onsdag 18 november 2009

Ja så var det då dags att tänka på att ladda videon.

För nu är det strax dags för sängen,idag har det inte varit något roligt väder,men man fpår ta det som det kommer.Godnatt kära vänner Jag önskar er en god natts sömn.Godnattkram. "Kaksmulan"//Agath.

Gåsen som värpte guldägg
En bonde ägde en tupp som varje dag värpte ett ägg av renaste guld. Han levde gott av dessa ägg och blev med tiden ganska rik. Men bonden ville ha ännu mer guld så han tänkte: "En sådan gås måste vara gjord av rent guld och kunde jag få allt guld på en gång så skulle jag bli ännu rikare". Han slaktade gåsen endast för att finna att hon såg likadan ut inuti som alla andra gäss. Gåsen kunde han aldrig få tillbaka och han blev dessutom av med sitt dagliga guldägg.

"Girighet är roten till allt ont."

4 kommentarer:

  1. God morgon Agath. Nej just Facebook tycker jag inte är det roligaste. Men att spela/leka där, är kul. Jag gillar att spela dataspel. Det har jag alltid gjort. Jag tyckte om när ungarna var små och började med Nintendo. Då var minsann även mamma där och ville vara med =).

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Nej, så fattig efterrätt har jag inte ätit. Varför inte göra "Giftas" Östergötlands nationalefterrätt. Man blandar ligonsylt med vispad grädde och häller i glassstrutar. Det är ganska gott.
    Från och med idag håller sambon och jag på med ett experiment om att göra saker enklare. Vi har börjat ta en tablett Berocca för att testa om vi blir piggare av det. Är man piggare borde saker bli enklare att göra, eller hur. Inte kul att gå i sömnen förjämnan, det är så tröttsamt. *Fniss* Tabletterna räcker i 2 veckor. Den gula var framme ett tag igen men har nu dragit sig lite bakom återigen.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Godmiddag Lia!
    Det där med facebook har jag aldrig förstått
    mej på,fick mejl av 2 tjejer om jag ville titta
    in till dem så skulle jag få se hur fina bilder de hade,vad är det för skillnad att titta på
    bilder i tex sin blogg,det förstår jag inte.

    Jag sitter mycket och spela men det får inte vara
    för komplicerat bara....Jag sitter mycket och spelar Black Jack,nu är jag uppe i 3,200 tusen
    men det är först nu det lossnat.
    När mina barn var små hade jag vägrat att sitta vid
    en dator*ler*Innan 2001 hade jag inte spelat eller gjort något var inte intresserad naturligtvis,sen när vi var nere och hälsade på min son i Danmark där han gick i skolan så hade han en dator,så sa jag jag kommer aldrig att vilja ha en sådan tingest.*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Godmiddag Recurven!
    Men dum kan tro det är gott,testa vetja*ler*
    Det är väl ända gången jag äter krössnamos.
    Haha steget vår ju inte långt efter du hade bara
    grädde och jag mjölk och att jag inte kunde ha
    det i glasstrut,det hade blivit för söligt.
    Hoppas att dessa tabletter ska få dej och sambopn piggare.
    Så den gula har visat sig idag också.Inte här.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera