onsdag 18 november 2009

Snart är det dags för Bonde söker fru.

Enligt skvallertidningarna ska det visst gå hett till hos bönderna,det är kanske bästa att gardera sig med lite smått och gott lite pepparkakor kanske,jag köpte ju en plåtburk med Nyåkers pepparkakor,det är ju så suvernt goda,sen blir man så snäll av pepparkakor också.Har nyss talat med yngste sonen,får väl se hur vi kan parera in och åka till Småland,jag ser ju min kamrat väntar ihärdigt på jag ska komma,jag förstår det på hennes mejl.Nu är det så att sonen tar examen den 10 december,det hade ju varit kul att övervara examen också och sen slå 2 flugor i en smäll låter inte dumt.Nåja det blir lite diskussion här först,det är ju inte jag som kör precis.Jag önskar en fortsatt trevlig Onsdag.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Jag är lite besviken på "Bonde" i år - INGA GRISAR!!! Men kossorna är ju söta förstås.

    Inte lätt det där med att dejta någon offentligt. Jag hade nog tyckt att det var pinsamt jag, men vi är ju alla olika. Den unga tjejen verkar himla rar i alla fall.

    Hur gick det idag? Fick du någon hjälp?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ädlis

    Kanske jag skulle gå till FK med en burk pepparkakor? *skratt* Fast jag vet inte var HON sitter, de har hemlig adress, undra varför ;=)
    Hoppas allt gick väl idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Wolmer!
    Nej någon grisbonde var det inte i år.
    Ja men såg du så fina vilda djur han hade
    den äldre av dem.
    Haha det stod så vet och bret att det skulle
    vara kärlek,men det jag såg var bara det vanliga,men de pratade om Sex in the City
    om det var detta de räknade*fniss*
    Du menar Thilde?
    Ja hon verkar genomsnäll.
    Jo det gick som vanligt,det gör så
    ont när hon masserar under foten.Lite
    ojade jag mej förstås.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej PreddieTigern!
    Asch det räcker inte med en burk,ge dem flera
    som de får lösa ut,alltså som de själva får betala för all sveda och värk.
    Ja varför har hon hemlig adress,är det någon som terroriserar henne?
    Jo då det var ju bara att löigga still och oja sig,för det gör ont
    nbär hon masserar foten,men hon sa jag har fot mera rörlighet i foten det låter lovande tycker jag.
    Hur går det för dej?
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath! Ja, Thilde heter hon, tack! Jag såg inte avsnittet i kväll, ska försöka se reprisen i stället. Och kossorna är ju alldeles underbart söta, och kalvarna!

    Hoppas massagen ger effekt, även om det gör ont. Ibland måste det kanske göra ont för att det ska bli "gott" längre fram.

    Sov gott i natt! Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Wolmer!
    Ja Thilde verkar vara en rar tös,nej jag ska
    inte skvallra mer än jag gjort.*ler*
    Ja kor är vackra men har en vass tunga.

    Ja vi får väl se idag har det inte varit något promenadväder precis,jag hoppas det ska hjälpa
    längre fram.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkram.

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Tack för tipset om Blogg Banken, ska kolla på det där sen när jag får mer tid.

    Hoppas du sovit gott. Det har inte jag, för vi fick hem vår lille sköldpadda igår och mitt i natten vaknade jag med ett ryck och fick för mig att temperaturen var för hög i akvariet och att han blivit kokt.

    Rusade upp och in i dotterns rum där akvariet står. Självklart väckte jag henne också. Och vattnet VAR för varmt, så jag drog ur kontakten till den ena doppvärmaren.

    Men sköldpaddan - Arale - levde och verkade må jättebra så allt ordnade sig.

    Sen kunde jag somna om och sova gott. Och nu ska jag iväg till second hand-butiken, för denna vecka har de halva priset på möbler och jag spanar på en ny soffa. Har man tur kan man få tag i en jättefin soffa för under en hundralapp!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Wolmer!
    Ja jag tänkte du visste nog inte om det så jag ville bara atta du skulle veta att det finns så även du kan vara med där.

    Nej jag har inte sovit gott,för vi hade soppa här igår,och det finns nog inget så mär så vattendrivande som soppa,jag hann inte somna förrän jag vaknade ochj var nödig.

    Så du har också haft en jobbig natt,men av andra
    skäl,stackars sköldpaddan.Tur att du vaknat så h*n inte hade blivit kokt.Vad var det som gjorde att temperaturen var så hög?Är det något fel på doppvärmaren?

    Hoppas du hittar den soffa du letar efter.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera