söndag 25 april 2010

Det var Söndagen det.25/04-2010.

Först tog jag en promenad.lite raskare idag än de andra dagarna,men den blev inte så lång ändå,och eftersom jag gick efter maten så blev klockan rätt mycket innan jag kom iväg på promenaden jisses vad jag blev anfådd för jag tog i den första km jag flåsade och gick ann så jag tyckte folkj tittade på mej.Men riktigt så hurtigt som damen ovan gick jag inte förstås,men man hade önskat att det var så.


Men den blev inte så lång eftersom sambon hämtade mej efter gott och väl en ½ timme så idag gick jag bara 3514 steg och det blev bara 2,10 km lång.så jag gjorde inte av med mer än 130 kcal.Men jag får väl vara nöjd ändå.Även i kväll lägger jag inte in något nytt inlägg utan jag slutar med detta....Jag önskar er en god natts sömn från "Kaksmulan"//Agath.

12 kommentarer:

  1. Godkväll!
    Nu är helgens tävlingar över. Jag blev 3:a även idag och blev 1:a på DM så jag knep dessutom DM plaketten. Nu har jag 2DM plaketter i 2 olika dicipliner, kul! En i tavelskytte inne och en i 3D skytte ute.
    Vi var 3 st tjejer som låg på lika poäng länge, så missade jag 3 mål och då träffade dom och drog i från. Så kan de gå!! Men jag var både trött och hade ont i fötterna så det tog lite överhand.. Jag trillade till och med på ett ställe och höll på att knäcka pilbågen. Jag skulle ta mig över ett fårstaket och det gav vika och jag stod på knäna. Tur att bågen klarade sig. Jag blev bara lerig och blöt på byxerna. Så svor jag nåra haranger också.. Men lite knasigt att ha en bana så att man skulle gå ett jättekliv från en sten över nätet till en annan sten. Jag som har taxben??? Det funkade inte och så var jag rädd för att halka för det var vått gräs på de stora stenarna. Jag är ju vig som ett kassaskåp så det var dömt att misslyckas.. Men nu hände ju inget så det gick ju bra till slut.
    Nu är jag skita trött och jag hade stegräknaren på. 13 751 steg under tävlingen.. Så har det ju blivit flera efter det i stallet.. Sängen hägrar väl så småningom så jag önskar GOD NATT nu..
    Hörs vidare i morgon...
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. "Var glad för det lilla" - Tigris citat!
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Ja nu är du väl trött efter helgen tävlingar.
    Inte illa får jag lov att säga,att få
    en DM Plakett till du får snart skaffa dej ett
    skåp att ha dem stående i.Men det är väl inte illa att komma 3:a heller.

    Oj då så du trillade hoppas du inte skadade dej.
    det är ju lätt hänt när man trillar.Det var väl
    att du inte bröt något en arm eller så inte ens
    en stukning hade varit bra för dej och pilbågen,så var glad att det gick som det gick.
    Skönt att det inte blev någon skada.
    Det var många steg du tog,jag gick 10000 mindre än dej.
    Ja nu har du säkert gått och lagt dej
    Men om inte så önskar jag dej en god natt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Tigris!
    Ja det får jag ju vara,klockan var ju mycket så
    det blev som det blev.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Jag öppnar en ny blogg, säkert lite roligare att kommentera och kika in i, kommer kanske luta mer åt witch bloggen... fast just nu är jag inne i att komma i form..... :)

    Och du tänker helt rätt att du presterade och tog dig iväg på en promenad det är bättre än ingenting.... var nöjd och stolt över dig själv! :)

    Själv knåpade jag ihop hela 11114 steg enligt stegräknaren och det kändes super bra efter att jag klev upp på vågen i morse..... den var inte snäll mot mig!

    Nä nu måste jag jobba lite... kikar in senare!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Agath, måste säga att jag beundrar ditt idoga gående, trots en massa strul och ont! Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  7. Hej Witch!
    Ja jag var nyss inne och tittade på din Witchblogg,ja jag försökte till och med
    Komentera men den är väl inte färdig än
    tror jag.

    Komma i form skulle jag också behöva göra
    duktiga dej som gick så många steg,det är
    lätt att bli försoffad eller får dåliga
    vanor,du har ju en sambo som du går med
    jag önskar jag haft detsamma,men ska han
    gå så blir det rullandes bakom en ratt.
    Ja gör du det kul att se wirch är tillbaka
    fast i annan form*ler*

    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Anne-Sofie!
    Tack snälla du,ja just nu är det en massa knaprande på tabletter för att jag ska få
    det att fungera.Går det inte över i ryggen
    skulle jag komma tillbaka,kanske behöver en
    sjukgymnast till hjälp.Men först ska jag iväg
    i morgon till röntgen på min hand.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Godmiddag!
    I dag är jag helt slut...Jag hade redan lagt mig när du skrev svaret från igår. Jag somnade nog direkt. Jag vill en sak idag och min kropp gör som den vill.. Nejdå, ingen fara med mig, gjorde mig inte illa på något sätt bara byxerna som blev blöta och leriga på knäna. Men det finns det tvättmaskiner till att råda bot på...
    Jag ska göra en tavla och sätta mina plaketter på. Man limmar enkelt fast ett häftstift på baksidan och trycker fast. Det börjar bli så många olika plaketter och de ligger i hög i skåpet, får inte plats. Jag är jättenöjd med mina 3:dje platser för motståndet har blivit bättre i damklassen i år. Och detta var ju bara början på säsongen. Tjejen som vann både i lörd. och igår är inte med i Rejmyre den 15:e maj för det är hennes hemma klubb som ordnar tävlingen då.. Så då får vi se vilka som kommer dit??
    Nej nu ska vi till affären och handla lite och hämta paket..
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja jag kan förstå att du är slut efter helgens
    tävlingar,men tur du inte skadade dej i alla
    fall.Ja tvättmaskinnen kan ta bort varje
    spår av din olycka,men hur gick det med din båge?

    Jamen är de så små att du kan ha dem på en tavla?Eller du menar en sådan med glas och ram?
    Ja det kan ju bli en del under tiden,tävlar
    inte din sambo alls?
    Men du kommer du att tycka det blir lika intressant nästa tävling om denna motståndare
    inte är med?Får man inte vara meed när man är
    på sin egen hemmaplan...
    Ja handla behöver vi ju alla,sambon ska till Göteborg och jag har inte bestämt mej än om jag ska följa med.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Jo jag fick din kommentar i det första inlägget som jag skrev, vet inte om det är något tokigt med den faktiskt för det stod att jag hade kommentarer på dagens inlägg men när jag klicka var det inga där!

    Jo, jag hade tur att få med sambon, men det är väldigt sällan, gången innan fick jag muta honom att bjuda på glass om han följde med! :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Witch!
    Jo jag såg ju det sedan,
    ganska dråplig dag efter vad jag förstår.
    För ena minuten var den inte där och nästa
    så var han där.

    Ja du har tydligen mera tur än vad jag har.
    För sambon här han går bara i trädgården,jag
    vill ha mera variationer vill nog jag ha än en
    muta av glass.
    Kramar.

    SvaraRadera