lördag 24 juli 2010

Har suttit och kopplat av vid TV:n en timme.

Har ni sett så stor granen har blivit sen sist och så lite sommarflox också förstås.Jag var ute och tog min promenad förut jag gick lite tidigare idag,tyckte faktiskt det var lite otäckt när mörkret började falla och man såg en massa som inte fanns där,nu går det fort tills mörkret faller,sen får vi börja tända stearinljusen igen mysigt inte sant.Nåja jag gick 10173 steg idag och det blev 6,10 km.Visserligen tog jag det lugnare än jag tagit det en tid så detta är en test hur det blir.Ni tänker väl som så har hon inte testat färdigt snart.Men jag kan  tala om att det var skönt men jag är öm i fötterna förstås.Eftersom klockan är så mycket så säger jag bara Kram till den som vill ha.Ja nu säger jag godnatt till er och önskar er en god natts sömn.från "Kaksmulan".//Agath.

10 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Meeen, vad fort det går. Snart tända ljus igen!!! Det var ju inte länge sedan som vi gjorde det? Ja, ja,....snart är det vår igen, hihi.
    Hemma igen, trötta men glada.
    Jaa, haha, Ronja är ett riktigt litet charmtroll. Kul när det uppskattas av andra, (Domare till exempel) Hon är alltid så goo o glaa. (Quila är också en härlig och glad hund, men har ett helt annat sätt)

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag igen!
    Joo då, såg att du gått långt.
    Skulle kanske ta och sätta på mig min stegräknare, för o se hur långt man traskar med vovvarna. En helg som den här, gör man ju inte mycket annat än att gå ;-)

    Ha de
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Susanne!
    Ja jag förstår att ni är trötta efter resan,försåt mycket väl att ni är
    glada jag tvivlade aldrig på henne för det syns på varje kort hur go hon ja även Quila naturligtvis,en sak jag grunnar på det är hundarna här hemma de skäller jämnt och ständigt vad är det tycker de inte om mina gåstavar eller är de dåligt uppfostrade?
    Så sant så,ett riktigt charmtroll,trots att hon tappat en del av pälsen.
    Nu kommer ni säkert att sova gott i natt.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Susanne!
    Ja jag tycker det har blivit intressant sen jag började
    med stegräknaren det sporrar en att gå.Jag har även en
    räknare till cykeln också men aldrig cyklat sen den kom på,
    och det behövs säkert bytas batteri på den.Ja du går säker
    massor av steg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!

    Igår kväll tände jag värmeljus i värmelyktor för första gången inomhus den här sommaren. Jag har ju inte varit så mycket inomhus i den här värmen. Igår hade vi gäster. Vi bjöd på gravad lax med dillstuvad potatis, vitlöksbröd och sallad. Till kaffet hade vi en ljuvligt god blåbärscheesecake som vi köpt färdig på Ica Maxi i stan.

    Idag är det regnigt och bara tio plusgrader hos mig. Men det är skönt nu efter all värmen.

    Och du traskar vidare, fantastiskt, Agath! Jag beundrar dig!

    Ha en härlig dag!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det börjar väl bli den tiden nu,det är mysig med ljus.
    Jag har inte varit så mycket utomhus förrän på kvällen för
    det varit för varmt.
    Gravad las det är gott,den enda gången jag har gravad lax
    är vid jul och nyår,men den får jag äta själv.
    Ja de har väl rätt många av olika cheesecake i affärerna.
    ICA sa du inte det stora köpcentrat som varit militäranläggning?

    Ja här regnar det också ganska stort idag,och vi har + 11 grader
    tänk så snabbt man vande sig ändå vid värmen.Nu riktigt fryser man
    och vill gärna ta en extra tröja på sig.
    Ja jag vill ju se om vågen rör på sig,det är den märkligaste våg
    jag har haft den stämmer inte alls för har jag ätit eller inte så
    väger jag lika mycket,det blir nog att införskaffa sig en ny våg
    tror jag.Men den får väl hänga med en tid till.Jag gick lite lugnare
    i går men längre sträcka,men det märks ingen skillnad på vägen för det.Och ändå ser jag förändrig på kroppen.Men vilken tur jag tog en
    längre runda igår,för som det ser ut så blir det nog ingen promenad idag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Nu har vi verkligen fått regn. Våran regnmätare var full.. Dvs. vi har fått över 60mm med regn. Jag var vaken vid halv 5 i morse och då stod det som spön i backen och blåste rakt till vårat fönster och det smattrade i blecket. Bounty ser ut som en dränkt råtta men han har fått massa hö och står och käkar för fullt. Hans matho är också fylld till bredden med vatten så nu blev den rengjord av sig själv. Bara att hälla ut sedan. I dag kommer det en liten hund till oss. Vui ska vara hundvakt ett par dagar. Det är knattarnas hund Ebbe som ska vara hos oss till onsdag. De ska åka till Borlänge till någon badplats med ungarna. Troligen ett sådant dära äventyrsbad.. Jag ska fota och visa hur Ebbe ser ut sedan.
    Passagen håller på med uppdateringar så jag kom inte in där så jag började hos dig i stället och det går ju lika bra.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja vi hart oclså fått regn massor av den varan och
    + 11 grader och ingen sol,men hur mår hästar när det
    blir kallt och regnigt,har hjan någonstans att skyla
    sig om det blir för jobbigt,vissa har ju det här har
    jag sett.Blir inte djur också förkylda av att de blir
    blöta?Ja dricka är ju viktigt.
    Jasså så ni ska vara hundvakt hur går det ihhop med din
    egen hund och katterna?
    Ja jag såg att passagen håller på med något,så klart de ska
    göra det på en söndag,så idag kan jag inte spela bubblor tror jag
    får se om jag kommer igenom som du.
    Ja du kan ju skicka det på ett mail så jag kan få se för ingen vet hur länge passagen håller på så här.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Godkväll!
    Fortfarande ingen kontakt med Passagen. Men nu har Ebbe hund kommit. Han och Suxé går bra ihop, de har lekt ganska mycket tillsammans. Suxé funkar lite som en "morsa" till Ebbe. Katterna håller sig på de högre höjderna nu och verkar lugnat sig lite. De är nog inte rädda men avvaktande. Ebbe har katt hemma hos sig så han kollar bara lite på dom.. Ja,jag kan ju skicka bilder sedan via mail om inte bloggen funkar.
    Hästar kan nog bli förkylda men det vill nog mycket till. Just nu regnar det här igen lite smått. Har just varit ute till Bounty och gett honom mat så nu tuggar han hö så förnöjt igen.
    Ha en bra kväll...

    SvaraRadera
  10. Recurven!
    Nej det verkar vara en långkörare så jag fick plocka fram mitt Black Jack spel här,för det äer väldigt liten aktivitet här på blogen.Det var
    ju bra att din hund och den ni passar går bra ihop,kanske skaffar jag
    mig en hund en dag,det beror på så mycket.Så du säger att det behövs en del för att en häst ska bli förkyld,ja huvudsaken de mår bra.Ja de äter
    hela tiden det har jag sett när jag varit ute och gått.
    Kramar.

    SvaraRadera