onsdag 16 juni 2010

Dett bidde inga byxor............

Idag har vi varit ute på galej,det var meningen att vi skulle se om jag hittade långbyxor,men det blev inget av det,kanske för vi tog en avstickare till Dalsland vi har inte varit där på 6 år,då gick jag med Ilizarovfixationen så det minns jag så väl,men tänk vad det kan förändras,så gott kaffe som det var då och toasten så ljuvligt gott,men det var ny regi,så varför skulle inte även detta förvanskas som allt annat jag stött på.
Såg denna statyett jag tycker de är väldigt fina ,de som håller på med stenarbete fårstår mera om detta förståss.Men jag tycker det är fint.
Känner ni igen den här foten jag har haft det i ett inlägg innan men det är ett tag sedan.Vem hade inte önskat att man hade en sådan fot,inga häftor där inte som ska skydda för tryck och mera till.
Jag sa ju att en dag skulle jag till Trollhättan för att åter ta ett kort på strömkarlen,sist jag tog honom var väl för 40 år sedan minst.Jag minns det så väl för min far levde och vi var på semester skulle till Strömstad för första gången så vi stannade till här och tittade på slussarna och när de släpte igenom båtarna,väldigt intressant som bara hade en sjö med 365 öar på,lika många som ett år.Ja det var väl allt för tillfället.Kram till den som vill ha.Nu ska jag strax knytra mig så godnatt kära vänner sov så gott för det ska jag försöka göra.Från "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Hejsan
    Jasså, du har varit på turné i dag. Vad kul :-)
    Den där foten minns jag, att jag har sett tidigare hos dig. Den är jättefin.Strömkarlen likaså.
    Nu börjar det bli så varmt, att du kanske inte behöver byxor, hehe

    Allt Gott
    Susanne

    Ps. Ringer när jag bakat Ds.

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jisses. Har ju varit så många gånger vid slussarna där då jag bor i vänersborg o ibland åker man dit o fikar. Har aldrig tänkt på den eller sett den ens, strömkarlen.
    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja tänk så mycket som vi har åkt så är det ändå
    6 år sedan vi var i Dalsland sist.
    Och jag hade lovat vid ett tillfälle att ta strömkarlen
    förn den fick jag inte sist när vi tog foten,för jag har
    inget kort utom från 60-talet då hade vi ju inte digital-
    kamera,vet inte ens om de fanns då.
    Vi har + 18 grader i skuggan,jag vet inte om jag någon
    gång mer kommer att gå i kortbyxor,för benets skull.
    Kramar
    PS:Ja gör du det så dyker jag upp.DS:

    SvaraRadera
  4. Hej Mia!
    Ja det är något speciellt med slussarna inte sant?
    Då har du varit i Skräcklestugan,Goran van buske eller
    vad han heter/hette visste inte vad den låg.
    Vad fikar du då i Trollhättan eller du menar du haft
    med dig fika hemifrån?
    Jo strömkarlen är det något vist med tycker jag.
    Du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Godmiddag!
    Du är ute och luftar dig när en annan sliter hund... Men nu är det gjort och det blir inga problem att dra ut släden, den står klar innanför dörren, det är vagnen som fick stå på tvärsan. Men den har ju hjul som man kan snurra på och putta ut om det vore så. Kroppen talar sitt eget språk med mig idag, tre bokstäver... O N T ...Men det går väl över det också.
    Ska snart ut till stugan för det kommer prova på ungar och ordföranden hade visst problem i tisdags. Han verkar skraj för ungar som låter lite... Så det blir en lång dag där idag, framför allt när man inte är 100 själv.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Ja det blir ju ändrade planer så det blev en runda
    skulle egentligen köpa långbyxor,men det blev inget
    med det.Får väl göra det vid ett annat tillfälle.
    Ok jag bara tänke att allt kommer fel med släden
    det var därför jag frågade.
    Ja det är klart att du har ont idag när du slet
    på det viset i går.
    Så det blir stugan idag,men det blir ju ombyte i
    alla fall.Nej det är inte alltid man kan stå på
    topp,men intresset gör väl att det flyter på ändå.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Verkligt fina statyetter, jag gillar att titta på sådant.
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja jag tycker också de är fina,foten tog jag ett kort på
    i fjol men jag tyckte den passar bra.Jag gillar också sådant.
    Sköt om dig också.
    Kramar.

    SvaraRadera