Ja du har haft trevligt ett par dagar det var väl skönt.
    Ja fast i går blev det ingen promenad alls,tur att jag
    hade tagit så lång promenad kvällen innan,*Bugar och
    tackar*
    Ja vi har ju också 2 olika knappar att hålla reda på
    just detta med en lampa först det vänjer jag mig aldrig
    vid,om du viste hur många gånger detta hänt mig.
    Skönt att höra att jag in te är ensam.
    Kramar

    SvaraRadera