torsdag 29 april 2010

Katten också att allt ska vara så segt.


Jag såg idag att björken har börjat och just hängbjörken är på gång,eftersom jag hade klåda i ögonvrån så böjade jag titta mej omkring och då ser jag just hängbjörken ungefär så här,kanske inte riktigt så stora blad som på bilden men inte långt ifrån.Vi skulle ju iväg och köpa plantar,tror ni det blev några.pytsan inte en enda blomma det blev,men hörlurar till TV:n kom med hem,och kaffe vad annars och hushållspapper det går åt som allt smör i småland.Jag gick 5032 steg och det blev 3,01 km så det blev ju inte så långt som jag ville det skulle vara.Nu är vi kommna från matbordet jag har haft Bullens varmkorv och potatismos,Snart är det dags för sängen igen,så redan nu önskar jag er en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Hallå min vän
    Jaa, vad det har slagit ut allting. Man vet att våren är här minsann. Ögonen rinner o kliar, precis som näsan :-) Men inte klaga, inte klaga...det är ju det här vi väntat såå på, hihi.

    Sov så gott
    Kram från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej! Här har alla björkar slagit ut och det kliar och svider i mina ögon, fast jag egentligen inte är allergisk, bara "överkänslig" som det så fint heter. Men jobbigt är det!

    Jag tycker du är duktig med dina promenader, tre kilometer är inte fy skam!

    Ha en fin dag och en fin Valborgskväll, ifall vi inte hörs mer. Jag är som vanligt stressad, och vet inte när jag får tid över nästa gång...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Jag önskar dig en fin Valborgsmässoafton. Hur brukar du fira den? Tittar du på TV eller tittar du på någon valborgsmässoeld?

    Vad du knallar på! Här ligger jag i lä, minsann.

    Jag minns mycket väl att du tog kort och la in en bild till mig på den första maskrosen förra året. Sånt glömmer inte jag. Jag minns att jag blev både glad, överraskad och lite rörd. Det kommer jag att minnas så länge jag lever, tror jag.

    Så stora som björkens löv är hos dig är de inte hos mig än. De är fortfarande knoppar. Men kanske, kanske att de spricker ut idag.

    Vilken underbar fågelsång och musik det är här i din blogg! Så rogivande!

    Allt gott till dig idag, Agath!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Här har det inte riktigt börjat knoppa sig riktigt, men man ser att det är på G och det behövs nog bara någon varm dag så är det dags... Har hört att de spår att de ska bli riktigt jobbigt i år för pollenallergikerna, hoppas du klarar dig lindrigt!

    Igår fick jag ihop 9793 steg och det är jag jätte nöjd med, det blev en riktigt härlig och skön kvällspromenad med en bok i öronen! :)

    Passar på att önska dig en trevlig och fin valborg!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Ja det ska gudarna veta,men en sak tycker jag
    är lustigt är att det finns ingen pollenprognos
    ännu på TV:n jag försökte se igår,men än är det
    nog inte så farligt här.Men visst kliar det och
    än har min näsa bara kommit till täppa.
    Ja det är samma procedur som last year haha
    Jag har sovit ryckvis.
    Jag önskar dej en trevlig Valborgsmässoafton
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Wolmer!
    Jag fick ju min allergi när min mor dog,
    då hade vi haft 3 dödfall i släkten så
    det var därför sa läkaren som jag var
    mottaglig för allergin och det året var
    det jättemycket björkpollen.

    Ja det kanske jag är,men jag hade velat gå längre än 3 km.Men sambon är för snabb att hämta upp mej.Eftersom jag har så ont
    i ryggen kan jag inte gå de där raska sregen jag gjorde innan jag fick hälsporre.Men
    läkaren tycket ändå jag skulle gå så jag knapra värktabletter och ger mej iväg.
    Du får ta det som det är,hoppas du får en fin
    kväll och får slappna av lite i alla fall.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Maskroskvinnan!
    Ja du sen jag bröt mitt ben har jag inte firat det,och sen när jag slapp rullstolen har det inte blivit av heller för jag flyttade upp hit och vi har inte gått på något majbål ihopa,förr så gick jag på majbålet och lyssnade på sångerna
    som sjöngs och så hade vi lite fika innan vi gav
    oss av.Men det är så många år sedan nu så mera kommer jag inte ihåg.Hur fira du det själv?
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Witch!
    Nej det har det väl knappast börjat för ni slapp ju nyss snön,men bara de börja komma
    igång så riktigt knakar det i naturen inte sant?
    Ja det beror ju på vad för pollen de menar för jag är bara känslig mot björkpollen vad jag vet i dagsläget.Ja att det blir ett jobbigt år det
    tror jag nog för jag tittade mej omkring och såg bara hängbjörken som börjat den andra björken har inte kommit så långt än.Men jag får
    gå till apoteket och gardera mej.Nu kommer det
    en tid då jag inte kan hänga ut kläder heller på tork.Inte förrän björken gått tillbaka.
    Jag önskar jag hade varit så duktig som mdu och gått så många steg.Men många bäckar små heter det ju.
    Jag önskar dej en trevlig Valborgsmässoafton.
    Kramar.

    SvaraRadera