lördag 19 juni 2010

En lång men förhoppningsvis trevlig dag

Det var någon som pratade om blommor och bin när det gällde bär och så,dessa har blummat och eftersom det blivit bär så måste även bina har haft en del i det hela,för att det ska kunna bli revor fulla med bär.Resten vad jag skrev får ni tänka er...Ha en bra Lördag,här har inte varit något flyt men det beror väl på Kronprinsessans giftemål kan jag tro.Hoppas Victoria och Daniel får ett rikt liv tillsammans och att allt ska gå dem väl.Kram till den som vill ha.Det får bli detta inlägg ikväll/natt för jag har inte känt någon lust att vara här idag.Godnatt sov så gott från "Kaksmulan"//Agath.

14 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Här har jag städat i datorn idag så jag har inte kunnat blogga förrän nu. Det tar sin tid att kopiera och sedan låta datorn bränna över på CD. Jag gjorde detta för at datorn har börjat betee sig lite konstigt mellanåt, vet inte om det beror på att jag drar ur sladden på nätterna eller om det har att göra med att jag bytt virusprogram. Den började när jag tog bort det andra virusprogrammet i alla fall. Laptopen är likadan. Den hänger sig och det svarar inte och man för börja om hela tiden. Lite jobbigt.
    Jag som skulle ha fixat med min buttställning och skjutit ett Korre resultat, får väl göra det i morgon fast först ska vi till sambons farbror så han får korta av håret. Det börjar bli besvärligt nu i värmen. Jag har tjockt hår och det känns som om jag har en yllemössa på mig hela tiden. Det ska bli skönt..
    Ha det så bra så hörs vi i morgon igen!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath... Var nyss inne på min gamla blogg o fick syn på dina kommentarer... nej, jag har inte varit där på evigheter, nästan ett år.. funderade ett tag på att gå in där, men kommer inte ihåg lösenord och sånt där längre nu så det fungerar inte... får se om jag kanske startar någon ny blogg såsmåningom...

    Så enormt mycket har det väl inte hänt sen sist, men jag jobbar numera som personlig assistent, i poolen, heltid, och trivs toppenbra med det. På hemmafronten har det inte blivit bättre så jag har till sist sagt till maken att jag vill skiljas.. han vill inte.. jag har gått med på att gå på familjerådgivning med honom, men jag känner inom mig att det här inte är något som kommer gå att lösa.. Det känns ändå skönt att till sist ha tagit det steget att påbörja processen, men vill naturligtvis ändå försöka göra det så skonsamt som möjligt...

    Kommer höra av mig igen om jag startar ny blogg!
    Många kramar
    Donna

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Jag trodde din dator blivit utslagen pga att
    det åskade som du sa.Men sen har väl inte jag
    varit så flitig heller.Har mest suttit vid TV:n
    idag.Vad har du för virusprogram?För en del är
    ju inte så bra,det jag tyckte var bäst var nog
    avast och zonealarm tror jag brandväggen heter.
    Men idag har jag Normans virusprogram.
    Ja att har en tjock hårman då blir man ganska trött
    på sommaren.Men vi hörs i morgon.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  4. Hej Donna!
    Vad glad jag blev att få ett livstecken från dig.
    Nej det har varit ganska tyst i dina gamla blogg
    Många tankar har jag haft vad som hänt dig.
    Ja det där med lösenord kan stöka till det,jag vet
    väl för ibland skriver jag fel lösenord jag också,
    tänk om man ändå kunde ha ett och samma lösenord.

    Så då är du inte lärare längre då,men personlig assistent
    ska vara ett bra jobb om jag fattat rätt.En kamrats dotter
    jobbar med sådant och hon trivs jättebra.

    Så det har iunte blivit bättre då med det andra,ledsamt att höra
    jag hoppas ändå att du ska få känna av livets glädjeämnen trots allt.
    Önskar jag hade din Mailadress,för jag har verkligen saknat dig.
    Ja hör av dig när du känner att du vill.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!

    Är trött och förkyld efter vår Stockholmsresa som du kan läsa mer om på min blogg.

