måndag 26 juli 2010

Idag har varit en lustig dag.

Först var vi i Överby och handla tror ni inte jag glömde att titta efter någon personvåg?Glömska jag nåja en del fick vi med oss hem så vi har suttit ute och grillat idag visserligten bara korv men vi hart i alla fall grillat.Det har ju inte skett så många gånger precis.Sen ringde jag min son så det blev ingen tid till promenaden som jag skulle tagit idag.Jag får väl ta längre i morgon i stället.Nu är det för mörkt att ens tänka på den man ser siluetterna av träden,så jag föredrar nog att stanna hemma.Efter jag har laddat Videon så kommer jag att gå till sängs,för som jag sa har det varit en märklig dag,först så vaknade jag inte till klockradion vid 06,00 tiden och därför så fick jag skjuta på mina fosamax till i morgon i stället.Så jag önskar er redan en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Nu har jag satt på mig stegräknaren i alla fall! Alltid en början. Det är du som har inspirerat mig att göra det, när jag läst om hur flitigt du promenerar.

    Idag är det strålande sol och blå himmel hos mig. Det ser ut att bli en fin sommardag idag igen.

    Ha en härlig dag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Här har vi också sol och blå himmel + lite blåst.
    Mitt batteri till min stora kamera har laddats klart nu så nu ska här fotas hundar innan jag ska iväg till träningen i kväll. Jag ska jaga runt dom på gården och hoppas få till någon bra bild på Ebbe. Ja, på Suxé också för den delen. Kanske jag även tar på Bounty ute i sin hage.
    Jag får åka ensam till skyttet i kväll, Ebbe gillar inte att åka bil.. Det är en av anledningarna till att han är hos oss. Ja, i morgon ska jag och en bågskyttekompis åka till huvudstaden och inhandla ny pilar med tillbehör. Jag behöver det till SM och kompisen till sin nya båge, hon har bara 3 st.
    Nu börjar jag bli fikasugen.
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  3. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det var Witch som inspirererade mig,fast hon tog på sin sin på morgonen och tog inte av det förrän kvällen,jag har den bara på
    vid mina promenader.
    Ja vi har också strålande sol här,hur många grader det är vet jag
    inte än.
    Hoppas det går bra med din stegräknare.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja samma här och när jag tittade ut såg jag att det fläktar i grenarna,så kan jag ta min promenad idag så blir den nog skön.
    Ja jag tycker batterierna laddar ur fotare än man tar kort eller
    så är det bara inbillning.Ja det är alltid roligt med kort.Och
    Bounty är så fin.
    Oj då är hunden åksjuk det var inte roligt,men då hade du kanske inte kunnat koncentrera dej full ut på bågskyttet.
    Så det bär av mot huvudstaden i morgon hoppas ni finner vad ni söker.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath och tack för titten, du har rätt i att det är en dubbel marängtårta med grädde och chokladkräm mellan, såå god ;o) men det är inte choklad på flickornas händer utan geggamoja ;o)
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Doris!
    Jag tycker du har det så fint i din blog.
    Jasså det är choklad emellan,vet du en gång
    när jag var i Danmark och hälsade på pappas
    moster vi var ändå hos hans bror,hanflyttade
    över 1920 tror jag,men hur det var så var vi
    och häslade på mostern på ett ålderdomshem
    och där hade de chokladmaränger jisses så gott
    det var.Ja det tror jag säkert den var för det
    såg gott ut.
    Jasså var det geggamoja de hade jag trodde annars
    de hade fått vara med och baka eller åtminstone
    slicka.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej på dej Agathen.

    Var ett tag sen nu sedan jag var här och läste på din blogg.

    Verkar som om du mår bra och det är huvudsaken.
    Stgfräknare har jag två stycken men de ligger i ett skåp för njämnan precis som min mobil. :-) Lite dumt kanske.

    Lasagnen i inlägget nedan ser mumsig ut.
    Kram från Ninasol

    SvaraRadera
  8. Hej Ninacian!
    Ja det var det,nej bra mår jag inte.
    Men med tiden kommer jag nog att göra det.
    Ja jag har ocklså 2 stegräknare.Ja jag
    använder bara när jag går min promenad.
    Ja den blev inte så tokig ändå,men en
    aning mörk.
    Kramar.

    SvaraRadera