onsdag 28 april 2010

Ja det ser illa ut med min promenad.

Idag regnar det och det är inte så kul att sätta sig i en bil om man är blöt,dels är det inte så roligt heller att gå när det regnar,men först när jag skulle lägga in bildert här så stötte jag på patrull varför??Det är nämligen så som jag sa häromdagen så snubblade jag om tråden till våra hörlura så den gick sönder nu funderar jag på om det kanske är bättre med trådlös hörlurar,men jisses så dyra de är över 800 kr tyckte jag att det stod,ett par som är med tråd kostar under 400 kr alltså hälften av de trådlösa,men det kanske lönar sig i längden,Nåja vi får väl se hur det blir med min promenad,dels skulle jag hämta mitt paket

aom jag fick avin på igår,hoppas det är en fin duk med servetter...Ja i vilket fall som helst ska jag knata mej i väg tror jag om det inte regnar för vålsdsamt i så fall får jag skjuta på det.Jag önskar er en trevlig Onsdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

PS:Är det fler än jag som har en konstig sida som man inte kan förstå sig på?DS:

4 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Det är alltid kul att hämta ut paket, tycker jag. Jag önskar att det är en fin duk med servetter som du får i det där paketet.

    Hos mig är det mulet idag men det regnar inte än i alla fall.

    Så glad jag blev att du berättade att du har sett den första maskrosen! Det har inte jag sett någon än.

    Du är fantastisk som promenerar så långt som du gör, tycker jag. Jag fick lite dåligt samvete när jag läste om dina promenader. Jag har inte kommit igång riktigt än känns det som. Inte riktigt så långa promenader.

    Ha en bra dag!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det tycker jag också,men idag blev jag besviken.Varför ska du få veta när jag skriver
    ett nytt inlägg.
    Här har också varit mulet hela dagen och regnat i omgångar väldigt fint till störtregn som slår
    mot rutan,så någon promenad blev det inte idag.

    Ja jag sågh den första maskrosen i grå när vi var i Lidköping,ungefär på samma ställe som
    jag tog i fjol och satte in på din blogg
    minns du?

    Jag har inte kunnat ta de där raska promenaderna nu sen jag fått ont i ryggen,men bättre en promenad än ingen alls,fast både i går och idag blev det ingen.
    Ha en bra dag du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Nu är höet hemma och inlastat i vedboden och nu har det börjat regna... Gissa om Polacken var nyfiken på vad vi höll på med när vi lastade in höet i vedboden?? Nu vet han att där finns ingen ved att norpa...Skönt att ha det under tak också!
    Hahahaha,, du läste nog bara halva texten???!! Jag hade ju bowlat i ca i timme och blev genomsvettig. Jag har 5 olika spel att välja på och jag provade även långgolf och baseboll + tennis. Det enda jag inte provat är boxning. JAg har bowlat på riktigt och jag måste ju ha så tunga klot bara för att få in fingrarna i hålen. Det står 15 på kloten men jag vet inte om det är kg eller så, men tunga är dom. Denna lilla handkontroll man har på spelet väger inte så mycket, men ändå är det lika jobbigt. Men handkontrollen heter Motion+ så den gör väl inte det för ingenting.. Kul har vi i alla fall. Ska bar få sambon att testa..
    Du har helt rätt med att vi hade kålhuvuden ett år och sköt på, men i morgon tar vi ballonger.
    Så har jag gjort klart det där trista man gör varje månad, betalat räkningarna. Urfattig igen!! Innan vi åker till bågskyttet i morgon ska vi även lämna in deklarationspapprena så är man av med det också..
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Det var väl skönt att få hem höet,har du nu plast till allt i vedbon,var det polacken som
    hade norpat er ved?Det var ju fräckt i så fall.
    Du får säga till ägaren att du vill inte ha långfingrade polacker i din trädgård.
    Ja jag hade nog lite för bråttom tror jag,men du man kan bli svett av golf också.
    15 kg kan det ju knappast vara eftersom man håller med 3 fingrar inte sant?Det skulle bli för tungt,men jag vet Ove mina föräldras bekant sa att de finns lite lättare klot så det var kanske därifrån jag hörde 3 kilo.

    Du ser att lite kommer jag ihåg i alla fall,
    ville du inte ha kålstuvning i år*fnissar lite*

    Det verkar som du och din sambon inte följs åt alltid ni heller jag som trodde jag var så ensam med en sambo som ville man ska följa han i ur och skur men tyvärr så är det bara enkelriktat,för han följer aldrig mej när jag går någon stans.
    Ja jag har väl bara en räkning kvar att betala min drulleförsäkring/livfösäkring kanske låter bättre,ja jag har också en deklarion som ska göras men jag kan göra den på nätet i år.
    Kramar

    SvaraRadera