    Jag överväger nu starkt efter morgonens skrivande på min blogg att byta till blogspot som du, för Passagens sida hänger inte med, speciellt inte när det gäller redigeringar av inlägg samt om jag vill skriva ett längre inlägg.

    Jag skall höra med min gode vän Bat som också bloggar på passagen om vad han tycker om det samt hjälpa mig att flytta över.

    Jag vore tacksam om du kunde skriva en kommentar på min blogg om hur du uppplever blogspot samt ge mig tips och råd för att byta över till blogspot.

    Ha en skön söndag!

    Kramisss
    Kajsa

    SvaraRadera
  6. Godmiddag!
    Jag hade tur, datorn klarade åskan i fredags. Men det känns bättre nu att veta att det mesta finns på skiva ifall något händer...
    Jag har ett virusprogram som heter AVG. Gartis! Det har det mesta för att det ska fungera att vara på internet. Det finns även en köpedel om man så vill och då innehåller ännu mera säkerhet. Jag har haft detta till och från sedan jag tog datakörkortet. De använde detta AVG och det var ju arbetsförm. som hade kursen. Så jag tänkte: duger det till kursverksamhet så borde det duga till mig.. Jag är nöjd och detta uppdaterar sig själv så fort jag kopplar upp till internet. Ca kl 12.15 brukar programmet börja scanna datorn, också av sig själv.
    Nu ska vi snart åka iväg och bli av med lite hår, det ska bli en befrielse, men det ska väl börja regna skulle jag tro för molnen börjar dyka upp bakom skogen. Bäst är att sitta ute så att sambons farbror har bra lyse..
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  7. Jag ska försöka förklara för dig så som
    jag upplever det.
    Det är ju bra att du har en vän i BAT så han kan
    hjälpa dig,för hur det än är och om man vill ha
    sina inlägg från den andre bloggen.Jag hade ju
    turen att Kojiki var så snäll och hjälpte mej föra
    över alla mina recept och en sista hälsning till Patric
    Swayze och de andra historierna och Aisopos Fabler mm
    Höres
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja skönt att det inte hände något med datorn,det hade
    varit ledsamt om den gått åt fanders.Ja man ska ha det
    virusprogram man är nöjd med och har man då sett att
    det inte hänt något med det innan är det ju bara bra
    man känner tryghet i ett program.Vu har ju Norman köpeprogram
    men jag tror inte de är bättre för att man köper dem.Och kör man virusscanning så tar det flera timmar...uppdatering kommer också
    lite olika tycker jag.Många gånger när jag stänger ner kan det vara
    en del innan datorn stängs,Ja idag skulle du klippa dig.
    Hoppas då inte att det regnar om ni ska sitta ute och klippa dig.
    Får väl höra hur håret blir sen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!
    Tittade du på bröllopet? Helt underbart sagolikt, tycker jag. Tänk om man kunde få ett sånt bröllop..
    Vissa dagar är intelika roliga som andra bara att kämpa vidare och hitta de roliga och lykliga stunderna som kommer.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Hej Carina!
    Ja jag satt hela dagen och tittade,mycket fint
    var det,nu är de gifta och´jag önskar dem ett
    gott liv tillsammans.
    Fast själv mår jag inte så bra just nu.
    Jag öskar dej en trevil Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. hej Agath!!!
    hoppas din helg varit bra, min har varit helt ok.
    men hade gärna sett solen lite mer....

    krams

    SvaraRadera
  12. Hej Agath, tittar in för att önska dig allt gott:-)

    Kram.

    SvaraRadera
  13. Hej LadyNienna!
    Nja ai aå där,skulle egentligen gått min promenad
    men har inte orkar jag har känt mig matt.
    Ja då ska du väl börja arbeta i morgon.
    Hur känns det?
    Vi hade väl lite halvtaskig dag förrut men nu
    skiner solen glatt.
    Kramarom

    SvaraRadera
  14. Hej Anne-Sofie!
    Ja det kan jag behöva tack så mycket.
    Ha det så bra du också.
    Kramar.

    SvaraRadera