tisdag 29 juni 2010

Ja så är det dags igen.

Ja idag ska jag till tandis igen,fast denna gången ska jag till tandhygenisten förstås men det betyder att man ska ut med en massa pengar igen,sist kostade det ungefär 500 kronor,men det är ett tag sen så det har säkert förändrats....Så man kommer att bli öm i tänderna i dag igen när hon har varit där.Men det är ett nödvändigt ont.Ska se om kjag kan börja gå så jag får en promenad också och sambon hämtar upp mig.Vi får väl se.Håll tummarna är ni snälla,jag avskyr tandläkare och hygenister,men de är ett nödvändigt ont för leendet om inte annat.Jag önskar er en trevlig Tisdag.Kram till den som vill ha.//Agath

12 kommentarer:

  1. Stackars dig. Tandläkaren är INTE min bästa vän, huua!!!
    Håller alla tummar jag har. Avundas dig inte alls.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Det går nog bra hos tandis.. Jag fick också komma till en hygienist sist och skulle det ha visat sig att jag skulle haft något hål eller så skulle jag ha blivit kallad till tandläkaren. Det var nytt som de hittat på..Men jag har inte hört något så allt var väl OK!
    Jovisst kostar färglaserskrivare, men denna var det ett bra pris på tycker jag. 1700kr.. Men sedan kostar patronerna, men man ska kunna skriva ut mycket med dom ca 2200 ark och så mycket skriver jag inte ut på ett år.. Men det får bli ett problem längre fram.. De patroner som följde med är inte fulla, de är bara halva som han sade. Så ska man kunna skriva ut ca 1000 ark så räcker det nog ett tag.. Vi får se...
    Det är hiskeligt varmt här idag, ska till stugan senare.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Håller tummar och tår för dig.

    Tandläkarbesök otroligt dyrt,men tur att tandläkare finns ;-).

    Önskar dig en fin Tisdag!

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  4. Usch ja! Stackars dig och jag själv behöver beställa tid.
    Undrar varför det inte vill bli utav?

    En undersökning och rengöring härborta går på ca 70 dollar.
    Det motsvarar ca 560 kronor.

    *kramis*

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Bara tandhygenisten idag,men det är en himla
    rotande ändå,tog tandsten och 2 plåtar på ett
    par tänder det hade jag väl inte räknat med
    förstås.Tandläkaren tog ju plåtar på alla
    förra gången.Tack för du höll tummarna.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Godkväller Recurven!
    Får jag väl säga då,kommer nyss från matbordet.
    Jodå det gick väl som det skulle,så nästa besök
    är väl hos tandläkaren igen,men det är ett hål
    jag vet om så det kom inte som en hälsning på
    posten precis.Förr så skötrte tandläkaren allt
    nu delar de upp det dyrt blir det på det viset
    tycker jag.
    Ja det kan jag tänka mig att en färglaserskrivare
    är.Detsamma fick jag med skrivaren inte fulla,men
    jagf kan tala om de höll mycket längre än de som var
    fulla sen,jag måste nämligen byta några av mina färger
    den svarta är störst så det dröjer väl ett tag tills jag
    behöver byta den.
    Ja idag var det för varmt för mig att gå så jag får se
    framåt kvällen hur det blir då.
    Ja även om det är varmt så blir det väl en del skjutande.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!
    Min mamma brukar vägra plåtar om det inte finns någon speciell anledning.. som hon säger till tandläkaren så är det ju hon som betalar...
    Själv brukar jag gå en gång om året och kolla så att allt är okej, men just nu är det en tand som behöver fixas... en bit av den gick sönder.. är provisoriskt lagad.. ska dit igen på fredag och fortsätta med den.. brukar mest vara hygienisten som får arbete med mig annars.. mest tandsten, inte så mycket hål.. men då och då biter jag sönder en och annan tand...
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Suss!
    Tack för du också hjåller tummarna för mig.
    Det är inte det roligaste ställe man kan gå
    till.Och man kan definitivt roligare för de
    pengar man får lägga där.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Ginger!
    Ja är du som jag så förstår jag att du inte
    beställt tid,jag har alltid sagt till tandläkaren
    att jag vill bli kallad annars drar jag mig för det.
    Då är inte kostnaderna så mycket skillnad då för
    jag fick betala 520 kronor för tandsten och 2
    plåtar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Tandvården i Sverige är tydligen något billigare.
    Vad jag betalar 570 kronor för är
    bara tandhygienistens rengöring och en kort
    konsultation med tandläkaren när hon är klar.
    Tur att jag hann ta färska röntgenplåtar
    innan jag blev utan försäkring.
    Inget ont...

    *kramis*

    SvaraRadera
  11. Donna!
    Jo det är ju så,nu har jag en brygga på överkäken
    så det är väl kanske en trygghet att det blir plåtat
    men nu tyckte jag det var lite onödigt eftersom jag
    hade nyss tagit plåtar både uppe och nere.
    Mina tände far ju väldigt illa av all medicin jag äter.
    Detta har jag vetat i många år.
    Det är inte länge sen jag var hos tandläkaren då kostade
    det mig nästan 1300 kronor,så visst är det dyrt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Ginger!
    Jo men det var det jag sa också
    för det var hos tandhygenisten
    jag var hos.
    tandläkaren har redan fått sitt.

    Usch ja att vara utan försäkring måste vara
    hemskt.Hoppas du inte behöver gå så ofta då
    Jag såg ett program om amerika för många
    herrans år sedan då denna familj det handlade
    om däer deras dotter blev sjuk paret var tvungen
    att skilja sig för att dottern behövde opereras.
    Detta måste vara otryggt att inte ha försäkring.
    Kramar

    SvaraRadera