fredag 30 april 2010

En promenad blev det och det duggade fint.

Men jag blev inte särskilt blöt tills sambon kom och hämtade mej,jag hann och gå 6296 steg och det blev 3,77 km på knappt en timme,sen åkte vi till blomsterhandlaren i Vara,men jag höll på att slå pladask när jag såg vad blommorna kostade så det blev ingen affär.Så vi fortsatte till butiken för som vanligt så hade vi ingen mjölk,som jag sagt innan finns det en svamp här och den är inte jag.Något Valborgsfirande blir det inte här som vanligt,någon gång hade det varit roligt och titta på majbålet och lyssnar på när de sjunger in våren.I morgon är det 1 Maj så då kommer väl många att gå demopstrationen,men här där jag bor är här så mycket bönder så här är det ingen demostration,närmaste plats är Vara men den verkar vara fattig på sitt tåg,jag minns ett år när jag bodde i Virserum så gick jag i tåget då fanns det en Musikår både i början av ledet och i slutet.Nu var det så att jag gick i mitten och det var väldigt svårt att sjunga med för den ena kåren hade arbetets söner och den andre hade Internationalen,försök att sjunga bägge på en gång får ni se om ni lyckas jag lyckade i varje fall inte haha.Ja nu får det vara bra för idag så nu ska jag hoppa i säng.Godnatt till er alla.önskar "Kaksmulan //Agath.

8 kommentarer:

  1. Hej! Du får trösta dig med att det är lite väl tidigt att plantera utomhus. Vid pingst är nog lämpligare och då har kanske priserna gått ner.
    Hoppas du har en trevlig valborgsmässafton.
    Här är allt som vanligt :)

    *kramis*

    SvaraRadera
  2. Hej Agath. Tack för dina hejarop. Jag har haft en mysig kväll med goda vänner och nu ska jag strax ta och natta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Även här vill jag önska dig en fin 1:a Maj, för valborg är snart slut nu.

    Inte jag heller har sett någon brasa i år. I vår lilla by är det inte så noga med det där, de eldar lite varstans och på olika dagar i stället.

    Däremot skulle jag vilja demostrera någonstans i morgon, men jag vet inte om jag orkar, eller var jag ska åka?. Kanske blir det Göteborg.
    Jag får se.

    Ha det bra nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej och godmorgon! Förlåt att jag inte svarade dig igår, jag hann inte. Hade trevligt besök av min äldsta dotter hela dagen och tiden flög iväg.

    Angående det där med att få "premier" när man blir medlem i olika klubbar som t ex Hembakat, så tror ju jag att man får mycket bättre produkter om man köper dem själv. Som mixer t ex. Jag ska köpa en som jag tittat snett på länge, en grön. Då har man kvitto och garanti också.

    De flesta recept finns på nätet nuförtiden. Tasteline, recept.nu o s v. Tror egentligen inte man behöver samla papper i pärmar, även om det kan vara kul det med.

    Nu ska jag skynda mig iväg. Jag och döttrarna ska in till stan och lyssna på Lars Ohly!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Ginger!
    Ja vi får väl se hur det blir med det.
    Men jag sparade ju en massa pengar förstås.
    Annars är det arbetarens dag idag så då
    ska man villa det är då bönderna håller
    på med sina åkrar men i år är de nästan
    klara så man kan ju undra vad de ska syssla
    med i år.
    Jag önskar dej en trevlig 1 Maj.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Lia!
    Det var så lite så,en annan får
    ju hålla sig på vägarna,och springa
    kan jag inte så det blir inte så mycket
    förbrukat hos mig.
    Du är jätteduktig
    Jag önskar dig en trevlig 1 Maj.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej Bella!
    Jag såg ingen brasa på TV:n heller igår,
    vilket jag tycker är märkligt,men allt
    förändras och inte är det till det bättre.
    Göteborg har väl en stort demonstrationtåg
    själva blir det väl inget här,mycket
    snack och liten verkstad du vet.
    Jag önskar dig en trevlig 1 Maj
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Wolmer!
    Du behöver inte be om ursäkt.
    Vad skönt att du hade trevligt besök.
    det behöver man ibland.
    Jag ska själv snart sluta för det blev inte vad jag tänkt mej,dessa pärmar är svåra att hantera
    och nu har jag 8 pärmar jag kan ju inte fylla hela min bokhylla med dem.
    Som jag sa till dig har jag försökt använda min för att göra skorpmjöl men bladen v erkar vika sig så jag fick ta fram min andra mixer jag har till Bochmaskinen.Jaja man blir vis av skadan säg det ju.
    Jag önskar dig en trevlig 1 Maj.
    Kramar.

    SvaraRadera