fredag 18 juni 2010

Idag har vi varit ute en sväng igen...

Vi åkte till Hornborgharsjön visserligen en aning sent vad jag tycker,men trots det var det mycket Tranor där ändå,jag hade problem när jag skulle lägga bilderna så jag har försökt flera gånger de kommer i fel ordning,men nu orkar jag inte mer,det var bara något utanför protokollet.
Jag såg många Tranor som fått ungar jag vet inte om ni ser det så bra så som mitt öga uppfattade det.
Denna bild hade jag tänkt mej som först men tja ni får ta det som det är.Men trots vi var där sent var där väldigt mycket tranor och där fanns de som hade kikare med sig,ibland önkar jag att jag hade en sådan kamera som just idag.för att se dem på mera nära håll.Efter Hornborgasjön så åkte vi vidare mot Lidköping så vi hittade en rastplats att sitta och ta vår medhavda fika.Jisses det är mycket godare än det kaffe de servera på kafeer ibland.
Sen körde vi mot sjön där sambon brukar parkera och försöka få bild på Kinnekulle.För många år sedan var jag på Kinnekulles restaurang och fikade det var när jag var på en kongress i Falköping,Ja jag var välö en 19-23 år då och var med i nykterhetsföreningen.jaja nog om det.
Ännu ett kort på Kinnekulle,men på närmare håll,jag tycker bilden blev en aning blå,men det som var så intressant var att jag inte bara fick med vita jäss utan även en fiskmås på flykt.Detta får vara det sista inlägget idag,så jag säger godnatt till er alla som ska gå till sängs för det ska jag och jag hoppas att inte regnet ska störa mig i natt som natten före.Godnatt från "Kaksmulan".//Agath.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på tranorna med ungar.
    Visst är det härligt med matsäck i det gröna. Smakar, som du säger, mycket godare ute.

    Hoppas din dag är bra
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ja jag trodde inte det skulle var så
    mycket tranor som det var ändå.
    Ja hellre att få halvdant kaffe inte sant?
    Jo det blir mycket som blir eftersläpande
    och dels blev det ingen promenad heller,
    men det får gå det också.
    Jag har mest suttit vid TV:n och tittat idag.
    Idag är det lugna gatan här kanske
    beror på det kungliga bröllopet.
    Kramar.

    SvaraRadera