torsdag 22 juli 2010

Ja så har vi kommit fram till Torsdagen den 22 Juli 2010

Kommer just från CSI,menn först tog jag min promenad faktiskt tog jag promenaden med gåstavarna idag,och jag märket en konstig grej det är att när jag gått utan stavar så har aerobic steps gått på fortaren än idag för idagb fick jag gå 2 km utan den rört sig,och ändå gick jag ganska häftigt,men hur det än var så blev det 6768 steg och det blev 4,06 km,jag märkte även att kcal är mindre och även g som jag gått av mig,så man kan ju undra vilket är bäst gå med gåstavar eller ej,vad tror ni?
Ni vet ju hur jag pratat om den här vågen,det måste vara något fel på den för oavsett jag har kläder eller inte på mig väger jag lika mycket,jag har tom skorna påå mig inte väger jag ett gram mer för det,så jag ska nog införskaffa mig en ny våg hur ska jag annars hålla kontrollen på vad jag väger?Vi håller på att tvätta här så man kan hänga ut det sedan det blir ju bra,men så är vattentillförseln upptagen så maten blir ju lidande förstås.
Nu håller rötmånaden på som värst,så det gäller det att lägga färskvaror i kylboxen från affären och om man ska ha malet kött se till att få den nymald innan man tar paketet/en.Såg kålen den ser fin ut synd bara att jag har så ont i handleden,och be om hjälp det bär mig emot så därför blir det inga kåldolmar i år,men ni kan tror att det hägrar.Idag är det + 22 grader i skuggan,men så har det regnat också i natt så det är väl därför,åskan lyser med sin frånvaro,men det som var soldis innan idag har nu blivit klart solsken,så det dröjer nog inte länge tills värmen stiger.Jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Godkväll!
    Ha, tror du att det kom något regn då?? 32 stänk räknade jag på bilen utanför köksfönstret att det var på taket,, Jag hann inte räkna klart innan de dunstat bort.
    Var till stugan, och jag sköt faktiskt lite i den sköna vinden som gjorde att man kunde vistas på skjutplanen. Men man kunde tro att jag stoppat mig i vattentunnan för så dröp jag av svett för det var sååå kvavt, trots blåst finns inget syre. skjutandet gick väl sådär.. men huvudvärken gav med sig till sist.
    Hade med alla handremmar och de får jag väl sätta dit nästa vecka.
    Det är fortfarande varmt här så det blir väl en vaken natt till framåt halv 3 igen innan jag somnar, det är jobbigt!!
    Ha dé och GOD NATT!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Det där lät som här igår kväll det började regna när jag vän de vid 2 km
    sen höll det på tills jag var ½ km hemifrån och inte var det mycket men det luktade gott av asfalten.
    Men det var väl skönt att huvudvärken ville ge med sig,att drypa svett gör vi nog lite till mans.Men min huvudvärk ja den flyttar sig men jag märker att jag är spänf i axlarna så det är säkert därifrån jag har huvudvärken.
    Men du sköt i alla fall trots att det inte gick riktigt så bra som du är van vid,men träning behövs ju för stundande evenemang.
    Ja det är jobbigt att sova och ju mer man tänker på det ju värtre blir det tycker jag.
    Godnattkram.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath
    Din våg är nog inte så tillförlitlig, om den visar samma vad du än har på dig. Dags att skaffa en ny ;-)
    Det är väl klart du ska be om hjälp med kålen, det som är så gott. Släng stoltheten, hihi. Det är mycket som jag får ta hjälp till.
    Värmen här har varit olidlig i dag, men dom har lovat svalare till helgen. SKÖNT!
    Sv. Nej då, Ronja behövde inte dricka opp allt vatten, jag hjälpte henne så klart, *ler*.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Nej det verkar inte så,jag ser ju själv på vissa ställen
    att jag gått ner detsamma säger sambon.Kläderna sitter inte
    så tajt längre men ändå så står vågen på detsamma som det gjort
    den sista tiden sen jag gick ner de 5 som jag pratat om.
    Jo jag vet att kål är gott,var det i förfkol som jag brände mig
    när jag förvällde kålen till kåldolmarna,men då var jag stark i
    bägge händerna.Nåja vi får väl se.
    Idag har vi +12 grader här och det regnar så det är kallare ute än
    inne idag för vi har fortfarande + 23 vilket jag tyckjer är för varmt.
    KJa Ronja kämpade värkligen tappert de där godisbitarna går nog inte
    av för hackor.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Ja, vi har det också lite svalare idag men tempen ligger runt 19 gr. Himlen är totalt grå och det blåser ute.. Det är skööönt!
    Sambon var var uppe tidigt och han sade till mig när jag kom ner att vi har haft storfrämmande.. Jag blev som ett stort frågetecken. Han talade om att igelkotten hade varit framme igen, så den finns kvar.. Det tycker jag var kul att höra. När jag åker till stan sedan ska jag köpa hem kattmat..
    Jag är också skitatrött och ändå sov jag till halv 11. Men jag har ju varit vaken så mycket flera nätter så man ligger nog efter med sömnen skulle jag tro..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej, hej. Jo här har vi det också svalare i dag. Tack för det :-)
    Sv. Ronja ska ställas ut, det är redan klart. Frågan är bara hur det går. Men det kan man ju aldrig veta innan, hehe.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Ja lite har det ökat här men inte mycket
    + 15 grader men nu har det inte regnat på
    ett par timmar,och det börjar bli svalt inne
    också,men jag är konstigt trött om det kan
    bero på värmen vi haft.
    Jasså du har fått storfrämmande,igelkotten,
    ja de har kanske hållit siog i skuggan de också.
    Ja man ser ju annars inte så många av dem idag.
    Detsamma gjorde jag ungefäre kanske en ½ timme
    mindre,men kanske detta beror på att jag vaknar
    runt 3-3.30 varje natt nu sen en tid tillbaka
    och är klarvaken,så jag tror nog som du det tar
    lite tid att komma tillbaka igen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Susanne!
    Ja dewtr är skönt att det har blivit svalare,
    men det tar nog lite tid innan tröttheten går
    ur kroppen tror jag.
    Vad roligt att hon kan ställas ut,jag ska hålla
    tummarna för henne,fast jag tror med hennes charm
    klarar hon det galant.
    Kramar.

    SvaraRadera