måndag 26 april 2010

På tal om mobiler.

Jag har en mobil den ser ut så här,men det kvittar hur dyr eller billig mobil man har så går inte signalerna fram om det är dålig täckning,vet ni häromdagen så gick jag en gammal väg som jag gick innan jag fick hälsporren tror jag,och emellanåt så kollade jag min mobil långt där ute i buschen så hade full täckning men ju närmare jag kom hemmet ju dåligare täckning igen,så efter anslagstavlan på vår gata ungefär 200-300 meter från där jag bor så har vi bara 1 pinne som täckning,är det inte sjukt.Och så gör de sådan reklam att man ska ha mobilt bredband hur länge skulle jag få sitta då innan jag fick iväg eller hämtade en kommenmtar.Minns på den tiden jag hade annat internetuppkoppling så fick jag ett brev från min läkare där han skickade om den här grejen jag skulle ha på mitt ben under tiden jag hade ilizarovfixationen,det tog flera timmar innan jag hade fått brevet.Så nej tack till utan jack för då skulle allt bli dött här.Ja det var väl lite av mina funderingar igen.Nej nu ska jag strax göra mej i ordning för att gå min runda,det är varmt idag så idag +19 grader i skuggan så jag  behöver nog inte den jackan jag haft en tid nu.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Måndag.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Det finns massor av ställen än som har "döda" för mobilsignaler, i garaget som min sambo hyr tillsammans med några andra så är det bara vid ena hörnet eller utanför på farmsidan som den har mottagning... och hans dotter bor på samma våglängd ungeför som garaget och hon måste ha mobilen på ena fönsterbrädan för annars har hon ingen kontakt... så jag håller med dig att än så länge är inte mobilnätet tillräckligt utbyggt för att det ska fungera utan jack helt!

    Jag ska strax ta min promenad hem från jobbet och det ser riktigt varmt och gott ut... satt ute en stund i lä på lunchen där fläkta det inte heller så det blev riktigt varmt!
    Ha en god promenad nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Ja, idag är det sommarvärme hos mig också. Jag har + 18 plusgrader. När jag gick ut hade jag inte sett på termometern att det var så varmt, så jag tror minsann att min kropp fick sig en liten chock i värmen.

    Jag har sett både buskar och häckar som är gröna idag. Den allra första dagen den här våren som de är gröna. Härligt att det äntligen är vår!

    Ha en bra måndag, Agath!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Nu har tekniken i koppartråden tagit ett språng upp i hastighet också, så säg inte upp den fasta linan för det kan bli extremt dyrt att få den inkopplad igen.
    mvh LW

    SvaraRadera
  4. Viljen värme! Här känns det kallt tycker jag, men Lasse påstår att det har varit 14 grader...

    SvaraRadera
  5. Witch!
    Ja det blev en lång dag det här.
    Ja här hemma kan jag inte ringa med min mobil
    Nej ett mobilt nätverk skulle inte fungera här.
    Den dagen får jag nog inte uppleva,så om något
    skulle hända mej här så skulle jag vara chanslös.
    Jag tog som sagt var en del av promenaden innnan
    vi åkte till hans mamma,sen tog jag en del av
    promenaden hemmåt också,men det blev knappt 5
    km ändå.Men man får vara nöjd med det lilla.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Ja i dag var det riktigt varmt,så jag hade
    sommarjacka på mej,så gick jag mot byn sen
    plockade sambon upp mej.
    Sen en knapp timme innan vi skulle hem från hans mamma så gick jag hemmåt,men det blev inte riktigt 5 km ändå.Och så började komma lite regn
    men det kom bara lite.Ja det har slagit ut mycket för varje dag ser man förändring,såg att magnolian jag tog ett foto på i fjol är på gång men inte så stor så jag tog inget foto,vet du vad,jag såg den första maskrosen idag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Liberum-weto!
    Nej här skulle det inte fungera att säga upp fasta telofon mobil fungera inte här,kanske beror på att det finns inte tillräckligt med
    koppar här...

    SvaraRadera
  8. Hej Lia!
    Så du har haft det kallt jag bytte ut min
    tjocka jacka mot sommarjackan idag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath! Det ser ut som om du har exakt likadan mobil som min dotter! Själv fick jag köpa en ny häromdagen, för min gamla hade lagt av helt. Men jag hittade en hyfsat billig, 399:- och då har den en kamera också. Kram, kram!

    SvaraRadera
  10. Hej Wolmer!
    Ja de är nog ganska vanliga,och sen är den lätthanterlig också inte så som den man fäller ihop,den fattar jag mej inte alls på.Den som jag fäller ihop det är kamera i den,men jag tycker inte den tar så bra bilder.
    Ja det var väl något ditåt jag betalade för den som bilden är på.Den med kaneran är dyrare.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera