torsdag 29 april 2010

Ja då ska jag snart ge mig iväg.

Jag ska strax ge mej iväg för att jaga stjärnor,sen börjar mitt bokförråd ta slut är inne på min sista bok får se om de har något nytt,sen fick jag ju ingen promenad varken i går eller förgår.Så den är välbehövlig.Mer än välbehövlig får jag nog säga.
Får väl se om det är för sent med penseer,annars får jag väl titta efter något annat,men hur det än är så är det inte alltid lätt att vara till lags......men det är väl bara att följa med och hålla god min.Idag skiner solen och det är +11 grader i skuggan lite bris i träkronorna så det går inte att ha för varmt på sig i dag heller.De blommor vi har i trädgården sjunger på sista versen för de är långt innan jag kom hitt det är bara det jag köpte i blomsterhandeln och det jag hade med mig när jag flyttade hit.Men tulpaner narsisser de sjunger på sista versen det syns,för de är så små och inte det där klarka som en blomma ska ha.Jorden är ju inget fel på men växter måste ju bytas ut ibland så mycket vet jag.Jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

6 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Jaha, nu har våra vardagsrummsmöbler åkt ut i trädgården. Skönt att få hjälp med sådana saker ibland. Vi har nya ute i klubbstugan som vi ska ta hem på lördag, så vi får klara oss med den lilla soffansom är kvar och min datastol tills dess. PRO AQUAN har fått jobba lite nu. Det var hela naturen under mattan som låg under bordet, där har det fuskats med städningen....hihihi...
    Det där med kålstuvning påminner mig om att det var hösten 2008 vi hade avslutning och sköt på kålen. Värst vad tiden går fort!!
    Ja, det var Polacken som stal av våran ved. Jag tog honom på bar gärning när han kom ut ur våran bod med famnen full med ved. Sedan dess har vi låst boden så han kommer inte in. Han kanske skulle elda hö också om så vore fallet. vi har kommit på att husägaren kör upp ved till honom med traktorn från logen. Men hon kör inte upp till oss inte. Men det är kanske bäst att hon smörar för sin "dräng"
    Nej nu ska jag gå ner till stallet och fixa till Bounty.
    Ha det så bra!!

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag lite avis, vi har mulet och det ligger väl kring 8 plus grader... inte så där rått och kallt som det var i går kväll men lite sol hade jag gärna haft.

    Här har vi inte ens börjat med våra penseer, såg att det börjar dyka upp nu först men vi har ju haft snö till förra veckan.

    Appropå böcker, har du läst böckerna av Karin Wahlberg? Jag är på sista nu om Kommissarie Claesson och hans fru Veronika och mordhistorierna kring dem!

    Ha en härlig torsdag nu och njuta av vädret!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Recurven!
    Är nyss hemkommen från min promenad.
    Att fuska med städningen gjorde en arbetskamrat
    till mej han sopa ihop en hög sen tittade han sig runt omkring om någon tittade så sopade han högen under en pall,jag stod ju skymd så han såg mej inte det kallar jag fusk*ler*

    Är det verkligen så längesen som 2008 som ni sköt på kålen.ja det är inte klokt vad tiden går.
    Vad sa polacken när du kom på honom med att stjäla?Jäklar folk som inte kan skilja på ditt eller mitt,utan bara stjäl,har du sagt till ägaren om att han stal?
    Klappa om Bounty från mej.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Witch!
    Så där jag då har flickan kommit på plats*ler*
    Ja det var skönt att få sin promenad men det blev ju inte så långt för sambon hämtade ju mig
    Faktiskt såg sambon i förgår en snöhög i Lidköping själv har jag inte sett någon på ett
    tag.Men det blev varken hackadt eller malet i dag för några växter hade vi inte med oss hem.
    Bara hörlurar till TV:n,men några böcker blev det inte heller.Appropå böcker den sista med Mari Ljungstedt hör den ihopa med de andra 6 böckerna eller det är en fristående bok?
    Nej Kajsa Wahlberg har jag aldrig läst.Kanske får bli nästa bok kanske,du vet ju jag har mina favoriter redan,de har jag väldigt svårt att bryta från.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Nej inte Kajsa utan Karin du får kika här på hennes sida! ;) http://www.karinwahlberg.se/

    "Den dubbla tystnaden" av Mari Jungstedt är en fortsättning på de andra om Kommissarie Knutas, Johan och Emmas historia osv..... men det kommer visst ut en ytterligare bok nu i år som heter "Den farliga leken" och även den är en fortsättning.. så vi har lite att se fram emot!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Witch!
    Aha jag läste för snabbt*ler*
    Karin Wahlström,ja får se vad det är för en
    men jag såg att Mari Ljungstedt kjommit ut med en ny,så jag får väl kolla upp den det blev ju ingen bokhandel igår.Det blev varken hackat eller malet bara ett bar hörlurar till TV:n
    Kramar.

    SvaraRadera