lördag 1 maj 2010

Så är då Maj på gång,både här och där.

Idag är det nog många som går i demonstrationstågen,men inte jag som vanligt,utan jag går mitt sedvanliga tåg om man kan kalla det tåg när man är alldeles själv,utan sång eller orkester och inga banderoller eller fanor det enda som fladdrar kanske kan vara min scarves utan alldeles,alldeles ensamt i mitt tåg,nykteristen eller vad man vill säga för full är tåget inte bara jag.Ja det är många år sedan jag gick i tågen sista gången var det året jag bröt min fotled sen har det inte blivit så mycket gång för min del utom det jag vandrar själv.Den ensamme vandraren ska man kanske kalla mej.Jag pratar med lite hästar på vägen eller går jag mest och funderar.Jag önskar er alla var ni än är en jättefin 1 Maj och håll fanan högt.Kram till den som vill ha.//Agath.

16 kommentarer:

  1. Agath..det som står att "du har på prov" är för att kojiki ju gav dig den senaste versionen av bloggdesign och samtidigt kryssade i att du är med och testar den...
    Jag har ju också använt mig av den senaste versionen och har kryssat i att jag är med och prövar den, det syns nog bara för varje enskild person, jag ser inte din och du inte min.

    SvaraRadera
  2. Hej igen Anne-Sofie!
    Ja jag har fått svar på det och naturligtvis såg
    jag det när jag inte var inloggadvisst är det så att man bara ser det hos sig själv.Ja in är
    också ikryssad,men såg du eller upptäckte du
    häromdagen att det såg konstigt ut när man skulle lägga in en bild?Men nu är det som vanligt igen.
    Kramarom

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Önskar dig en trevlig helg med en hel del sol.. Här kommer solen fram när den känner för det. Inte behöver man gå i ett tåg för att demonstrera det går bra själv också.. ;)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Hej Agath

    En trevlig 1:a maj..Jag har aldrig gått i ett demonstrationståg ej heller tittat på det....

    Synd du inte fick några blommor kunde ju vara lite trevligt att ha en liten kruka i trädgården!

    Idag blommar träden härnere i söder de slog ut i morse....

    Det är så vackert just nu..ser nästan ut som full sommar och känns så..

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  5. Goddagens!
    Nu är grejerna flyttade och soffan i hästsläpet, men jag plockar ur den någon annan dag.
    Haha,, sambon sade fel här idag... Han skulle inte ut och demontrera idag han skulle ut och strejka... Gissa om vi skarattde åt honom...
    Nu är Bounty fixad och vi ska fika lite själva, hittade en smaskig blåbärslängd i affären.
    Ha de så bra!

    SvaraRadera
  6. Javisst är det skönt att få gå lite för sig själv, som du säger den ensamme vandraren. Då kan man tänka och filosofera lite som man själv vill.
    Hoppas du har en fin helg nu.
    Kramis ekorrn

    SvaraRadera
  7. PS tänk att föregående kommentar gick igenom bara så där, utan att jag var tvungen att fylla i massa rutor innan, som alltid varit nödvändigt tidigare.
    Så skönt att inte behöva göra det.
    Ha det gott
    ekorrn

    SvaraRadera
  8. Agath;
    Ja migränen har givit vika och flytt sin kos det är bara jag som har lite hett om öronen.
    Kram Hoppas du hade en trevlig Valborg igår?

    SvaraRadera
  9. Trevligt skrivet Agath :)

    Här hos mig firas inget särskilt idag.
    Vi har inte "arbetets dag" förän första
    måndagen i september. I år blir det den 6:e.

    Hoppas du haft en trevlig promenad uti
    "vårsolens glans..."

    *kramis*

    SvaraRadera
  10. Hej Carina!
    Jag får önska dej en trevlig helg också.
    Vet du när jag tog min promenad så såg det
    så grått ut så jag hade tänkt vända in mott byn,men så tänkte jag äsch det kanske lugnar
    sig men hu vad det blåste,tvärvind var det så det var svårt att gå.Men nu när jag slog upp blicken så skiner solen glatt.Typiskt nu är
    jag ju inte ute.
    Jag hade mitt eget lilla enmanståg.
    Jag önskar dej en trevlig Helg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej Kojiki!
    Nej det är ett fritt val om man vill
    gå eller ej.

    Ja det hade varit trevligt med något
    upplyftande att se på.

    Ja man ser nu dag för dag hur de slår ut björkarna,jag får snart skaffa mej medicin
    igen,det är trist men ett nödvändigt ont.

    Idag hade vi inte mer än +9 grader när jag tog min promenad.Så jag tog den jackan som var före sommarjackan,jag ville inte frysa.
    Riktigt så långt har inte vi kommit,men Skåne ligger lite före oss.
    Jag önskar dej en trevlig Helg.
    xxx

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Det var ju snabbt gjort idag ser jag du skrev det vid ungefär ½ 4 så det var snabbt gjort.
    Jasså sambon skulle strejka inte demonstrera haha,Hur gick det då fick han någon mer med sig eller var han lika ensam som jag...Jo jag kan tänka mej att ni skrattade åt han.
    Jag önskar dej en trevlig 1 majkväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Ekorrn!
    Jag hade nog velat ha någon med mej förståss,
    Men jag fick ju som du säger en chans att filosofera,Hoppas du får en trevlig helg du ockjså.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Ekorrn Igen!
    Ja jag vet inte hur det går till
    men det är alltid lika roligt när du tittar in.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Hej Mia!
    Oj då har du det hett om öropnen,vad
    har du nu hittat på,Skönt att du sluppit
    migränanfallen...
    Jag önskar dej en trevlig 1 majkväll
    Kramar.

    SvaraRadera
  16. Hej Ginger!
    Tycker du?
    Jasså ni har ert på hösten,6 september
    nästan när min store son fyller år.
    Det var ganska blåsigt varken motvid eller
    medvind utan det kom från sidan.
    Nu börjar "Körslaget"så jag försvinner
    en stund,men lägger in ett nytt inlägg
    emellean varven här.
    Jag önskar dej en trevlig 1 Maj.
    Kramar.

    SvaraRadera