onsdag 18 november 2009

Jag sitter bara och väntar på att klockan ska gå.

För som jag sa i går så ska jag till sjukgymnasten idag,sen får jag väl se vad som händer,just nu så skvalar det ned regnet slår mot fönsterblecket,men bättre regn än snö åtminstone innan jag varit i Småland.På tal om klockan så för 1-2 veckor sen hände något med klockan om det var fjädern i den som brast eller något annat,ni kan inte ana vad jag sakna klangen i klockan,jag har haft den i mina ägor sen 60.-talet,min far ropade in den på en aktion en gång,så klockan är från slutet av 1800-talet början av 1900-talet.Men tänk vad man vänjer sig vid klockans hel och halvtimmesslag.Vi får väl se om den går att reparera.Nej nu är det snart dags för mej att samla ihop mej för att åka iväg.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Onsdag.//Agath.


7 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Vilken fin klocka, den påminner om min mormors klocka som hon har på väggen.
    Vad tråkigt att den är trasig, men det brukar gå att laga.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Klockan går säkert att reparera.
    Det var roligt att se den.
    Vi hade en liknande i mitt föräldrahem.
    Den var lite "nyckfull" på gamla da'r :)
    Hoppas det blir fina förbättringar
    av sjukgymnastens behandlingar.

    *onsdagskram*

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Ja den klockan betyder mycker´t för mej
    min far lärde mej klockan efter den och
    det är nog därför den alltid funnits i mitt sovrum,sedan följde den med när jag flyttade till eget.Jag hoppas att den går att laga.
    För det är sådan härlig klang i den.
    Jag önskar dej en fortsatt bra dag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Ja jag hoppas det,det känns så tomt utan slagverk eller tickade från den.Ett ljud
    som jag är så invand vid.
    Ja min sackade en gång för 20 år sedan
    tror jag då körde min arbetsledare den till
    en som lagar klockor,när han sen körde hem den
    så frågade han mej om han fick köpa den av mej.
    Men som du ser så är den kvar i mina ägor.*ler*
    Ja nu har jag varit hos sjukgymnasten,och vad det gör ont när hon masserar mej under foten.
    Men vi får se nu vad de säger på röntgen nästa vecka.Menm det är klart mindre ont har jag ju.
    Så lite resultat har det gett.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Leena!
    Ja denna klocka bär så mycket minnen så
    kan jag få igång den så inte blir någon
    gladare än jag,nu vet jag inga klockmakare
    här uppe,för den klockaffären här sysslar med
    små ting.Ja jag håller med dej att det är
    en fin klang och tickande är lugnande.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Godeftermiddag!
    Jasså du! En sådan hade min pappa i vardagsrummet kommer jag ihåg. Jag hatade den klockan för den förde sådant väsen. Jag skulle tro att den går att fixa men det kommer nog att kosta också. När pappa dog förra året(i morgon, faktiskt) så tror jag min riktiga mamma tog klockan, men jag vill inte ha den.
    Hahaha, den gulas sken varade inte länge, nu öser det ner ute igen.. Kåldolmar blir det till middag. Köpta såklart! Snabbt och enkelt med kokt potatis och lingonsylt.
    Kviddevitt på dej!

    SvaraRadera
  7. Godkväller Recurven!
    Jag tycker den har en härlig klang,och klockans
    ticktack låter så tryggt.Kanske för den bär så
    många minnen med sig.
    Så det var inte länge den gulla var hos dej heller,här har det verkligen skvalat,man vill inte ens släppa ut en hund om man hade en.
    Ja vi får väl se vad vi kan lämna in den.
    Det var kanske en vanlig klocka på början av seklet,men för mej betyder den mycket.
    Vi bytte dag så vi har haft soppa här men jag tänkte ta upp rotmosen v i hade för ett tag sen
    får väl se om den är lika god som sist.
    Brukar du någon gång äta fattigmansefterrätt?
    Lingon i ett glas med mjölk.Jag tycker sådant är gott.Annars äter jag väldigt lite lingon det får
    jag lov att erkänna.
    Kramar.

    SvaraRadera