torsdag 19 november 2009

Hej govänner Torsdagen den 19/11-2009,

Idag är det en grå dag precis som i går.Inte en solglimt heller bara grått,och nu har snart träden tappat alla sina löv men äpplena hänger kvar,lite var stans.Det ser ut att skymma redan antigen är det en synvilla eller så ser jag rätt.Idag får vi börja tänka på hur vi ska ha det med digitalboxen,ska vi ha den vi har på prov eller en inspelningsbar digitalbox,egentligen har vi ju klarat os med en kanal hitills så en kanal till det är säkert bara vissa kanaler man kan se på en och spela in på en annan.Men man  får fråga tills man vet hundra % säkert.Ja det var väl allt för tillfället.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Torsdag.//Agath.

14 kommentarer:

  1. Hej! Vi har kommit hem från second hand-butiken, utan soffa. De hade många att välja mellan och de var verkligen billiga, men tyvärr ingen som föll mig i smaken. Jag vill helst ha en enfärgad blå eller grå, och de som fanns var blommiga och rutiga och prickiga om vartannat.

    Så det bidde en jumper och några noter till mig i stället!

    Angående din fråga om doppvärmaren, så hade jag redan en, men trodde den var trasig. Köpte en ny och kopplade in båda två och på kvällen var det VÄLDIGT varmt i vattnet. Men jag drog ner temperaturen på båda doppvärmarna och tänkte att det skulle bli lite svalare. Det blev det inte!

    Nu är bara den ena ikopplad och temperaturen är perfekt! Vi har nyss tagit upp vår lille Arale på bordet och matat honom och filmat honom. Det kommer bilder och filmsnuttar på min blogg lite senare.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Wolmer!
    Ja var det ingen då som föll dej i smaken,om
    det var modeller som var sköna att sitta i,så går det ju ha sofföverdrag på eller?

    Så det blev en jumper i stället*ler*

    Ja det skrämde väl slaget på dej i natt när det var för varmt,vilken tur att du vaknade så det
    lilla livet klarade sig,skönt att höra.Ja jag såg någon snutt på den lille Arale.Jag hade
    en kamrat när jag var barn som hade en sköldpadda.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Agath...det är inte så illa som det ser ut jööö:-)) Jag har plockat bort alla de som finns på vår egen lista Bloggbamken, det känns onödigt att ha samma personer på flera ställen. Nu försöker jag att hitta nya fräscha bloggare att lägga in på min bloggerlista som man ser om man klickar på mitt namn i en kommentar..
    Jag följer dig ändå såklart.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!

    Ja, idag har det verkligen varit grått, också här hos mig. Och snart tror jag att det är helt mörkt ute. Dagarna blir bara kortare.

    Du skriver om att det bara är äpplena som är kvar på träden nu. Och precis det tänkte jag på idag, när jag åkte hem från jobbet. Det är vackert med äpplena där, på de bara grenarna, tycker jag. Och visst tror jag att fåglarna tycker om det också. De har lite gott kvar att äta där nu om det blir kallare.

    Ha en bra torsdag!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Anne-Sofie!
    Aha det var därför,som jag sa blev jag förbluffad när jag såg att det är bara 2 bloggare som följer mej.
    Jag har inte fått riktigt grepp på det där med att följa.Men så småningom fattar kanske
    jag också,,,haha.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Maskroskvinnan!
    Ja jag tycker hela dagenn hjar varit mörkt och nu är det mörkare än mörkt och klockan är inte mer än lite över 4 på eftermiddagen.Men man är så trött på detta vädret.Tur man har färdig mat att ta till i dag,jag hade lite rotmos i frysen så idag blir det inte så omständigt.
    Ja jag undrar i bland varför folk äben vi har äpplen i trädgården för jag har inte sett sambon äta ett ända tror jag,själv kan jag inte äta den frukten.Men ett år så hade sambon lagt äpplena i en grop och de låg väl och jäste tror jag för när Fasanen kom och åt tyckte jag det såg ut som han var full,det finns kanske drinkare bland fåglarna också haha.
    Jag önskar dej också en bra Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Inspelningsbar, skulle jag tro vore det bästa för dig som vill spela in flera programavsnitt som kommer sent eller kolliderar.

    Har du hört dig för om du kan använda det gamla "inspelningssystemet" samtidigt? Det kanske bara blir pixlar...

    *torsdagskram från en som vaknade 4, somnade om vid 6 och sov till nästan 10*

    SvaraRadera
  8. Hej Ginger!
    Jag sitter vankelmodig här för vi har pratat
    fram och tillbaka här,och sen när vi var i TV-
    butiken så blir det så här att en ny TV och en inspelningsbar Digitalbox vid sidan om,så något
    à 7200 tror jag det stannade vid.Men jag får väl
    ha natten på mej och bestämma mej,känns som det bara är jag som är med här på resans gång.

    Oj då har du haft sådan besvärlig natt,själv
    vaknade jag i ett och var nödig,jag blir alltid det när jag äter soppa.Sen har jag haft ont i huvudet,jag tror vädret påverkar en en del.
    Kramarom

    SvaraRadera
  9. Hej å hå..oj så segt det är ikväll att komma ut på blogger .och in till Starry går det inte alls..jag får försöka imorgon igen...ha det fint kramar!

    SvaraRadera
  10. Hej Mary-Louise!
    Ja jag ttyckte också det var segt,jag skulle
    in till Ginger men det ville sig inte alls.
    Så något är det som stör.
    Ja det får du göra.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Ädlis

    Oj, oj det var mkt pengar för det!
    Själv skulle jag vilja köpa lite nya kläder till denna säsong då de jag hade förra vintern "krympt" *skratt* men det är ebb i kassan.
    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej PreddieTigern!
    Ja visst är det mycket pengar,men hur jag än vinklar det så får jag det inte att stämma.
    Till min fördel vill säga.Ja jag skulle också behöva nya kläder men jag får väl klä mej i ram
    så länge haha.
    Kan du förstå att garderoberna har blivit så små?
    Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Ädlis
    Mina kommentarer till dig verkar försvinna ibland. Nåja, ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Hej PreddieTigern!
    Var det den som du skrev
    om att inte man skulle köpa med
    inbyggda grejer i TV:n
    I så fall har jag fått den men inte här.
    Wller det gällde något annat.
    Sussa gott.
    Kramar.

    SvaraRadera