onsdag 21 juli 2010

En rättelse,bättre sent än aldrig.

Jag hade för mig att denna busken skulle bli röda vinbär men jag misstog mig.Det har blivit något fel på de svarta eller ta de lite lä'ngre tid på sig att komma visserligen är bären större än de varit innan,men busken ser ynklig ut.
Det var denna jag trodde var svart men ack vad jag bedrog mig det blir jättemycket röda vinbär på den i år däremot får den svarta vänta,ja det återstår att se.Idag har vi nästan + 30 grader ugen och det är för varmt att ta sin promenad,jag får väl vänta en stund och se vad som händer för det är tryckande värme.Jag önskar en trevlig Onsdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

4 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Jag har ätit de första röda och svarta vinbären i min trädgård idag. De var så sura att tungan skrynklade ihop sig, nästan. Det behövs vatten för att de ska bli goda nu, vinbären, eller vad tror du? De är många fast ovanligt små. Och sura.

    Ja, idag har det varit så tryckande väder. Jag har känt mig alldeles matt och så sov jag ända till klockan halv tio på morgonen. Inte ofta jag gör det.

    Ha en fin kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Maskroskvinnan!
    Jag såg att alla var inte mogna av de röda,men jag har
    inte smakat dem än men jag hinner nog.Så de är sura i år
    jag som tycker de har en så frisk smak,jag gick alltid
    hos min morfar och åt röda vinbär och de gröna krusbären
    de röda tycker jag inte om och inte svarta vinbär heller.
    Men min mor åt alltid dem på busken och sen gjoprde hon
    saft och hon drack 1 glas varm svartvinbärssaft varje morgon.
    Så du tyckte de skrynklade trungan på dig,vi brukar säga att
    det knöt sig bakom öronen.

    Ja det har varit tryckande och det kom bara några stänk när
    jag var ute och gick så brakar det inte loss snart så är det
    underligt.
    Ja det är svårt att sova när det är så varmt,men det är lite
    svalare om natten.Jag sov nog ganska hyggligt i natt.Men det
    var kanske för jag var ute och gick sent.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Jag har gjort 7 st nya handremmar till de nya bågarna nu på eftermiddagen. Det är en rem som sitter på pilbågen som man har handen genom för att inte tappa bågen när man skjuter.
    Så har jag börjat skriva ut lite smått. Tar några sidor i taget, har visst kommit till flik 6 tror jag. Det är totalt 355 sidor och jag är på sidan 63. Naturligtvis låter jag den svarta ta slut innan jag byter. Att jag skriver svarta beror mest på att jag tror den kommer att ta slut först eftesom det bara är svart text jag skriver ut. Några bilder kommer längre fram men de är i svart/vitt. Gör utskrift på båda sidorna, annars blir så vansinnigt många blad i pärmen..
    Nu börjar det skymma på men det är lika varmt ändå och det blåser ute. Satt ute ett tag på verandan men gick in igen för det var så fuktigt och i blåsten blev det kallt. Ska väl snart krypa till sängs och ligga vaken största delen av natten igen. Jag kan bara inte sova i värmen, det går inte! Jag blir tokig på detta. REgnvädret som skulle komma här i morgon med massa regn har visst styrt sin kosa någon annanstans. Jag kollade nu, det står om åska igen i morgon eftermiddag - kväll och så har fredagen blivit mera ostadig än tidigare. Ja, ja, man får väl se vad det blir av det hela..
    Ha de bra och GOD NATT!!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Aha det är den ska vara,annars hade du väl en beställning på
    något annat du skulle göra av läder eller har jag missat något?

    Jisses det var inte lite sidor du skulle skriva.Är din svarta liten
    min är större än de andra patronerna,men mitt har knappast rörts sig
    på den svarta så jag tror de blanda ihop de andra färgerna så det blir svart eftersom det går åt fortare,men det ger sig med tiden för dig.
    Jag fattade som du kunde skriva ut samtidigt 2 sidor på samma blad.
    Har jag missuppfattat det hela.
    Ja åska behövs snart
    Ja värmen håller sig länge i huset,det är säkert detsamma hos er.
    Ja det blev mörkt med en gång,men jag fick min promenad i alla fall.
    Har du ingen fläkt så du kan ha på så det blir lite svalare?
    Ja åska behövs snart annars orkar man inte någonting jag orkade inte
    ens tänka på mat idag,hade ingen fanatasi.
    Lite regn fick jag när jag var ute men det var allt lite det men jag fick känna doften av våt asfalt i alla fall.
    Godnatt med dig.

    SvaraRadera