fredag 30 april 2010

En lite Valborgsmässohälsning.

Nu ska  jag strax påbörja min promenad,så får vi se hur långt jag kommer idag.Mer än 3 km vill jag allt gå om det ska bli något resultat av det hela,sen ska visst sambon hämta upp mej om det sen blir blommor eller ej iodag det återstår att se när jag kommer hem,nu är jag så besviken att aldrig det blir som man tänkt sig,Och idag är det Valborgsmässoafton,men vi brukar som vanligt inte gå någonstans  ska jag få se en eld får jag nog se den på TV:nJag önskar er en trevlig Fredag och Valborgsmässoafton.Kram till den som vill ha.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Lycka till med promenaden Kaksmulan, jag har gått min och det är ... varmt!
    Ha en trevlig och glad, värmande Valborg!
    :)

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Jaha, då har vi klarat av säsongsavslutningen med att skjuta massa ballonger. Jag hade min gamla trä recurvbåge och sköt med i går. Den är så himla mysig, långbågen fick vila..Roligt hade vi och det small ballonger hela tiden.
    Innan vi åkte hem svängde vi ner till skatthuset och stoppade in våra deklarationsblanketter, så nu är vi av med dom.
    I dag är en lugn dag, ska bara ner och fixa till Bounty och så ska han få komma upp i sommarhagen ett tag. I kväll har vi stalltjänst.
    i morgon ska jag köra grejer från Rosvalla ut till bågskyttebanan, vi flyttar ju ut nu igen. Det ska bli skönt, det är friare att skjuta utomhus..Men det ska visst regna nästa vecka.???
    Jag ska inte åka till någon brasa, kan tända en i våran vedspis så sprakar det likadant.
    Ha en trevlig Valborg annars!!

    SvaraRadera
  3. Hej Tigris!
    Än har jag inte kommit iväg?
    Vi har + 14 grader här men ingen sol.
    Den blir väl som den är.
    Jag önskar dej en trevlig Valborsmässoafton.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Så det var skönt att skjuta med trä recurv bågen
    Mär du skjuter med trärecurv bågen behöver du inte spänna dina muskler riktigt så som i långbågen.Ja jag tror ni har homla roligt på
    era avslutningar och även tävlingar.
    Jag gjorde min deklaration igår,på nätete så jag sparade ett kuvert.Behövde inte slita på pennan heller haha.
    Nej här ska vi väl inte se någon eld vi heller,
    'och det blir inget demostrationståg heller,fan vad man är berorende när man inte kan ta sig själv till en plats,för demostrationstågen går i Vara och dit är det 1,5 mil det orkar jag inte gå till.
    Jag önskar dej en trevlig Valborg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hejsan igen!
    Ja, jag gillar trä recurven, har alltid gjort det. Jag skjuter exakt likadant med trä recurven som med långbågen. Bågskytte går ut på att man alltid ska göra likadant eller som en tyckte var bättre att man gjorde samma fel hela tiden.
    Jag har kommit på att trä recurven och långbågen väger ungefär lika mycket. Så har jag ju den lila recurvbågen som jag inte gillar så.. Den har ett metallhandtag och det är det som väger så mycket, den är tung att hålla upp. Inte det där med att dra i snöret för där är alla 3 ungefär lika det skiljer bara något pund mellan långbågen och metall recurven. Trä recurven är aningen lättare.. Fast vissa saker tycker man bättre om och andra är sämre..
    Nu har Bounty gått några timmar i hagen igen och de har dessutom fått sin kvällsmat. Det regnar här nu också, typiskt Valborgsväder..

    I morgon ska jag köra grejer till utebanan på förmiddagen så jag kanske blir lite osynlig...

    God kväll och ha de bra!

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Så det är så liten skilndad på trä recurven och långbågen det trodde jag var stor skillnad.
    Så Bounty har fått vara i hagen idag i ett par timmar,så skönt för honom.
    Visst är det väl typiskt att det ska regna eller vara kallt på Valborg.
    Men det verkars om du också ska vara hemma
    liksom vi här.Tänk jag har aldrig varit på ett majbål sen jag kom upp hit.
    I morgon är det 1 Maj det är inte klokt vi har snart avverkat halva detta året.
    Ha det riktigt mysigt i kväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. En ohyggligt kall valborgsmässoafton i år här i Umeå. Vi hade middagsgäster, men ingen ville ut och kolla på nån brasa.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  8. Hej Anne-Sofie!
    Ja jag kände det var lite kallt när jag tog min promenad i går.Det som inga blommor blev du vet.
    Men jag har n og all tid att kunna köpa dem ändå.Ja Umeå har ni väl inte fått upp temperaturen riktigt än.
    Jag önskar dej en trevlig 1 Maj trots kylan.
    Kramar.

    SvaraRadera