lördag 26 juni 2010

Ja då var det kväll och solen skiner än.

Ja som ni säkert förstått så har jag varit ute och tagfit min promenad,visserligen inte så lång,men jag gick 5383 steg och det blev 3,22 km,alltid något hade jag vetat att kycklingen inte töat mera än det gjort så hade jag nog tagit ute den från kylen,men kycklingen fick töa i ugnen i stället,får väl se hur den blir när vi ska äta,jaja så händer det nog bara Agath tror jag,sen sa sambon att vi kan väl grilla i morgon,varför sa han inte det i affären jag har ingen korv hemma för jag har ju tängt mig gratäng i morgon men vi får väl se.Jag önskar er en fortsatt trevlig Midsommardag.//Agath.

4 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Aha jag då förstår jag att han ville stänga dörren igen:P
    Hoppas du haft en goo midsommar?
    Kram
    Vad duktig du är med dina promenader! Heja på!!

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Ja det luktade inte alls gott sa han.
    Ja si så där.Tack det var snällt sagt.
    Nattiskramar.
    //Agath

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Vad varmt det är!!! Jag flyter bort snart... Jag hatar sådan värme för jag mår inte bra då, har huvudvärk igen och sitter mest och hänger.
    Jag måste få till ett KORRE resultat idag också det är sista dagen för det. Så hade vi tänkt grilla i kväll för sambon sa att det skulle inte regna idag, Men det vill jag ha osagt för det är svarta moln på himlen. Men jag har grillat i regn förut och så har vi ätit inne, det går det också. Då slipper man släpa på alla grejer runt hela huset. Min pelagoner har kommit så långt att de vill börja blomma nu. De skulle behöva få lite nytt att bo i. Men jag orkar inte förmå mig i denna värmen. Får väl ta siesta ett par timmar och komma igårng igen framåt 17 tiden, då det börjar svalka av ute.. Bounty behöver mera vatten också, det syns även på honom att det är varmt. Han verkar gilla sin lagade flughuva med de blåa öronen, så han slipper lite flygfän. Ska till hästbutiken och inhandla ett effektivt flugmedel att spraya på honom så han får litemera hjälp ifrån de uslingarna. Annars verkar han må bra och han pratar som bara den när vi kommer ut till honom. I går gick han och ställde sig vid öppningen till den hagdelen jag har sparat på så han har lite gräs kvar. Nu har han upptäckt det och visar att han vill in där. Men det får vänta någon vecka till. Han är ganska klippsk min häst som du kanske förstår. Jag har ju sagt efter midsommar till honom och nu tycker han det är efter midsommar redan.. Hihihihi..
    Ha det fortsatt bra i dag!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Vi har + 20 grader i skuggan,jo men din förkylning är
    väl inte helt borta så det är väl därför du inte sluppit
    huvudvärken.Tja det var något sambon här också sa igår,men
    för det måste jag till affären för vi har varken briketter
    eller korv här.Men jag vill nog ha en hamburgare,på biffar
    jag gör själv inte köptaför de är inte goda,jag har testat.
    Får väl hoppas att vädret håller i sig.Ja det ska väl gå om
    man har en klotgrill vanlig öppen grill vet jag inte hur
    det påverkar i regn.
    Tänk det är ett antal år sedan jag grillade lax då var min
    son här den lille.
    Så dina pelargoner har kommit igång så roligt för dig.
    Våra blommar för fullt på altanen de jag tog bild på,men det
    är en växt som inte vill sig,men jag tror den skulle vara i friland.
    Hoppas det går bra med ditt resultat till KORRE,men det får väl
    också bli tills det blir lite svalare i luften väl.

    Bounty är en klok häst,midsommaren är över idag är det vanlig söndag,
    du sköter om din häst bra,men häruppe jag ska se om jag kan ta bilder
    på ett par hästar här,för de har varken vatten eller något och äta de
    bara står där i solen till den går ner,är det inte djurplågeri att de inte har något att äta eller dricka eller slicka på saltblock?En fråga
    som jag ställt mig i flera dagar i går såg jag att den ena av dessa hästar hade lagt sig ner....Hästen kan väl inte må bra av att inte får något i sig vi människor fodrar ju mat och fryck så gör väl även hästar inte sant?
    Kramar

    SvaraRadera