söndag 25 juli 2010

Natti natti

Idag har det varit mycket regn så idag har jag fått hålla mig inne,tur jag tog en så lång promenad igår eftyersom den uteblev idag.Men  ändå har det varit lugnt på bloggarna runt omkring tycker jag.Men det gick bättre att laga mat idag än de andra dagarna.Sitter här och äter jordgubbarna jag hade glömt idag,så här blir nog en massa spring inatt,men jag vill ju äta dem medans jag kan,för jag vet inte om de håller en dag till.Nu önskar jag er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

11 kommentarer:

  1. God Morgon Agath!
    Sitter här och gosar med katten och ska snart åka mot Västerås. Jag hade inte skrivit någonstans förut att jag skall bli "konsult" hos Xtravaganza. Så det var inte alls konstigt att du inte hade förstått det :)
    Jag har gått ner 23 kilo och ska gå ner 7 till. En av orsakerna till att jag hoppade på den här kursen och till att jag ska ha egna grupper, är att jag aldrig kan tillåta mig själv att bli tjock igen. Jag har ju ett ansvar inte bara för mig själv och min egen vikt, utan även mot mina kommande "elever" Jag måste ju föregå med gott exempel...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Natten med Ebbe här blev lugn. Han sade inte ett pip på hela natten när vi väl lagt oss. Men det blev dessto mera västen när sambon gick ner i morse. Jag väcktes av att "brukshundklubben" kommit på besök. Ja, så väsnades Ebbe och Suxé. Ebbe har ett ganska jällt skall och Suxé har ett mera dovt skall, men båda ihop blev ett väldans väsen. Har försökt fota yrvädret men det är inte lätt, det blir mest suddiga bilder för han sitter inte stilla 2 sek. Har satt ut ett på bloggen.
    Min akatter sitter uppflugna på hyllorna med stora ögon som tefat och följer var Ebbe går. Gamla Gråben lyckades få in en smäll på nosen men det brydde sig inte Ebbe om.
    Det är mulet här idag och det regnade lite lätt när jag gav Bounty lite hö tidigare. Sambon dammsuger övervåningen och jag sitter här och bloggar. Vi har stalltjänsten i kväll som vanligt för det är ju måndag.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Hej Lia!
    Ja nu har du väl instalerat dig på plats,ja då förstår jag varför jag inte sett det.Jag tycker du har varit duktig och ihärdig som klarat att
    gå ner 23 kilo.Hur går det till att stanna sen vid den vikt man önska är det ett j*vla annamma eller?
    Jag önskar dig lycka till.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Vilken snäll hund första natten och så,då brukar det annars vara
    lite oroligt.Men ni har nog träffat på varann Ebbe och du innan
    så han vet vilken trygg djurvän du är.
    Tur att det inte var den skällan i natt som idag när brukhundsklubben
    kom på besök,jasså gråben hade fått in en smäll och ändå hände det inget jag menar Ebbe är ju inte så gammal än.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. NU, när äntligen hösten är här så kan vi börja blogga på alvar igen.
    :-D

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Mera nonchalant hund har nog jag inte sett. Han bryr sig inte alls om ifall katterna krattar till honom på nosen. Men han har ju en katt hemma hos sig också som brukar klå upp honom lite, han är nog van..
    Ägarna SMSa vid 13 tiden och undrade hur det gick. Det är första natten som Ebbe varit hemmifrån. Tur nog har han ju varit här hos oss flera gånger på dagtid då vi varit borta på tävlingar, sambon har ju varit hundvakt då. Nu har de två legat nästan hela dagen och tuggat på varsin tuggring. Bra sysselsättning för hundar.
    Ha det!

    SvaraRadera
  7. Recept på makaronpudding finns på din mail..

    SvaraRadera
  8. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Så du är tillbaka igen
    Michelle och William har väl fått
    bada rejält i sommar,men sådan värme
    som vi haft.
    Ha det bässt.

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Ja men det var väl tur att han inte längtar efter husse eller matte.
    En del hundar blir ju så oroliga när matte/husse inte finns i närheten
    Ja det förklarar saken varför det gått så bra,han är inte helt främande
    mao.Tur att du kunde lämna bra besked till ägaren om att allt gått bra
    hittills.
    Kramar
    PS:Tack jag fick mailet,ska se om jag lan fina ut det.
    vill du skicka receptet på makaronilådan så vore det bra.DS:

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag lade receptet som en bifogad fil.. klicka på ett gem..
    Vill du att jag ska infoga det direkt i mailet i stället??
    Jag skickar ett nytt mail..

    SvaraRadera
  11. Recurven!
    Det såg jag inte,så klumpigt gjort av mig.
    Nej det behövs inte,jag kan hämta hem filen.
    Kram

    SvaraRadera